הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שריף שאמר שסגניו "כנראה" מנעו ניסיון רצח במפגן של טראמפ, חוזר בו
ביאנקו נסוג מדבריו הקודמים ואמר: "אם כל מה שמר מילר אמר הוא אמת, ואני באמת מקווה שכך, אז כנראה שהוא לא היה שם כדי לפגוע בנשיא לשעבר טראמפ"

שריף מחוז ריברסייד, צ'אד ביאנקו, מצא את עצמו במרכז סערה ציבורית לאחר שטען כי אנשיו סיכלו ניסיון התנקשות שלישי בנשיא לשעבר דונלד טראמפ. הטענות הגיעו בעקבות מעצרו של וים מילר, תומך טראמפ מלוס אנג'לס, שנתפס מנסה להיכנס לעצרת של טראמפ כשברשותו שני כלי נשק טעונים, תעודת זהות מזויפת, לוחית רישוי מזויפת ודרכון מזויף.

ביאנקו, הידוע בהצהרותיו הפומביות השנויות במחלוקת, אמר לכתבים לאחר המעצר: "אני באמת מאמין שמנענו ניסיון התנקשות נוסף." אולם, כעבור שלושה ימים, ביאנקו נסוג מעט מדבריו, ואמר: "אם כל מה שמר מילר אמר הוא אמת, ואני באמת מקווה שכך, אז כנראה שהוא לא היה שם כדי לפגוע בנשיא לשעבר טראמפ."

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מבקריו של ביאנקו טוענים כי הצהרותיו מעידות על נטייתו לתגובות רגשיות ולא מחושבות

 

מילר הכחיש כל כוונה לפגוע בטראמפ, וטען כי נשא את כלי הנשק להגנה עצמית. הוא אף הצהיר על כוונתו להגיש תביעה "ענקית" נגד ביאנקו ומשרד השריף של מחוז ריברסייד בגין הצהרותיו.

מבקריו של ביאנקו טוענים כי הצהרותיו מעידות על נטייתו לתגובות רגשיות ולא מחושבות. מייקל לוחאן, סגן שריף לשעבר שהתמודד מול ביאנקו בבחירות, כינה את ההצהרות "חסרות אחריות". מנגד, מומחי אכיפת חוק אחרים, כמו אד אובאיאשי, טענו כי הערותיו של ביאנקו היו במסגרת תפקידו כקצין אכיפת חוק נבחר.

האירוע מגיע כחודש בלבד לאחר ניסיון התנקשות באתר הגולף של טראמפ בפלורידה, ובעקבות ניסיון התנקשות קודם ביולי, שבו נורה טראמפ באוזנו בעצרת בפנסילבניה.

זו אינה הפעם הראשונה שביאנקו מעורר מחלוקת. בעבר, הוא הואשם בהפצת מידע שגוי על חברת מועצת העיר ריברסייד, קלריסה סרוונטס, בנוגע למחאה בנושא זכויות הפלות. סרוונטס אף הגישה תביעה נגד ביאנקו בעקבות האשמותיו.

בנוסף, במאי האחרון, ביאנקו תמך בטראמפ לנשיאות בפוסט פרובוקטיבי ברשתות החברתיות, שבו אמר: "אני חושב שהגיע הזמן שנשים פושע בבית הלבן. טראמפ 2024 בייבי," תוך שהוא מבקר את מה שהוא רואה כמדיניות רכה מדי כלפי פשיעה בקליפורניה.

מומחים משפטיים מעריכים כי למילר יהיה קשה לזכות בתביעת דיבה נגד ביאנקו, שכן ספקולציות כאלה בדרך כלל אינן מספיקות להוכחת דיבה, הדורשת הצהרה עובדתית לא מדויקת.

האירוע מדגיש את המתח המתמשך בין חופש הביטוי של נבחרי ציבור לבין האחריות שלהם לדייק בהצהרותיהם הפומביות, במיוחד בנושאים רגישים כמו ביטחון לאומי ואיומים על מנהיגים פוליטיים.

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE