הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עובדי סיוע לנזקי ההוריקן בצפון קרוליינה הועברו בעקבות דיווח על מיליציה חמושה שמאיימת על חייהם
אימייל דחוף שנשלח לסוכנויות פדרליות ציין כי חיילי המשמר הלאומי נתקלו בשתי משאיות של מיליציה חמושה שטענו כי הם "צדים אנשי פימ"א" (הסוכנות הפדרלית לניהול מצבי חירום)

בעקבות הוריקן הלן שפגע קשות במערב צפון קרוליינה לפני כשבועיים, מתגברים החששות לביטחונם של עובדי סיוע פדרליים באזור. דיווחים על איומים מצד מיליציות חמושות ותפוצת מידע כוזב ברשתות החברתיות מקשים על מאמצי השיקום.

ביום שבת האחרון, עובדי חירום פדרליים במחוז רתרפורד נאלצו להפסיק את עבודתם ולעבור לאזור אחר בעקבות חששות מאיומים של "מיליציה חמושה". אימייל דחוף שנשלח לסוכנויות פדרליות ציין כי חיילי המשמר הלאומי נתקלו בשתי משאיות של מיליציה חמושה שטענו כי הם "צדים אנשי פימ"א" (הסוכנות הפדרלית לניהול מצבי חירום).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חיילי המשמר הלאומי, צוות פימ"א ועובדי סיוע אחרים פורקים מזון ומים ממסוק של המשמר הלאומי בג'פרסון, צפון קרוליינה, ב-2 באוקטובר

 

בעקבות האירוע, צוותי ניהול האירוע תיאמו את פינוי כל הצוותים מהאזור. למחרת, חזרו העובדים למקומם, אך החשש לביטחונם נותר.

מקור מרכזי למתיחות הוא הכפר צ'ימני רוק במחוז רתרפורד, שם התפשטה שמועה ברשתות החברתיות כי גורמים ממשלתיים מתכננים להשתלט על הכפר ההרוס ולקבור גופות מתחת להריסות. למרות הכחשות רשמיות, אנשים המשיכו לקרוא למיליציות לפעול נגד פימ"א.

בתגובה למצב, פימ"א שינתה את שיטות הפעולה שלה. במקום ביקורי בית רגילים, הצוותים פועלים כעת ממיקומים קבועים ומאובטחים. גורם בכיר בפימ"א אמר כי הסוכנות ממשיכה לתמוך בקהילות שנפגעו מהוריקן הלן ולסייע לניצולים, אך נאלצה לבצע התאמות תפעוליות מתוך זהירות יתרה.

המתיחות הגוברת הובילה להטרדות של עובדים פדרליים על ידי תושבים מקומיים. ריבה דנקן, פקידה לשעבר בשירות היערות שמתגוררת באשוויל, דיווחה על מקרים בהם אנשים צעקו על עובדים פדרליים שהגיעו לחלק סיוע או לבצע תיקונים, באומרם "איננו רוצים את עזרתכם כאן".

דנקן הוסיפה כי המצב "נורא" מכיוון שרבים מהאנשים הזקוקים לסיוע מסרבים לקבלו בגלל האמונה בשמועות על פימ"א והממשלה. "זה עצוב כי הם כנראה אלה שזקוקים לעזרה יותר מכל," אמרה.

ביום שבת, תושב מקומי הגיע למרכז חלוקת אספקה ואיים על אנשי פימ"א שהיו במקום. האירוע אושר על ידי משטרת לייק לור ומשרד השריף של מחוז רתרפורד.

למרות האתגרים, רשויות החוק המקומיות ממשיכות לפקח על המצב ומקוות לחזרתה של פימ"א לאזור. סמל הרבי מרטין ממשטרת ספינדייל אמר כי הוא "מקווה שפימ"א תחזור".

המצב המתוח מדגיש את האתגרים הניצבים בפני מאמצי שיקום בעידן של מידע כוזב והתנגדות למוסדות ממשלתיים. הרשויות ממשיכות לעבוד על מציאת פתרונות שיאפשרו המשך מתן סיוע חיוני לתושבים הנזקקים, תוך שמירה על ביטחון העובדים.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE