הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בטקסס מתכוננים להוצאה להורג למרות השאלות במקרה של תסמונת התינוק המנוער
רוברט רוברסון עשוי להיות האדם הראשון שיוצא להורג בקשר לתסמונת התינוק המנוער למרות שבית המשפט הפלילי הגבוה ביותר במדינה קבע במקרה אחר כי האבחנות המדעיות השתנו

טקסס מתכוננת להוצאה להורג של רוברט רוברסון, גבר אוטיסט בן 56, שהורשע ברצח בתו בת השנתיים, ניקי, בשנת 2002. המקרה עורר ביקורת רבה בשל הסתמכותו על אבחנה מפוקפקת של תסמונת התינוק המנוער. רוב חברי בית הנבחרים של טקסס קראו לעצור את ההוצאה להורג, והבלש שסייע בהרשעה טוען כעת כי הוא "משוכנע בתוקף שרוברט הוא אדם חף מפשע". רוברסון צפוי להיות האדם הראשון שיוצא להורג במקרה של תסמונת התינוק המנוער.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תמונה זו באדיבות פרויקט החפות מראה את רוברט רוברסון מצולם דרך זכוכית פלקסיגלס ביחידת פולונסקי של מחלקת המשפט הפלילי של טקסס בליווינגסטון, טקסס, ב-19 בדצמבר 2023

 

ההגנה טוענת כי לא בוצע פשע כלל, וכי ניקי מתה כתוצאה מדלקת ריאות ותרופה מרשם שנטלה. האבחנה של תסמונת התינוק המנוער, שהובילה להרשעות רבות, נמצאת כיום במחלוקת מדעית. מחקרים לא הצליחו להוכיח קשר ישיר בין טלטול לבין הנזק המוחי שנצפה.

במקרה של רוברסון, לא היה היסטוריה של התעללות ולא נלקחו בחשבון בעיות רפואיות קודמות של הילדה. ניקי אובחנה עם זיהום נשימתי וחום גבוה ימים ספורים לפני מותה. תומכי רוברסון, כולל הסופר ג'ון גרישם, פנו למועצת החנינות ולמושל טקסס בבקשה לחנינה או דחייה של ההוצאה להורג.

קבוצה דו-מפלגתית של 86 מחוקקים מטקסס הצטרפה לקריאה לעצור את ההוצאה להורג, בטענה כי המדע מאחורי ההרשעה אינו אמין. בית המשפט הפלילי הגבוה ביותר בטקסס דחה לאחרונה בקשה נוספת לעיכוב ההוצאה להורג. עורכי הדין של רוברסון ממשיכים לחפש דרכים משפטיות למנוע את ההוצאה להורג, כולל טענה לפסילה השופט בשל הטיה.

נקודה נוספת שעולה היא האוטיזם של רוברסון, שלא אובחן בזמן המשפט. התביעה השתמשה בחוסר הרגש שהפגין כראיה לאשמה, אך כעת טוענים כי זו הייתה תגובה אופיינית לאדם על הספקטרום האוטיסטי.

הבלש לשעבר בריאן וורטון, שחקר את מותה של ניקי, הפך כעת לאחד מהתומכים בשחרורו של רוברסון. הוא מביע חרטה על חלקו במעצר ובתביעה, ומקווה שהמושל והמועצה יתערבו. ההוצאה להורג מתוכננת ליום חמישי הקרוב, כאשר התומכים ממשיכים במאמציהם למנוע אותה ברגע האחרון.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE