הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה מנסה להגן על מדיניות האקלים שלה מפני טראמפ
אם יבחר חוששים כי ממשל טראמפ שני יקרע לגזרים את מדיניות האקלים, לכן פקידים בקליפורניה מתכננים דרכים לבודד את התקנות הסביבתיות שלה

פקידים בקליפורניה עובדים במרץ על תוכנית להגן על מדיניות האקלים והסביבה המתקדמת של המדינה, מתוך חשש שהנשיא לשעבר דונלד טראמפ ישוב לבית הלבן ויממש את הבטחתו לבטל אותה. הצלחת המהלך עשויה להשפיע על יותר מתריסר מדינות אחרות הפועלות לפי כללי הפליטה של קליפורניה, ואף להשפיע ברמה הגלובלית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דונלד טראמפ מנהל קמפיין באנהיים, קליפורניה, בשנה שעברה. סביר להניח כי הוא ינסה לפוצץ את מדיניות האקלים של המדינה, אשר קבעה את הקצב לשאר המדינה והעולם

 

האסטרטגיה המתגבשת בסקרמנטו כוללת תביעות משפטיות שנועדו להגיע להסדרים רחבי היקף עם תעשיות פולטות גזי חממה, וחקיקת חוקים ותקנות חדשים המבוססים על סמכות המדינה ויהיו מחוץ להישג ידה של הממשלה הפדרלית.

טראמפ, המתייחס לשינויי האקלים כ"תרמית", הבטיח להחליש כל תקנה פדרלית משמעותית בנושא האקלים, כפי שעשה בכהונתו הראשונה. הוא צפוי לנסות לפגוע במדיניות האקלים של קליפורניה, שקבעה את הקצב לשאר המדינה והעולם.

קליפורניה דורשת שכשלושה רבעים מהמשאיות החדשות שיימכרו במדינה אחרי 2035 יהיו ללא פליטות. בנוסף, המדינה מבקשת אישור מממשל ביידן לאחת מתקנות האקלים השאפתניות ביותר בעולם: איסור על מכירת כלי רכב נוסעים חדשים מונעי בנזין במדינה אחרי 2035.

בית המחוקקים בשליטה דמוקרטית העביר חוק ראשון מסוגו המחייב חברות גדולות לחשוף את פליטות גזי החממה שלהן, וחיזק את סמכות הממשל המקומי לסגור מיזמי נפט וגז בקהילותיהם. בחודש הבא, תושבי קליפורניה יתבקשו לאשר הצעה ליצירת "אגרת אקלים" בשווי 10 מיליארד דולר למימון פרויקטים סביבתיים ואקלימיים.

טראמפ הבטיח לבטל את הפטור המיוחד שניתן לקליפורניה מכוח חוק האוויר הנקי משנת 1970, המאפשר למדינה לחוקק תקנות זיהום מחמירות יותר מהתקנות הפדרליות. 16 מדינות התחייבו לאמץ את תקן הרכב של קליפורניה ו-10 מדינות אימצו את תקן המשאיות, מה שאומר שהתקנות יחולו על כ-40% משוק הרכב האמריקאי.

מושל קליפורניה, גאווין ניוסום, הבהיר כי בכוונתו להמשיך בתקנות סביבתיות ללא קשר לשובו של טראמפ לנשיאות. בכירים דמוקרטים אחרים במדינה, כולל התובע הכללי רוב בונטה, עובדים עם רשות האוויר הנקי של קליפורניה על אסטרטגיית ה"הגנה מפני טראמפ".

כאשר טראמפ נבחר לנשיאות ב-2017, פקידי קליפורניה הופתעו. המדינה הגישה יותר מ-70 תביעות בנושאי אקלים וסביבה נגד ממשל טראמפ, וזכתה ביותר ממחציתן. עם זאת, הצלחה דומה אינה מובטחת בעתיד, בחלקה בשל מינוי יותר מ-200 שופטים פדרליים על ידי טראמפ, כולל שלושה שופטי בית המשפט העליון.

המאבק על עתיד מדיניות האקלים של קליפורניה צפוי להיות מכריע, עם השלכות החורגות הרבה מעבר לגבולות המדינה.

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE