הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חברות קונגרס קוראות ל-FBI לחקור קבוצה אנטי ישראלית אלימה באוניברסיטת קולומביה
אליז וספטניק מצטטות הצהרות מטרידות של חבר בקבוצת CUAD: "ציונים לא ראויים לחיות" ו"תהיו אסירי תודה שאני לא פשוט יוצא ורוצח ציונים"

שני מחוקקים רפובליקנים מתחננים בפני ה-FBI "להתחיל להגן על סטודנטים יהודים" - על ידי פתיחת חקירה נגד קואליציה אנטי-ישראלית באוניברסיטת קולומביה שקראה להתנגדות חמושה ואלימות עוד בשבוע שעבר.

במכתב שהגיע לידי ה"פוסט", הסנאטורית ג'וני ארנסט (רפובליקנית-איווה) ויו"ר ועידת הרפובליקנים בבית הנבחרים אליז סטפניק (רפובליקנית-ניו יורק) מצטטות הצהרות מטרידות של חבר בקבוצת "Columbia University Apartheid Divest" (CUAD) - כולל "ציונים לא ראויים לחיות" ו"תהיו אסירי תודה שאני לא פשוט יוצא ורוצח ציונים" - כסיבה לפעולה נחרצת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"מנהיגי CUAD קוראים בגלוי לרצח יהודים וחוגגים פיגועי טרור של חמאס. אלה איומים אמינים, וה-FBI צריך להגיב במקום לחכות שתתרחש טרגדיה"

 

"לעתים נדירות היו ל-FBI ראיות כה פומביות וברורות לאלימות פוטנציאלית מיידית", כתב הצמד במכתבם ביום שני לג'יימס דנהי, עוזר מנהל האחראי על משרד השדה של ה-FBI בניו יורק.

"זה לא יכול להפוך לעוד מקרה שבו מתרחשת אלימות נוראית בבית ספר וה-FBI מפרסם הצהרה בדיעבד שהמבצעים היו 'על הרדאר שלו', אבל [הוא] לא עשה דבר. בפשטות, הכתובת על הקיר ואין לכם תירוץ. עשו את עבודתכם."

CUAD מורכבת מכ-116 קבוצות סטודנטים, רבות מהן היו מעורבות במחנות האוהלים האנטי-ישראליים בקולומביה באביב שעבר.

ביום שלישי שעבר, יום לאחר יום השנה הראשון לטבח של חמאס בישראל, CUAD אמרה שהיא תומכת ב"שחרור בכל האמצעים הנחוצים, כולל התנגדות חמושה" בהצהרה מצמררת: "מול אלימות מצד המדכא המצויד בכוח הצבאי הקטלני ביותר בכוכב, כאשר מיציתם את כל האמצעים השלווים לפתרון, אלימות היא הדרך היחידה קדימה", כתבה הקבוצה. "תחי פלסטין, תחי האינתיפאדה, ותחי ההתנגדות."

CUAD גם שיבחה פיגוע בתל אביב מוקדם יותר החודש כ"פעולת התנגדות משמעותית".

קטרינה ארמסטרונג, נשיאת אוניברסיטת קולומביה בפועל, מועתקת במכתבם של המחוקקים. "ה-FBI צריך להפסיק לשבת בחיבוק ידיים ולהתחיל להגן על סטודנטים יהודים", אמרה ארנסט ל"פוסט". "כשמישהו אומר לך מי הוא, תאמין לו."

"מנהיגי CUAD קוראים בגלוי לרצח יהודים וחוגגים פיגועי טרור של חמאס. אלה איומים אמינים, וה-FBI צריך להגיב במקום לחכות שתתרחש טרגדיה."

באביב שעבר, CUAD התנצלה על הערתו של החבר חימאני ג'יימס ש"ציונים לא ראויים לחיות" - אבל הקבוצה חזרה בה מכך בשבוע שעבר. "תהיו אסירי תודה שאני לא פשוט יוצא ורוצח ציונים, מעולם לא פגעתי באף אחד בחיי, ואני מקווה להמשיך כך", אמר ג'יימס באותה עת. "אני נלחם להרוג", הוא כתב גם בפוסט אחר.

הוא הודה ל-CUAD על חזרתה מההתנצלות והדגיש: "כל מה שאמרתי, התכוונתי אליו."

 

קבוצת "Columbia University Apartheid Divest" הביעה תמיכה ב"התנגדות חמושה"

 

ארנסט וסטפניק האשימו את CUAD במחאות האנטי-ישראליות בקמפוס מורנינגסייד הייטס באביב שעבר - ובהשתלטות האלימה על אולם המילטון.

במהלך המהומה הזו, הרב בקמפוס אלי בוכלר דחק בסטודנטים לברוח כי אוניברסיטת קולומביה "אינה יכולה להבטיח את בטיחותם של סטודנטים יהודים מול אנטישמיות קיצונית ואנרכיה"/

קולומביה נאלצה לעבור ללמידה היברידית לשארית הסמסטר האביב שלה בשל המתיחות המוגברת בקמפוס.

משטרת ניו יורק התערבה בסופו של דבר ועצרה שורה של מפגינים אנטי-ישראלים בקמפוס. נשיאת אוניברסיטת קולומביה מינוש שפיק התפטרה ב-14 באוגוסט בעקבות התגובה הנגדית.

"לאור האלימות הרבה שמתרחשת שעליה הקבוצה הזו כבר אחראית, וחוסר היכולת והרצון של אוניברסיטת קולומביה לשמור על הסדר בקמפוס שלה עצמה, מה שהצריך אותה לבקש את התערבות משטרת ניו יורק, התערבות פדרלית היא כעת הכרחית", כתבו המחוקקים. הם הוסיפו, "נדיר שמבצעי אלימות פוטנציאליים, במיוחד אלימות מבוססת בית ספר, משדרים את כוונתם בצורה כה נרחבת ופומבית עד שזה הופך לחדשות לאומיות. אבל זה בדיוק מה שקבוצת Columbia University Apartheid Divest (CUAD), קואליציה של קבוצות סטודנטים, עשתה."

סטפניק קראה זמן רב להתפטרותה של שפיק, לאחר שחקרה אותה ואת נשיאי כמה אוניברסיטאות מהליגה המובילה במהלך שימוע בקונגרס בסוף השנה שעברה.

קולומביה התעקשה בעבר שהיא מגנה אלימות.

"הצהרות התומכות באלימות או בפגיעה מנוגדות לעקרונות הליבה שעליהם נוסד מוסד זה", אמר דובר בעבר. "לקריאות לאלימות אין מקום בקולומביה או בכל אוניברסיטה."

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE