הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בואינג תפטר 17,000 עובדים עקב קשיים כלכליים
"מצב העסק שלנו והתאוששותנו העתידית מחייבים צעדים קשים," אומר המנכ"ל קלי אורטברג לעובדים. בחמש השנים האחרונות, החברה הפסידה יותר מ-25 מיליארד דולר

ענקית התעופה האמריקאית בואינג הודיעה ביום שישי על תוכנית לפטר כ-17,000 עובדים, המהווים 10% מכוח העבודה שלה. צעד זה מגיע על רקע הפסדים גדולים והפרעות בייצור, כאשר שביתת עובדים נמשכת זה חמישה שבועות.

מנכ"ל החברה, קלי אורטברג, מסר לעובדים במזכר כי הפיטורים יפגעו במנהלים בכירים, מנהלי ביניים ועובדי ייצור. בנוסף, החברה תדחה את השקת מטוס ה-777X החדש עד שנת 2026 עקב אתגרים מתמשכים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

בואינג מתמודדת עם קשיים כלכליים חמורים. בחמש השנים האחרונות, החברה הפסידה יותר מ-25 מיליארד דולר. ברבעון השלישי של השנה, החברה צופה הפסד של 9.97 דולר למניה, למרות הכנסות של 17.8 מיליארד דולר. החברה רשמה חיובים של 3 מיליארד דולר בעסקי המטוסים המסחריים ו-2 מיליארד דולר בעסקי ההגנה, החלל והביטחון.

שביתת העובדים, שהחלה ב-13 בספטמבר, גורמת לחברה הפסדים של כמיליארד דולר בחודש. המשא ומתן בין בואינג לבין האיגוד המייצג 33,000 עובדים נכשל השבוע, כאשר שני הצדדים מאשימים זה את זה בסירוב להתפשר. העובדים דחו הצעה לעלייה של 25% בשכר על פני ארבע שנים, ודורשים העלאה של 40%.

במקביל, בואינג מתמודדת עם אתגרים משפטיים. החברה הסכימה להודות באשמה אחת של הונאה בקשר להתרסקויות הקטלניות של מטוסי 737 מקס באינדונזיה ובאתיופיה בשנים 2018 ו-2019, שגבו את חייהם של 346 אנשים. משפחות הקורבנות מתנגדות להסדר הפשרה שהושג עם משרד המשפטים האמריקאי.

אורטברג, שהחליף את דייב קלהון כמנכ"ל באוגוסט, התחייב לתקן את היחסים המעורערים בין החברה לבין עובדיה. במזכר לעובדים, הוא אמר: "העסק שלנו נמצא במצב קשה, וקשה להגזים באתגרים שאנו מתמודדים איתם יחד. מצב העסק שלנו וההתאוששות העתידית שלנו מחייבים פעולות קשות."

בנוסף לפיטורים, בואינג נקטה בצעדים נוספים לצמצום הוצאות, כולל הקפאת גיוס עובדים חדשים וביטול נסיעות מיותרות. החברה גם נמצאת בסיכון להורדת דירוג האשראי שלה עקב החמרת מצבה הכלכלי.

מצבה של בואינג ממחיש את האתגרים הרבים בתעשיית התעופה העולמית, וממחיש את הצורך בשינויים מבניים ואסטרטגיים משמעותיים בחברה כדי להבטיח את עתידה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE