הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ טועה: המהגרים לא לוקחים את מקומות העבודה של השחורים וההיספנים
מחקרים מציגים את תרומת המהגרים לכלכלה האמריקאית ומדגישים את התפקיד החיוני שממלאים המהגרים במילוי משרות שאמריקאים ילידי המקום נמנעים מהן

דונלד טראמפ, המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, חזר לאחרונה על טענותיו כי מהגרים חוקיים ובלתי חוקיים בארה"ב גונבים מה שהוא מכנה "משרות שחורות" ו"משרות היספניות". טענות אלו זכו לביקורת נרחבת ונתפסות כגזעניות על ידי רבים.

בעצרת בפנסילבניה, טראמפ אמר: "יש לכם פלישה של אנשים למדינה שלכם. הם יתקפו - וכבר תוקפים - משרות של האוכלוסייה השחורה, משרות של האוכלוסייה ההיספנית, וגם תוקפים משרות של איגודים מקצועיים."

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מהגרים ממלאים משרות שעובדים מקומיים נמנעים מהן, מה שמגביר את הכלכלה ויוצר הזדמנויות תעסוקה חדשות

 

אולם, נתוני הממשל מראים תמונה שונה. על פי הלשכה האמריקאית לסטטיסטיקה של העבודה, עובדים שחורים ילידי ארה"ב מועסקים בעיקר בתפקידי ניהול, פיננסים, מכירות ותמיכה משרדית. עובדים היספנים ילידי ארה"ב מועסקים בעיקר בניהול, תמיכה משרדית, מכירות ושירותים.

לעומת זאת, עובדים שחורים זרים מיוצגים בעיקר בתפקידי תחבורה ותמיכה בבריאות, בעוד עובדים היספנים זרים מיוצגים בעיקר בבנייה, ניקיון ותחזוקת מבנים.

כלכלנים טוענים כי מהגרים ממלאים משרות שעובדים מקומיים נמנעים מהן, מה שמגביר את הכלכלה ויוצר הזדמנויות תעסוקה חדשות. ג'ובאני פרי, כלכלן עבודה מאוניברסיטת קליפורניה, דייוויס, מסביר כי נוכחותם של עובדים מהגרים חדשים לעתים קרובות משפרת את תוצאות התעסוקה של עובדים ילידי המקום.

יתר על כן, אין מספר קבוע של משרות בארה"ב, ומהגרים נוטים לתרום להישרדותן של חברות קיימות, מה שפותח הזדמנויות חדשות לעובדים מקומיים. כיום יש יותר משרות פנויות מאשר עובדים זמינים לאיישן, במיוחד בתחומי החקלאות וייצור המזון העתירים בעבודה.

תוכניתו של טראמפ לגירוש המוני של מהגרים עלולה לעלות לארה"ב עד טריליון דולר ולהוביל לעלייה חדה בעלויות מוצרים בסיסיים כמו מזון ודיור, לפי הערכות כלכלנים. פרי מעריך כי גירוש המוני יוביל לאובדן של כטריליון דולר, שכן כוח העבודה המורכב מאנשים הנמצאים בארה"ב באופן בלתי חוקי מהווה כ-4% מהתמ"ג השנתי של ארה"ב.

שרת האוצר, ג'נט ילן, אמרה לאחרונה כי עבודת מהגרים "היא מקור חשוב לצמיחת כוח העבודה" וכי "באופן כללי, היא עוזרת לכלכלה לצמוח מבלי לשלול משרות מאנשים אחרים."

לסיכום, בעוד שטראמפ ממשיך בקו הרטורי האנטי-מהגרים שלו, הנתונים והמחקרים הכלכליים מציגים תמונה מורכבת יותר של תרומת המהגרים לכלכלה האמריקאית. הם מדגישים את התפקיד החיוני שממלאים המהגרים במילוי משרות שאמריקאים ילידי המקום נמנעים מהן, ואת ההשפעה החיובית שיש להם על הצמיחה הכלכלית הכוללת.

86% לא
14% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE