הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רגע לפני סוכות: סקירת היקבים המומלצים לביקור בקליפורניה בתקופת החגים. לחיים!

אחד היתרונות של החיים בקליפורניה הוא מזג האוויר המדהים שמתאים לטיולים בכל עונות השנה. האקלים הנוח והקרקע הפוריה מהווים בית גידול נפלא ליקבים באיכות הגבוהה ביותר: בעיקר באזורים של סנטה מריה, אוקסנארד, נאפה ואלי וגם בטומקולה. החלטנו לפנק אתכם בכמה יקבים מומלצים, חלקם חדשים ופחות מוכרים,שיכולים להוות טיול נפלא לחג לזוגות וגם למשפחות. לחיים!

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סנטה מריה וואלי 

סנטה מריה - Bien Nacido
היקב נוסד בשנת 1973 בבעלות משפחת החקלאים מילר. הם מסוג היקבים שהתחילו יקבי בוטיק קטנים והפכו למפורסמים. היקב נחשב בעל הרף על פיו עובדים כל היקבים באזור. גודל היקב הוא 3000 אקר, מתוכו 600 אקר של כרמים נטועים. תוכלו למצוא בו מספר זנים של גפנים אך פינו נואר והשרדונה הם המבוקשים ביותר. הכרמים באזור נחשבים משגשגים ובעלי בציר איכותי הרבה בעקבות רוחות האוקיינוס השקט הזורמות דרך רכס הרי סנטה אינז מכיוון מערב-מזרח.
מומלץ לנסות: שרדונה מבציר 2017 של או בון בלימה, מתוך אוסף הכרמים ההיסטורי של מילאן נאסידו, עמק בסנטה מריה, מחיר: 35 דולר.
שרדונה רזרב בלוק 11 מבציר 2016 של קופה, ביאן נאסידו, עמק סנטה מריה, מחיר: 30 דולר.

נאפה ואלי HALL
היקב היוקרתי שייך לזוג אספני אמנות– קתרין וקרייג הול. בחיבתם העזה לתחביבם ניתן להבחין בקלות עם למעלה מ- 40 יצירות אומנות המפוזרות להן ברחבי היקב. למרות גילו העתיק, כ 150- שנה, היקב מעוצב בצורה מודרנית עם קירות זכוכית בטכניקת סי טרו, ונחשב לאחד היקרים באזור נאפה, מה שלא מונע מחובבי אומנות רבים להגיע ולבקר. בכניסה ליקב ניצב לו בגאווה ״באני פופו״– פסל ארנב ענק באורך 35 מטרים, וברחבי חצר היקב פגשתי פסלים של כבשים וגם גמל לבן אחד עם אישיות ים תיכונית.
מומלץ לנסות: יינות הקברנה הנפלאים ומצדיקים את הציונים הגבוהים להם זוכים דרך קבע: ה– 1873 קברנה סוביניון 2016
עם 94 נקודות ו- Ellie’s קברנה סובניון עם ציון של 97 נקודות.

 

אוקסנרד - HERZOG
היקבים הכשרים של משפחת הרצוג כבר הפכו שם דבר בעולם היינות הכשרים. בין החוות של העיר אוקסנארד שוכן יקב הרצוג. תחת עינו הפקוחה של היינן הראשי ג’ו הורלימן, משלב היקב באופן מושלם את המצוינות הקליפורנית הידועה ליין, את רמת פיקוח הכשרות המעולה, ואת המורשת המשפחתית של משפחת הרצוג למושלמות בלתי מתפשרת. הענבים הנבחרים עבור יינות הרצוג גדלים בכרמים הנחשבים ביותר בקליפורניה ובאזורים המפורסמים ביותר.
מומלץ לנסות: Herzog Camouflage Limited Edition. יין אדום יבש. ניחוחת של פטל אדום ושחור, אספרסו ואגוז.
Herzog Cabernet Sauvignon Generation VIII יין אדום יבש. בניחוחות עשירים של דובדבן שחור, טבק וארז, ובנגיעות נועזות של שזיפים בשלים, דובדבן כהה נמס על הלשון.

יקבי הרצוג -אוקסנרד

 

סנטה ברברה -John Sebastiano
המיקרו- אקלים במחוז סנטה ברברה הופכים את האזור למקום נפלא ומיוחד לגידול ענבי סירה. אז אם אתם כמוני אוהבים את הזן המופלא הזה, שווה לכם לסייר ב- 100 האקר של כרמי ג'ון סבסטיאנו החדש באזור. הכרם ממקום גבוה יחסית ועם שישה סוגי קרקעות שונים, בשנים האחרונות הייקו עשה לו שם בעולם היין בעיקר בזכות מותג ה- Peak Ranch הרומנטי והקריר.

מומלץ לנסות: האוהי 2018 - סירה ללא תוספת גופרית, יין אדום עם ניחוחות וטעמים של שזיף דמפסון, אוכמניות ופלפל לבן.
מחיר: 32 דולר.
ריטה הילס 2019 - יין עם תערובת מרהיבה של פירות יער כהים, טבק, Dragonette Cellars Syrah - המיובש, בשר מעושן
וסיגליות מסוכרות. טעמים מרוכזים של אוכמניות שחורות וכחולות עם חמיצות קלה וסיום אנרגטי. מחיר: 65 דולר.
וכמובן המלך של היקב Peaje Ranch Pinot Noir 2018. מחיר: 60 דולר.

נאפה ואלי Grgich Hills Estate
היקב הוותיק שנמצא ממש בלב נאפה נוסד ב 1977- על ידי Miljenko ‘Mike Grgich שנולד בכפר קטן בקרואטיה. שם, בחווה הקטנה של אביו, למד והתנסה כבר בגיל 9 בגידול וקטיף ענבים.
בתחילת שנות ה 70- היגר מייק לקליפורניה עם משפחתו ועם חלום לייסד יקב גדול באזור. כל המשפחה נרתמה לבניית העסק. בעמל כפיים רב החלו להקים את הכרמים. כיום Grgich Hills הם בעלי 360 דונמים של כרמים ברחבי נאפה, והיקב שלהם פתוח למבקרים בכל ימות השנה. בבעלות המשפחה גם חברת קפה גדולה Hills Bros coffee inc, שהוקמה ב- 1975. Grgich Hills מייצרים גם סדרת שמני זית אורגניים מצויינים לא פחות טובים מהיין. מומלץ לנסות.

נאפה ואלי Red Hen
לכרמי רד הן יש סיפור שאין שני לו ברשימה זו: סיפור קאמבק. מאז שנת 1881, החלקה החמימה ליד הנחל עם הקרקעות הסחופתיות במחוז אוק נול שבנאפה, שימשה כאתר לגידול ענבים טעימים במיוחד. במהלך המאה העשרים, עם זאת, השטח חווה זמנים קשים, כולל מזיקים והזנחה. אז איך הצליחו כרמי רד הן להישאר במשחק לאחר זאת? יינים מכובים כמו סטיב מאתיאסון או אין קושיצקי מספרים שזאת תודות לתערובת היין האדומה שהתבססה על מעט מרלו ויצרה יין בטעמים מיוחדים שפשוט קשה למצוא ומובילים מבחינת ההתיישנות שלהם.
מומלץ לנסות: מהטיסון רד הן מרלו נאפה ואלי -2015 אחד מהמרלו המתיישנים הטובים ביותר שנעשו בנאפה בעשור האחרון עם טעמים של דובדבן שחור, שזיף דמפסון, תה שחור, שוקולד מריר וסיור של פירות יער בר. לה פלה קברנה סוביניון רד הן נאפה וואלי -2018 יין אדום פול בודי, עשיר ועסיסי עם דובדבן שחור, אוכמניות, נגיעות של פרי אדום, בסיס ועשבים מרוסקים, יין חזק ארוך ומתובל.

 

רד הן נאפה וואלי 

סנטה ריטה הילס Radian
יחד עם כרמים שכנים כמו בנט-רוק פוארטה דל מאר, רדיאן נמצא תחת תחום אחוזת Hilt Estate, הממוקמת בקצה הדרום- מערבי של אזור Sta. Rita Hills והוא נחשב למקור מבוקש מאוד לענבים של החוף המרכזי. רדיאן אינו מתאים לתבנית הסטריאוטיפית של
שלווה שמזוהה עם רוב הכרמים; האדמה כוללת כמה רכסים תלולים שאי אפשר ללכת עליהם, ולעיתים נתקלים ברוחות קיצוניות בגובה הרב ביותר שיכולות להעיף את הכובע לנצח. כמובן, המאפיינים האקלימיים של ימים קרירים ולילות קרים עוד יותר, יחד עם קרקעות עתירות סיליקה וחשיפה רבה לשמש, עושים פלאים לאיכות הענבים שלהם. היינן של Hilt, מאט דיז, ידוע בנטייתו לעסוק בפרטים הקטנים בנוגע לתנאי הקרקע המושלמים, והוא מקפיד על מדיניות של אי שימוש בחומרי הדברה או קוטלי עשבים, עבודה מאתגרת עבור דיז שאוהב (ושונא) את הנכס ה״מרושע״; שמייצר יינות מדהימים, אנרגטיים ומרהיבים.
מומלץ לנסות: הילט פינו נואר רדיאן ריטה הילס 2018, טעמים עמוקים של דובדבן שחור, אגוז, קולה, אוכמניות ואספרסו.
טעמים של מרווה ותבלינים חומים עוצמתיים. מחיר: 65 דולר.
הדרגונט פינו נואר של רדיאן - טעים להפליא עם מגוון רחב של דובדבן שחור, שזיף אדום, רימון, אוכמניות עם מינרליות חיה וניחוחות עשבי בר. מחיר: 75 דולר.

רוברט מונדבי - נאפה וואלי

נאפה ואלי Robert Mondavi
שום רשימת יינות בקליפורניה לא תהיה משולמת בלי להזכיר את היקבים הוותיקים של רוברט רוברט ג'רלד מונדב, היה אחד הכרמים הוותיקים והמובילים בקליפורניה, הוא הביא טכניקות חדשות לייצור יין ששינו את תעשיית היינות והביאו להכרה עולמית בתעשיית היין במדינה.
ב1966- הוא ייסד את יקב רוט מונדובי בנאפה, המטרה להנפיק יינות שיתחרו עם הטובים שביינות אירופה. למעשה היקב הזה הוא היקב הגדול הראשון שנבנה בנאפה. בשנות ה90- היינות של רוברט מונדבי זכו להצלחה אדירה באירופה ומיטב הייננים ביבשת הגיעו לנאפה כדי לראות את הקסם מקרוב. ההצלחה הייתה כל כך גדולה שמושל קליפורניה לשעבר, ארנולד שוורצנגר, הכניס את רוברט להיכל התהילה של קליפורניה. רוברט נפטר בגיל 94. שווה לבקר כי היינות שלו לא רק טעימים אלא גם חתיכת היסטוריה. האמת, קשה להמליץ על יין אחד טוב ביקב האדיר הזה.
אז בפעם הבאה שאתם בנאפה ואלי פשוט כנסו לבקר ותהנו ממגוון רחב של יינות לבנים ואדומים שהם חוויה שלא ניתן לתאר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE