הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לוס אנג'לס: חברים לשעבר במשטרה חשאית מעידים בפני ועדת הפיקוח האזרחית
ועדת הפיקוח התחילה בסדרת דיונים מיוחדים בתחילת 2022 כחלק ממאמץ ארוך טווח לחקור כנופיות שוטרים מאורגנות בלוס אנג'לס

ביום שישי האחרון, במשך כמעט חמש שעות, ועדת הפיקוח האזרחית חקרה שני חברים לשעבר ביחידה חשאית במחלקת השריף של מחוז לוס אנג'לס, אשר הואשמה בהתמקדות ביריביו של השריף לשעבר, אלכס וילנואבה.

היחידה השנויה במחלוקת, שכונתה "יחידת זכויות האזרח והיושרה הציבורית", עמדה מאחורי כמה מהחקירות הבולטות שהיו בכותרות לאורך כהונתו של וילנואבה. חקירות אלו כללו את מבקר המחוז, מפקח מחוזי, חבר בוועדת הפיקוח וכתב של הלוס אנג'לס טיימס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הבלש לשעבר של מחוז לוס אנג'לס, מארק ליליינפלד, מעיד במהלך דיון מיוחד של ועדת הפיקוח האזרחית בנושא כנופיות שוטרים באולם בית המשפט של מרכז הסנגוריה בבית הספר למשפטים לויולה ב-11 באוקטובר

 

כמעט שנתיים לאחר שהבוחרים הדיחו את וילנואבה ובחרו ברוברט לונה כשריף, נותרו שאלות לגבי פעילות היחידה ומטרת הקמתה. הדיון המיוחד השבוע ביקש תשובות משני דמויות מרכזיות ביחידה, סמ"ר מקס פרננדז והבלש לשעבר מארק ליליינפלד.

עדותם חשפה כי היחידה בחנה יותר מקרים מכפי שהיה ידוע קודם לכן, אם כי נראה כי רק אלה הקשורים למבקריו החריפים ביותר של וילנואבה פורסמו. בחלק מהמקרים, לפי גורמי הפיקוח, נראה כי חברי היחידה עצמם היו מעל לחוק.

יו"ר הוועדה, רוברט בונר, הגיע למסקנה חדה לגבי היחידה ה"מקארתיסטית" הזו: "היא הוקמה כדי להפחיד את מבקריו של אלכס וילנואבה," אמר. "עלינו להבטיח שזה לעולם לא יקרה שוב."

וילנואבה הגן בעבר על היחידה, וטען כי היא כלי הכרחי למלחמה בשחיתות, ואמר כי הוא פסל את עצמו מכל קבלת החלטות שעלולה ליצור ניגוד עניינים.

לפי ליליינפלד, הרעיון ליחידה החשאית נבע ממסע הבחירות של וילנואבה לשריף בשנת 2018. היחידה הוקמה כשישה חודשים לאחר כניסתו לתפקיד, אם כי וילנואבה העלה את הרעיון בפניו שבועיים לפני זכייתו בבחירות.

חברי הוועדה הביעו דאגה מכך שמתוך 55 עד 60 תלונות שנבדקו על ידי היחידה, רק החקירות נגד מבקריו של וילנואבה פורסמו.

במהלך הדיון, עלו שאלות לגבי אמינותם של חברי היחידה. פרננדז נשאל על קעקועיו ואם הם מסמנים חברות בכנופיות שוטרים, בעוד שליליינפלד נתפס בעבר מתחזה לשוטר ומבריח מזון לכלא.

ועדת הפיקוח התחילה בסדרת דיונים מיוחדים בתחילת 2022 כחלק ממאמץ ארוך טווח לחקור כנופיות שוטרים. בתחילת 2023, היועץ המיוחד של הוועדה פרסם דו"ח המגנה את "הסרטן" של כנופיות השוטרים וקורא לשריף לאסור על הקבוצות הללו.

הדיון ביום שישי העלה שאלות מטרידות לגבי האופן שבו מחלקת השריף התמקדה בוועדה זו ובגורמי פיקוח אחרים. עם זאת, בשל טענות חוזרות ונשנות לסודיות, קשה להגיע לחקר האמת. ייתכן שיתקיימו דיונים נוספים בעתיד כדי להמשיך ולחקור את הנושא.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE