הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סרט ההמשך של ה'ג'וקר' הוא כנראה האסון הקולנועי הגדול של השנה
הקומיקס המוזיקלי בכיכובים של חואקין פיניקס וליידי גאגא לא מתקרב אפילו לסכומים שהציג הסרט הראשון, שהיה ועודנו אחד העיבודים הטובים בכל הזמנים

'ג'וקר: טירוף בשניים' היה אמור להיות להיט קומיקס עם טוויטס – ובמקום זאת, ההמשך לסרט המצליח משנת 2019, 'ג'וקר', הפך להיות אסון קופות.

עד כה, סרט המתח המוזיקלי יוצא הדופן על אויבו המושבע של באטמן, הכניס 51.5 מיליון דולר בארה"ב ו-165 מיליון דולר ברחבי העולם לאחר שבועיים מההשקה.

מדובר בסכום נמוך להחריד, שכן לשם השוואה, הסרט הראשון הכניס 96.2 מיליון דולר בארה"ב ו-248.4 מיליון דולר ברחבי העולם לאחר שלושה ימים בלבד מההשקה. וכך, הסרט החדש לא יתקרב לסכומים אלה עד סוף הקרנתו בקולנוע, כאשר צפוי שמכירות הכרטיסים יעצרו על סך של 65 מיליון דולר בארה"ב ו-210 עד 215 מיליון דולר ברחבי העולם כאשר ה'טירוף בשניים' יעזוב את המסך הגדול.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מתוך 'ג'וקר: טירוף בשניים' | צילום: וורנס ברוס

 

זו בעיה גדולה מכיוון ש"ג'וקר 2" עלה 200 מיליון דולר להפקה ובערך 100 מיליון דולר לשיווק והפצה. בקצב הזה, הסרט לא יתקרב אפילו ל-450 מיליון דולר הנדרשים כדי להגיע לאיזון בהקרנתו בבתי הקולנוע (הכנסות הכרטיסים מתחלקות בין האולפנים לבעלי בתי הקולנוע).

מקורות בוורנר ברוס אומרים שהסרט יגיע לאיזון ב-375 מיליון דולר. לאחר שמבקרים וקהל דחו לחלוטין את הסרט היקר, שקיבל ממוצע של 33% 'רקוב' באתר הפופולרי Rotten Tomatoes, וציון נדיר של D באתר CinemaScore, וכך הוא מסתמן כאחד האסונות הגדולים ביותר של השנה.

כעת צפוי שהסרט יפסיד לפחות 150 עד 200 מיליון דולר בהקרנתו בבתי הקולנוע, לפי הערכות של גורמים פנימיים וכן שלושה מנהלים מתחרים בעלי ידע על הפקות דומות.

"כל הערכה שמוצעת על ידי 'גורמים פנימיים' או 'מנהלים מתחרים' אנונימיים היא שגויה באופן גס וממשיכה מגמה שבה שמועות מדווחות כעובדות", אמר דובר וורנר ברוס בהצהרה. "הסרט ממשיך להיות מוקרן בבתי הקולנוע, כולל השקה בסין השבוע, וימשיך להכניס הכנסות לאורך תקופת הצפייה הביתית והערוצים המשניים".

 

מתוך 'ג'וקר: טירוף בשניים' | צילום: וורנס ברוס

 

לוורנר ברוס יש פוטנציאל להחזיר לפחות חלק מההשקעה כאשר 'טירוף בשניים' יגיע לפלטפורמות בידור ביתי ב-29 באוקטובר.

עם זאת, ההכנסות הדלות מייצגות קריסה מדהימה מ'ג'וקר', שהפך לאלוף קופות בלתי צפוי ובלתי מעורער עם 335 מיליון דולר בצפון אמריקה ו-1.078 מיליארד דולר ברחבי העולם. הוא עמד בזמנו כסרט ה-R המכניס ביותר בהיסטוריה. ההמשך של מארוול מדיסני 'דדפול וולברין' עקף את השיא הזה בארה"ב (635 מיליון דולר) וברחבי העולם (1.32 מיליארד דולר) במהלך הקיץ, אם כי 'ג'וקר' נשאר הסרט המדורג R הגדול ביותר בהפצה בינלאומית עם 743 מיליון דולר.

בתקציב של בערך 65 מיליון דולר, 'ג'וקר' היה אחד מעיבודי הקומיקס הרווחיים ביותר שנעשו אי פעם.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE