הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עמותה אירנית משמשת כחזית למסע שנאה בארצות הברית
הקרן הפטורה ממס מחזיקה בנכסים אותם היא משכירה לארגונים מוסלמיים בדולר אחד לשנה כדי לשמש כמסגדים, מרכזים קהילתיים ובתי ספר

קרן אלאווי - שזוהתה בדו"ח חדש כציר מרכזי במסע ההשפעה של איראן בתוך ארה"ב - מחזיקה בבעלותה בניין משרדים בן 36 קומות בשדרה החמישית, הנחשב לנכס הדגל שלה. הקרן גם בעלת בניין בן 36,000 רגל מרובע בקווינס, המשמש כבית למסגד ולבית ספר עם תוכנית קדם-גן הממומנת על ידי משלמי המיסים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קרן אלאווי - ה"חזית" האיראנית במנהטן מפעילה זרועות רבות בחמשת הרבעים, כולל בניין משרדים בן 36 קומות בשדרה החמישית הנחשב ליהלום הכתר שלה

 

ב-2017, הממשל הפדרלי תפס את הבניין ב-650 השדרה החמישית, במה שנחשב אז לניצחון משמעותי במלחמה בטרור. עם זאת, שופט ערעורים ביטל את הפעולה מטעמים פרוצדורליים, והקרב המשפטי עדיין נמשך.

הקרן הפטורה ממס מחזיקה בארבעה נכסים נוספים בארה"ב אותם היא משכירה לארגונים מוסלמיים בדולר אחד לשנה כדי לשמש כמסגדים, מרכזים קהילתיים ובתי ספר. ההכנסות מהשכרות מסחריות ב-650 השדרה החמישית מאפשרות להם לממן את הסובסידיה.

הבניין בשדרת קווינס משמש כבית למכון האסלאמי של ניו יורק, למסגד האימאם עלי ולבית הספר הפרטי אל-ראזי. בית הספר הפרטי, עם 163 תלמידים, קיבל יותר ממיליון דולר במענקים ממשלתיים ב-2022.

המכון והמסגד מציינים באופן קבוע את יום השנה למהפכה האיראנית מ-1979 וחוגגים את יום אל-קודס, יום זעם שנתי נגד ישראל שהוכרז על ידי האייתוללה חומייני.

פקידים איראניים, כמו מוחמד חזאעי, שגריר המשטר לשעבר באו"ם, דיברו באופן קבוע באירועים של המכון ונפגשו באופן סדיר עם ראש אלאווי ועבריין לשעבר, פרשיד ג'אהדי.

קרן אלאווי לא הגיבה לבקשת תגובה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE