הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פול מקרטני תועד בתפילת יום כיפור בבית כנסת בצ'ילה
כוכב להקת הביטלס האגדית ואשתו היהודייה ננסי שבל נמצאים בדרום אמריקה עבור סיבוב ההופעות של מקרטני, וביום שבת האחרון נצפו בבית הכנסת בבירת המדינה

הכוכב הגדול של הביטלס פול מקרטני תועד ביום שבת משתתף בתפילות יום כיפור בצ'ילה, לצד אשתו היהודייה ננסי שבל, בהתעניינות האחרונה של האגדה המוזיקלית הבריטית בכל הקשור ליהדות.

תמונות וסרטון ברשתות החברתיות הראו את הכוכב, מהגדולים בהיסטוריה, חובש כיפה בבית הכנסת Círculo Israelita de Santiago, בית כנסת ומרכז קהילתי בבירת צ'ילה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

מקרטני, שאינו יהודי, נמצא בדרום אמריקה כחלק מסיבוב ההופעות שלו Got Back.

החדשות על כך שמקרטני ואשתו הגיעו לתפילות החג הפכו ויראליות במהירות, כאשר משרד החוץ הישראלי היה בין אלה ששיתפו תמונות וסרטון בחשבון הרשמי שלו ב-X.

 

 

מבקר המוזיקה סת' רוגובוי הציע ב-2019 כי מקרטני הפגין "רומן בן חצי מאה עם כל דבר יהודי - כולל שותפים לעבודה, שותפים עסקיים, חברות ונשים".

לפי ה-Jewish Chronicle, מקרטני ושבל, אשת עסקים יהודייה, השתתפו בעבר בתפילות בבית הכנסת הליברלי סנט ג'ון'ס ווד בלונדון, הסמוך לאולפני אבי רוד המפורסמים, כולל ימים ספורים לפני שהתחתנו ב-2011.

לקראת החתונה, היו השערות שמקרטני - שהגדיר את עצמו כקתולי "שמעולם לא היה אדוק במיוחד" - מתכוון להתגייר ליהדות, אך שמועה זו התבררה כחסרת בסיס.

אשתו הראשונה של מקרטני, לינדה איסטמן, הייתה נכדתם של מהגרים יהודים-רוסים לארצות הברית. לזוג היו ארבעה ילדים והם היו יחד למעלה מ-30 שנה עד מותה מסרטן השד ב-1998.

המפורסמת מבין ארבעת ילדיו של מקרטני עם איסטמן, מעצבת האופנה סטלה מקרטני, מגדירה את עצמה כיהודייה.

"אמא שלי הייתה יהודייה", היא אמרה למגזין הבריטי Glamour ב-2002. "אולי אני יהודייה ממש גרועה כי אני תמיד כל כך נרגשת להגיד שאני כזאת, אבל אני לא חיה ונושמת את הדת".

 

 

2% לא
98% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE