הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עונת ההוריקנים רחוקה מלהסתיים: העיניים נשואות לעבר מערכת טרופית באוקיינוס
בזמן שהרשויות עוד רק בתחילת הליך ההתאוששות מהוריקן מילטון שהגיע ימים אחרי הוריקן הלן, כעת ה-NHC עוקב אחרי מערכת שעשויה להתפתח להוריקן 'נדין'

התגברו הסיכויים שאזור של לחץ נמוך באוקיינוס האטלנטי יתחזק לכדי סופה טרופית בהמשך השבוע – כך לפי עדכון של המרכז להאומי להוריקנים, ה-NHC.

עונת ההוריקנים האטלנטית של 2024 רחוקה מלהסתיים, גם אם אין כעת מערכות פעילות בעלות שם.

הסופה הבאה שתקבל שם תהיה נדין. נדין עדיין לא נוצרה, אך ה-NHC עוקב אחר אזור של מזג אוויר מעורער כמה מאות מילים מערבית לאיי קאבו ורדה. ביום שני בבוקר, למערכת היה סיכוי של 50 אחוזים להתחזק לכדי סופה טרופית במהלך שבעת הימים הבאים. הסיכויים עלו ל-60%, לפי העדכון מיום שני בערב. יש סיכוי של 10 אחוזים שסופה תיווצר ב-48 השעות הקרובות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הוריקן מילטון פגע בפלורידה לפני כעשרה ימים 

 

"אזור מוגדר היטב של לחץ נמוך הממוקם בערך באמצע הדרך בין איי קאבו ורדה לאיים הקטנים של האנטילים מייצר פעילות מוגבלת של ממטרים וסופות רעמים. מערכת זו נמצאת כעת בסביבה של אוויר יבש, והתפתחות אינה סבירה במהלך הימים הקרובים", נאמר בעדכון האחרון של ה-NHC.

עם זאת", המשיך העדכון, "מערכת זו צפויה לנוע באופן כללי מערבה לעבר מים חמים יותר, ותנאי הסביבה עשויים להפוך לנוחים יותר להתפתחות הדרגתית באמצע עד סוף השבוע הזה. סופה טרופית עשויה להיווצר כאשר המערכת מתחילה לנוע מערבית לעבר צפון-מערב ומתקרבת או עוברת ליד איי לווארד בסוף השבוע הזה".

בשבוע שעבר, ה-NHC עקב אחר מערכת שגם היא הראתה פוטנציאל להתחזק לכדי נדין, אם כי רוחות ליד ברמודה קרעו את המערכת לפני שסופה טרופית יכלה להתפתח. בנוסף לסופה הפוטנציאלית באטלנטי, ה-NHC גם שומר עין על סופה פוטנציאלית בקריביים המערביים.

 

הוריקן מילטון פגע בפלורידה לפני כעשרה ימים 

 

"אזור רחב של לחץ נמוך צפוי להיווצר מעל דרום-מערב הים הקריבי עד אמצע או סוף השבוע הזה. התפתחות מסוימת אפשרית לאחר מכן אם המערכת תישאר מעל המים בעודה נעה לאט צפוו-מערבית לעבר צפון מרכז אמריקה", אמר ה-NHC. "ללא קשר להתפתחות, גשמים כבדים מקומיים אפשריים באזורים של מרכז אמריקה בהמשך השבוע".

הרשויות הדגישו כי גם אם הסופה תתפתח, כמה גורמים עלולים למנוע ממנה להשפיע על פלורידה – שהוכתה קשה בשבועות האחרונים עם הוריקן הלן ואחריו הוריקן מילטון.

"צריך לעקוב אחריה אבל המודלים פושרים לגבי התפתחות ו...חזית קרה תנוע על פני פלורידה במהלך השבוע הבא ותפעל כחומה בפני כל מערכת טרופית שתנסה לנוע צפונה", אמר ג'ף ברארדלי, מטאורולוג ראשי ב-WFLA-TV. "כך לפחות לעשרת הימים הקרובים".

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE