הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פוטין נפגש עם נשיא איראן וקרא ל"סדר עולמי חדש"
הנשיא הרוסי נפגש ביום שישי עם מסעוד פזשכיאן במוסקבה, ואמר כי שתי המדינות חולקות עמדות דומות בנושאים גלובליים

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר השבוע כי הוא רוצה ליצור "סדר עולמי חדש" והזמין את נשיא איראן למוסקבה.

פוטין קיים פגישה עם נשיא איראן ביום שישי, מפגש משמעותי בהתחשב בתפקידה המתמשך של טהראן באספקת נשק לחיזוק מאמצי המלחמה של מוסקבה באוקראינה, וגם על רקע המתיחות הגוברת בין ישראל לאיראן ושלוחותיה מסביב.

פוטין והנשיא האיראני מסעוד פזשכיאן קיימו שיחות בשולי פורום בינלאומי באשגבט, טורקמניסטן, שם דנו בהתפתחויות המתמשכות במזרח התיכון, על פי התקשורת הממלכתית הרוסית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נשיאי רוסיה ואיראן | צילום: Getty Images

 

בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה ב-2022, מוסקבה וטהראן חתמו על הסכם בשווי 1.7 מיליארד דולר לאספקת כטב"מים מאיראן לחיזוק המאמצים הצבאיים של רוסיה. גורמים אמריקאיים גם מאמינים כי איראן העבירה טילים בליסטיים לטווח קצר לרוסיה כחלק משיתוף הפעולה הביטחוני המתרחב ביניהן.

השבוע, ראש סוכנות הביון הבריטית (המכונה M15) קן מקאלום האשים את רוסיה ואיראן בעלייה "מדהימה" בניסיונות התנקשות, חבלה ופעילויות פליליות אחרות בתוך בריטניה. מקאלום חשף כי מאז 2022, המודיעין והמשטרה הבריטיים סיכלו 20 מזימות "פוטנציאליות קטלניות" הקשורות לאיראן. הוא גם הזהיר כי אם המתיחות במזרח התיכון תתגבר, איראן עשויה להרחיב את יעדיה בבריטניה.

במהלך פגישתם, פוטין ציין כי למוסקבה ולטהראן לעתים קרובות יש דעות דומות בנושאים גלובליים, על פי סוכנות הידיעות הממלכתית הרוסית טאס.

בסרטון שסופק על ידי הקרמלין, פוטין קרא ליצירת "סדר עולמי חדש" המורכב מבעלות בריתה של מוסקבה כדי לאתגר את ההשפעה המערבית.

הפורום משך מספר מנהיגים אזוריים, כולל נשיא פקיסטן וראשי מדינות מרכז אסיה כמו קזחסטן, קירגיזסטן, טג'יקיסטן ואוזבקיסטן.

מוקדם יותר השבוע, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הביא "תוכנית ניצחון" לבעלות בריתו במערב, על רקע המלחמה המתמשכת בין רוסיה לאוקראינה. ביום חמישי, זלנסקי הגיע לדאונינג 10 בלונדון לפגישה עם גורמים רשמיים מבריטניה ונאט"ו, כולל ראש ממשלת בריטניה קיר סטארמר ומזכ"ל נאט"ו מארק רוטה. מאוחר יותר זלנסקי נסע לפריז ביום חמישי להיפגש עם הנשיא עמנואל מקרון.

אף שהפרטים המלאים של "תוכנית הניצחון" של זלנסקי טרם פורסמו, הוא אמר לאחר פגישתו בבריטניה כי התוכנית "מכוונת ליצור את התנאים הנכונים לסיום צודק של המלחמה" נגד רוסיה.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE