הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אדם חמוש נעצר מחוץ לעצרת של טראמפ בקואצ'לה
שריף מחוז ריברסייד התיר לפרסום כי סוכל ניסיון התנקשות נוסף בנשיא לשעבר, כאשר גבר בן 49 נעצר מחוץ לעצרת עם כלי נשק טעון ותגי זהות מזויפים

ניסיון התנקשות שלישי בנשיא לשעבר דונלד טראמפ סוכל ביום שבת לאחר שאדם מלאס וגאס נעצר עם נשק ותגים מזויפים כחצי מייל מעצרת הקמפיין של טראמפ בקואצ'לה ואלי, כך אמר שריף מחוז ריברסייד צ'אד ביאנקו ביום ראשון.

שוטרים שהוקצו לעצרת של טראמפ אמרו כי הנהג, וים מילר בן ה-49, הגיע ברכב שטח שחור לנקודת ביקורת בצומת שדרה 52 ודרייב סלבריישן בסביבות השעה 5:00 בערב.

נמצא כי הוא החזיק באופן בלתי חוקי ברובה ציד, אקדח טעון ומחסנית בעלת קיבולת גבוהה – ועל כך הוגשו נגדו כתבי אישום. כך נמסר בהודעה לעיתונות של מחלקת השריף של מחוז ריברסייד.

ביאנקו אמר לעיתונאים ביום ראשון כי הוא מאמין שמילר - שלדבריו הוא חבר בקבוצה אנטי-ממשלתית הנוטה לימין - תכנן להרוג את טראמפ וכי השוטרים סיכלו את התוכנית כאשר מילר הציג תגי VIP ותגי עיתונות מזויפים בנקודת הביקורת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טראמפ בעצרת הבחירות בקואצ'לה | צילום: Getty Images

 

"הם היו שונים מספיק כדי לעורר חשד אצל השוטרים", אמר ביאנקו. "כנראה מנענו עוד ניסיון התנקשות".

מילר הוא רפובליקני רשום בעל תואר שני מאוניברסיטת UCLA, שהתמודד לאסיפה המדינתית בנבדה בשנת 2022.

ביאנקו אמר כי מילר רואה את עצמו כמה שמכונה 'אזרח ריבון', קבוצה של אנשים שאינם מאמינים שהם כפופים לחוקי הממשלה אלא אם כן הם מסכימים להם.

מחלקת השריף הקימה מה שביאנקו כינה "היקף כפול" ששלט בגישה בטווח של חצי מייל מהעצרת. תושבים הורשו לעבור, אך הם נצפו כדי לוודא שהם נוסעים לשכונות שלהם ולא לכיוון העצרת. מילר נתפס באחת מנקודות הביקורת הללו.

ביאנקו אמר כי לפי המידע האחרון שקיבל, מילר לא מסר הצהרות כלשהן לחוקרים.

השריף אמר כי הוא המום: "חשבתי שזה לא יקרה במחוז ריברסייד. אין לנו את אותן בעיות של מטורפים והפגנות אלימות כמו שיש להם בלוס אנג'לס. אנחנו טובים יותר מזה. מי היה מאמין".

ביאנקו אמר כי גורמים בשירות החשאי האמריקאי אמרו שהמחלקה שלו עשתה "מעל ומעבר" במאמציה להגן על טראמפ ואחרים שהשתתפו בעצרת.

"אני גאה מאוד במאמץ המנטלי והפיזי שהשוטרים שלנו הפגינו כל היום", אמר ביאנקו, שציין כי הטמפרטורות הגבוהות באזור המדברי היו קרובות ל-38 מעלות צלזיוס.

ביאנקו גם אמר כי ה-FBI חוקר אדם נוסף לאחר שכלבים לגילוי פצצות "חזרו שוב ושוב" וזיהו אותו כמסוכן אפשרי. לאותו אדם לא הותר להיכנס לעצרת, אמר ביאנקו.

 

 

מילר נעצר במרכז המעצר ג'ון ג'. בנואה בגין החזקת נשק טעון ומחסנית בעלת קיבולת גבוהה, כך אמרו הרשויות.

הוא שוחרר ביום שבת בערבות של 5,000 דולר והוא אמור להופיע במרכז המשפט לארסון באינדיו ב-2 בינואר 2025, על פי מאגר המידע של אסירי מחלקת השריף של מחוז ריברסייד.

השירות החשאי פרסם הודעה קצרה שבה נאמר כי הוא מודע למעצר. "התקרית לא השפיעה על פעולות האבטחה. השירות החשאי מביע את תודתו לשוטרים ולשותפים המקומיים שסייעו באבטחת האירועים אמש", נמסר מהסוכנות.

בספטמבר, ריאן וסלי ראות' בן ה-58 הואשם בניסיון להתנקש בטראמפ בזמן שהנשיא לשעבר שיחק גולף. סוכני השירות החשאי האמריקאי מצאו את ראות' עם רובה עוצמתי ב-15 בספטמבר מחוץ למועדון הגולף הבינלאומי של טראמפ בפאלם ביץ'. הסוכנים הבחינו בקנה הנשק שלו בשיחים וירו לעברו לפני שנמלט.

ב-13 ביולי 2024, בעצרת ליד באטלר, פנסילבניה, מתיו קרוקס ירה לעבר טראמפ עם רובה מסוג AR-15 מגג סמוך בזמן שטראמפ נשא נאום קמפיין. קרוקס פגע באוזנו של טראמפ והרג משתתף אחד ופצע באופן אנוש שניים אחרים לפני שקרוקס נהרג על ידי סוכני צלפים נגדיים של השירות החשאי.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE