הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כך מתכנן טראמפ ליישם גירוש המוני של מהגרים בלתי חוקיים
הנשיא לשעבר הבטיח שאם יזכה בקדנציה נוספת, הוא יפעיל חוק בן 226 שנים שמאפשר לו לגרש עבריינים השוהים באופן לא חוקי בארה"ב מבלי צורך באישור משפטי

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ נסע לפרבר של דנוור המוכה כנופיות ביום שישי כדי להכריז על תוכניות להפעיל חוק בן 226 שנים לפירוק וגירוש עבריינים מהגרים בלתי חוקיים ברחבי ארה"ב.

המועמד הרפובליקני בן ה-78 אמר לתומכיו באורורה, קולורדו, כי יפעל נגד כנופיית 'טרן דה אראגואה' הוונצואלית, או TdA, שחבריה התיישבו בעיר שאוכלוסייתה מונה קצת פחות מ-400,000 תושבים.

לפחות 10 חיילים של כנופיית הכלא האלימה נעצרו באורורה, שם פשעו עבריינים והשתלטו אפילו על מתחמי דירות.

"מה הם עושים לקולורדו? הם הורסים את המדינה שלכם", אמר טראמפ בתחילת נאומו לפני שתקף את יריבתו הדמוקרטית, סגנית הנשיא קמלה האריס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צילום: Getty Images

 

"קמלה ייבאה צבא של חברי כנופיות מהגרים בלתי חוקיים ועבריינים מהגרים ממרתפי העולם השלישי", אמר טראמפ. "אני אציל את אורורה וכל עיר שנכבשה ונכנעה", אמר והמשיך שממשלו "יכניס את הפושעים האכזריים וצמאי הדם האלה לכלא" או "יוציא אותם לעזאזל מהמדינה שלנו".

"אלה רוצחים קרי רוח", הוסיף טראמפ, ודחק במצביעי המדינה להגיע ולמחות על מה שהרשויות הדמוקרטיות עשו "למרקם התרבותי שלכם".

שניים מהפשעים האחרונים החמורים ביותר שמאמינים כי בוצעו על ידי מהגרים בלתי חוקיים בוצעו על ידי חברי TdA, לפי הרשויות.

חוסה איבארה, הרוצח לכאורה של סטודנטית לסיעוד מג'ורג'יה לייקן ריילי, הוא חבר כנופיה - כמו גם שני אחיו, כך אמרו מקורות במשרד לביטחון המולדת ל'פוסט'.

בנוסף, שני המהגרים הגברים המואשמים ברצח ג'וסלין נונגאראי בת ה-12 מהיוסטון חשודים בקשרים לכנופיה.

לכבודם של אלה שמתו, אמר טראמפ, "יהיה לנו מבצע אורורה ברמה הפדרלית לזירוז הרחקתן של הכנופיות הפראיות אלה".

"אני אפעיל את חוק האויבים הזרים משנת 1798", הוא המשיך, "כדי לכוון ולפרק כל רשת פשע הפועלת על אדמת אמריקה".

טראמפ אמר גם כי יישם עונש מאסר של 10 שנים למהגרים שנכנסים מחדש לארה"ב לאחר גירושם ויטיל עונש מוות על מהגרים בלתי חוקיים שהורגים אזרחים אמריקאים.

 

טראמפ בנאומו בקולורדו | צילום: AP

 

חוק האויבים הזרים משנת 1798 מאפשר לנשיא להורות על "לתפוס, לרסן, לאבטח ולהרחיק" אזרחים של מדינות אויב אם הם נחשבים לאיום על ארה"ב בזמן מלחמה.

החוק היה בשימוש אחרון לאחר התקפת פרל הארבור ב-7 בדצמבר 1941, כאשר פרנקלין ד. רוזוולט הורה לאזרחים שאינם אמריקאים מיפן, גרמניה ואיטליה "לשמור על השלום כלפי ארה"ב ולהימנע מפשע נגד הביטחון הציבורי, ומהפרת חוקי ארצות הברית והמדינות והטריטוריות שלה: ולהימנע מעוינות בפועל או ממתן מידע, סיוע או נחמה לאויבי ארצות הברית או מהתערבות במילה או במעשה בהגנה על ארצות הברית או בתהליכים הפוליטיים ובדעת הקהל שלה" - תחת איום של מעצר, כליאה או גירוש.

הפעלת החוק תאפשר, באופן תיאורטי, לטראמפ להורות על גירוש מיידי של מהגרים בלתי חוקיים מבלי לקבל תחילה אישור משופט הגירה.

כל ניסיון של טראמפ להפעיל את החוק מהמאה ה-18 יעמוד ככל הנראה בפני אתגרים משפטיים מצד תומכי הגירה ועורכי דין להגנה, שעשויים לטעון כי הוא מהווה הפרה של צו הבאה ותהליך הוגן - וכן את העובדה שהחוק נועד להיכנס לתוקף רק בזמני מלחמה.

פקידי אכיפת ההגירה חגגו את הצעתו של טראמפ, כאשר סוכן משמר הגבול אחד אמר ל'פוסט': "כן, לעזאזל. אני חושב שזה מדהים אם הוא יכול להפעיל את זה. זה זמן רב מדי שנאלצנו לשבת בצד בידיעה שלא כל מי שנכנס באופן בלתי חוקי הוא פושע, אבל נאלצנו לתת גם לחלאות להיכנס. והם יודעים שהם יכולים להסתתר מאחורי עולם החלומות של הממשל הנוכחי של 'אלה אנשים מדוכאים".

"הממשל הנוכחי השאיר את הגבולות פתוחים לרווחה וקרטלים מתוחכמים אלה מצאו דרכים לנצל זאת ולהרוויח. כנופיות אלה מהוות איום ישיר על ארצות הברית", אמר מקור אחר מרשות ההגירה והאכיפה.

"כל זה יכול היה להימנע אם ICE היה יכול לעשות את עבודתו", הוסיף מקור נוסף.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE