הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ יוצא למלחמה נגד בדיקות עובדות בזמן אמת
המאבק שלו הוא הדוגמה האחרונה להתנגדות ארוכת השנים של טראמפ, לקריאה לתת דין וחשבון על שקריו. עד סוף נשיאותו של טראמפ, הוא השמיע 30,573 טענות שקריות או מטעות - ממוצע של כ-21 טענות שקריות, שגויות או מטעות ביום

דונלד טראמפ וצוות הקמפיין שלו מנהלים מערכה אגרסיבית נגד בדיקות עובדות בחודשים האחרונים, דוחפים רשתות טלוויזיה, ארגוני עיתונות ואחרים לנטוש את הפרקטיקה הזו אם הם מקווים לקיים אינטראקציה עם טראמפ.

באוגוסט, טראמפ כמעט ביטל ראיון עם קבוצת עיתונאים שחורים לאחר שגילה שהם מתכננים לבדוק את טענותיו. בספטמבר, הוא ובני בריתו התלוננו שוב ושוב על בדיקות העובדות שהתרחשו במהלך העימות שלו עם סגנית הנשיא קמלה האריס, תוך כדי נזיפה בעיתונאים ומנהלי חדשות במהלך העימות המשודר בטלוויזיה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טראמפ סירב להתראיין לתוכנית "60 דקות" של CBS בגלל התנגדותו לפרקטיקה של בדיקת עובדות בתוכנית

 

החודש, טראמפ סירב להתראיין לתוכנית "60 דקות" של CBS בגלל התנגדותו לפרקטיקה של בדיקת עובדות בתוכנית. יועצי הקמפיין גם ביקשו במפורש מ-CBS News להימנע מבדיקת עובדות בעימות סגני הנשיא עם מועמדו של טראמפ, הסנאטור ג'יי.די. ואנס מאוהיו - שהתלונן בשידור חי כאשר מנחה תיקנה אותו.

מהלכים אלה הם הדוגמה האחרונה להתנגדות ארוכת השנים של טראמפ לקריאה לתת דין וחשבון על שקריו, אשר היוו את הבסיס למסר הפוליטי שלו במשך שנים. רק בשבועות האחרונים, למשל, טראמפ אימץ סיפורים בדויים על מהגרים האוכלים חיות מחמד וכנופיות ונצואליות המשתלטות על ערים בדחיפת המסר האנטי-הגירה שלו בעודו מבקש כהונה שנייה בבית הלבן.

צוות בודקי העובדות של הוושינגטון פוסט ספר שעד סוף נשיאותו של טראמפ, הוא השמיע 30,573 טענות שקריות או מטעות - ממוצע של כ-21 טענות שקריות, שגויות או מטעות ביום.

באוגוסט, טראמפ הסכים להופיע בכנס של האגודה הלאומית של עיתונאים שחורים, שם שלושה מחברי הקבוצה היו אמורים לראיין אותו. אך כשהבין שהוא יעבור בדיקת עובדות בזמן אמת, צוותו של טראמפ אמר שהוא לא יעלה לבמה. לאחר דיונים מתוחים שנמשכו יותר משעה, טראמפ בסופו של דבר השתתף בראיון.

בעימותים עם ביידן והאריס, צוותו של טראמפ העלה התנגדויות חוזרות ונשנות במשא ומתן לכך שהוא לא רוצה אלמנט של בדיקת עובדות במהלך העימותים. במהלך העימות בין טראמפ להאריס, טראמפ ובני בריתו זעמו על ABC על כך שבדקה עובדות באופן נקודתי את טראמפ בשידור חי.

בעימות בין ואנס לסגן המועמד של האריס, מושל מינסוטה טים וולץ, הנושא של בדיקת עובדות היה נוכח תמיד. צוותו של ואנס התעקש שלא תהיה בדיקת עובדות, אך בנקודה מסוימת, המנחה מרגרט ברנן תיקנה הערה שואנס עשה, מה שהוביל לתלונה שלו בשידור חי.

הרצון של צמד טראמפ-ואנס להימנע מבדיקת עובדות חדר כל כך לתודעה הציבורית, עד ש"סאטרדיי נייט לייב" לעגה לכך באפיזודה הבאה שלהם.

מומחים מציינים כי ההתנגדות הפומבית לבדיקת עובדות הפכה לצורה של שבטיות בקרב חלק מהרפובליקנים, ומדגישים את יחסו יוצא הדופן של טראמפ לאמת - אפילו בהשוואה לפוליטיקאים אחרים.

92% לא
8% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE