הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הפנטגון במבוכה: רחפנים מסתוריים חגו מעל בסיס צבאי אמריקאי במשך 17 ימים
גורמים רשמיים בארה"ב אינם יודעים מי עומד מאחורי הרחפנים שטסו ללא הפרעה מעל אתרים רגישים לביטחון הלאומי - או כיצד לעצור אותם

במשך 17 ימים בדצמבר האחרון, להקת רחפנים מסתורית חדרה לאזור המוגבל מעל בסיס חיל האוויר לנגלי בווירג'יניה, ארה"ב, והותירה את הפנטגון ללא מענה. האירוע, שנמשך מ-6 בדצמבר עד 23 בדצמבר, העלה חששות כבדים בקרב גורמי הביטחון האמריקאים.

הגנרל מארק קלי, מפקד בכיר בבסיס, תיאר כיצד צפה ברחפנים מגג הבסיס. לדבריו, הרחפנים הגיעו מדי ערב כ-45 דקות לאחר השקיעה, טסו במהירות של יותר מ-160 קמ"ש בגובה של כ-1,000 מטרים, וחלפו מעל אזורים רגישים כולל בסיס כוחות הים של ארה"ב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הגנרל גלן ואנהרק מגיע לתדרוך סגור למחוקקים בנושא בלון הריגול הסיני החשוד, ב-9 בפברואר בשנה שעברה בוושינגטון

 

הנשיא ביידן עודכן על האירוע, והבית הלבן קיים סדרת דיונים דחופים בהשתתפות נציגים ממשרד ההגנה, ה-FBI ומשרד ה-UFO של הפנטגון. הועלו השערות שונות, כולל אפשרות שרוסיה או סין עומדות מאחורי הפעולה כדי לבחון את תגובת הכוחות האמריקאים.

החוק הפדרלי בארה"ב אוסר על הצבא להפיל רחפנים ליד בסיסים צבאיים אלא אם הם מהווים איום מיידי, מה שהגביל את יכולת התגובה של הכוחות. הצבא ניסה לעקוב אחר הרחפנים באמצעים שונים, כולל מטוסי קרב ומערכות מכ"ם, אך ללא הצלחה.

האירוע חשף את הפגיעות של מתקנים צבאיים אמריקאים לאיומי רחפנים. חודשיים קודם לכן, באוקטובר 2023, חמישה רחפנים טסו מעל אתר ממשלתי המשמש לניסויים בנשק גרעיני בנבאדה, אירוע שלא דווח קודם לכן.

 

פארק גוסנולד'ס הופ בהמפטון, וירג'יניה, שם המשטרה מאמינה כי חלק מהרחפנים נחתו לזמן קצר

 

בינואר 2024, הרשויות עצרו סטודנט סיני בשם פנגיון שי, שנתפס מטיס רחפן ליד מספנה צבאית בווירג'יניה. שי הואשם בצילום מתקנים ימיים מסווגים באמצעות רחפן, אך לא נמצא קשר בינו לבין להקת הרחפנים מעל בסיס לנגלי.

למרות המאמצים הנרחבים, הרשויות האמריקאיות עדיין לא הצליחו לזהות את מקור הרחפנים או את מטרתם. האירוע מדגיש את האתגרים העומדים בפני ארה"ב בהגנה על מתקניה הרגישים מפני איומי רחפנים, ומעלה שאלות לגבי יכולתה להתמודד עם אתגרים דומים בעתיד.

לאחרונה, דווח על להקות רחפנים נוספות שנצפו ליד בסיס חיל האוויר אדוארדס בקליפורניה, מה שמדגיש את הדחיפות של הבעיה. מומחי ביטחון לאומי מזהירים כי זוהי בעיה מיידית הדורשת פתרון, לא רק בחו"ל אלא גם בתוך ארה"ב עצמה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE