הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביידן באזהרה חריפה לאיראן: ניסיון התנקשות בטראמפ - הכרזת מלחמה
הנשיא האמריקאי הורה למועצה לביטחון לאומי לשלוח לטהראן מסר ברור שכל ניסיון פגיעה במי שמשרת או שירת את ארצות הברית - "תתקל בתוצאות חמורות"

הנשיא ביידן הנחה בשקט את מועצת הביטחון הלאומי שלו להזהיר את איראן שארה"ב תראה בכל ניסיון התנקשות בנשיא לשעבר דונלד טראמפ מטעם טהראן כמעשה מלחמה, על פי דיווח.

מאחורי הקלעים, ממשל האריס-ביידן לכאורה לחץ על איראן להפסיק את מזימותיה נגד טראמפ וחברים אחרים לשעבר בממשלו לנוכח איומי ביטחון מוגברים מצד היריבה של ארה"ב.

"אנו רואים בזה עניין של ביטחון לאומי וביטחון מולדת בעדיפות עליונה, ואנו מגנים בחריפות את איראן על איומים חצופים אלה", אמר דובר מועצת הביטחון הלאומי, שון סאבט, בהצהרה.

"אם איראן תתקוף מי מאזרחינו, כולל אלה שממשיכים לשרת את ארצות הברית או אלה ששירתו בעבר, איראן תיתקל בתוצאות חמורות".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ביידן במסר חד לאיראן להפסיק את ניסיונות ההתנקשות | צילום: Getty Images

 

הבית הלבן נמנע מלהזהיר את איראן בפומבי שניסיונות התנקשות נגד חייהם של בכירים אמריקאים בהווה או בעבר ייחשבו כמעשה מלחמה, אך ביידן, בן 81, הורה למועצת הביטחון הלאומי להבהיר זאת בפרטיות, על פי הוושינגטון פוסט.

טראמפ, בן 78, קרא לעמדה תקיפה יותר נגד איראן, והציע בחודש שעבר שביידן צריך "להודיע למדינה המאיימת, במקרה זה איראן, שאם תעשו משהו שיפגע באדם זה, אנחנו נפוצץ את הערים הגדולות ביותר שלכם ואת המדינה עצמה לרסיסים".

ב-12 ביולי, יום לפני הראשון משני ניסיונות ההתנקשות של טראמפ, הרשויות עצרו אזרח פקיסטני בשם אסיף מרצ'נט, בן 46, שהתובעים טענו במסמכי בית המשפט כי קשר קשר עם מפעילים איראנים לפגוע אולי בנשיא לשעבר.

נטען גם שאיראן תמכה בפריצה למטה הקמפיין של טראמפ, שבה דלף תיק פרטי על מועמד הרפובליקנים לסגן הנשיא, ג'יי די ואנס, למספר כלי תקשורת, כולל פוליטיקו והוושינגטון פוסט.

טהראן כזכור נשבעה לנקום בטראמפ ובכמה מבכירי הממשל שלו, כמו מייק פומפאו, זאת בגלל החיסול הממוקד של מפקד משמרות המהפכה בינואר 2020, של קאסם סולימאני.

המנהיג העליון של איראן, האיתוללה חומייני, קידם סרטון אנימציה המדמה התקפת כטב"מ על טראמפ במהלך ביקור במגרש הגולף שלו בשנת 2022.

 

טראמפ, נמצא על הכוונת של איראן מאז חיסול מפקד משמרות המהפכה | צילום: רויטרס 

 

לפני שנתיים, משרד המשפטים חשף אישומים נגד אדם במשמרות המהפכה האיסלאמית של איראן בגין מאמצים לכאורה להרוג את היועץ לביטחון לאומי לשעבר של טראמפ, ג'ון בולטון. הפקיד האיראני לכאורה הציע 300,000 דולר כדי לחסל את בולטון, מה שהבכיר לשעבר לעג לו מאוחר יותר כנמוך באופן מביך.

בוגרים מרכזיים בתחום הביטחון הלאומי מממשל טראמפ, כולל מזכיר המדינה לשעבר מייק פומפאו והיועץ לביטחון לאומי לשעבר רוברט אובריין, נאלצו לנקוט באמצעי ביטחון.

ביוני 2022, חברי יחידת השירות החשאי של רוברט אובריין, היועץ לביטחון לאומי של טראמפ, הבחינו בשני אנשים מהמזרח התיכון שעקבו אחריו במהלך ביקור בפריז, דיווח פוליטיקו.

שני בכירים לשעבר במועצת הביטחון הלאומי בממשל טראמפ שעסקו באיראן, ויקטוריה קואטס ורוברט גרינווי, טענו שטהראן פרצה לדוא"ל שלהם לאחר התקיפה על סולימאני, על פי הדיווח.

"הנשיא ביידן חזר על הנחייתו שהשירות החשאי של ארצות הברית יקבל כל משאב, יכולת ואמצעי הגנה הנדרשים כדי להתמודד עם האיומים המתפתחים האלה על הנשיא לשעבר", הוסיף סאבט, דובר מועצת הביטחון הלאומי, בהצהרה.

 

 

2% לא
98% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE