הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"על סף מלחמה": צפון קוריאה הודיעה על גיוס למעלה ממיליון חיילים
גזרת מזרח אסיה מתחממת גם היא, כאשר פיונגיאנג פרסמה ש-1.4 מיליון צעירים נחושים להילחם ב"מלחמה הקדושה להשמדת האויב"

hותר ממיליון צעירים הגישו בקשה להצטרף לצבא צפון קוריאה – כך דווח ביום רביעי בתקשורת של המדינה, תוך האשמת השכנה מדרום בגין חדירת רחפן שהביא את "המצב המתוח לסף מלחמה".

1.4 מיליון הצעירים, כולל סטודנטים ופקידי ליגת הנוער שחתמו על מסמכי גיוס כדי להצטרף לצבא, היו נחושים להילחם ב"מלחמה קדושה של השמדת האויב בנשק המהפכה", כך אמרה סוכנות הידיעות הרשמית של קוריאה הצפונית.

תמונות שפורסמו על ידי KCNA הראו מה שנאמר צעירים חותמים על מסמכי גיוס במיקום לא ידוע ביום שני ושלישי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צעירים צפון קוריאנים חותמים על מסמכי גיוס | צילום: KCNA 

 

טענתה של צפון קוריאה שיש לה יותר ממיליון צעירים המתנדבים להתגייס לצבא העם הקוריאני של המדינה בתוך יומיים בלבד מגיעה בזמן שהמתיחות בחצי האי הקוריאני גבוהה מאוד.

פיונגיאנג פוצצה ביום שלישי כבישים ומסילות רכבת סמליים מאוד המחברים בין שתי הקוריאות לאחר שהזהירה כי כל טיסת רחפן נוספת תיחשב כהכרזת מלחמה, והורתה לחיילים בגבול להתכונן לירי.

סיאול, בירת דרום קוריאה, תחילה הכחישה שליחת רחפנים, אך פיונגיאנג טוענת שיש לה "ראיות ברורות" למעורבות רשמית במבצע, שלכאורה כולל עלוני תעמולה נגד המשטר שפוזרו מעל בירת הצפון.

"מיליוני צעירים יצאו למאבק ארצי למחוק את הפסולת של הרפובליקה של קוריאה שביצעה התגרות חמורה של הפרת ריבונות הרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה באמצעות חדירת רחפן", דיווחה KCNA, בהתייחסה לשתי המדינות בשמות הרשמיים שלהן.

לצפון קוריאה כבר יש תקופות ארוכות של שירות צבאי חובה לכל הגברים, ובעבר טענה לגלי התגייסות פטריוטיים בזמנים של מתיחות גבוהה עם סיאול או וושינגטון.

בשנה שעברה, התקשורת הממלכתית דיווחה על 800,000 מאזרחיה שהתנדבו להצטרף לצבא הצפון כדי להילחם נגד ארצות הברית. בשנת 2017, כמעט 3.5 מיליון עובדים, חברי מפלגה וחיילים התנדבו להצטרף או לחזור לצבא, כך אמרה התקשורת הממלכתית באותה עת.

קשה מאוד לאמת את טענות הצפון.

על פי נתונים מהמכון הבינלאומי למחקרים אסטרטגיים, לצפון קוריאה יש 1.28 מיליון חיילים פעילים וכ-600,000 אנשי מילואים. כמו כן, לפי הדיווחים, היו לה 5.7 מיליון אנשי מילואים של משמר האדום של העובדים/איכרים, כאשר יחידות רבות אינן חמושות.

שתי הקוריאות עדיין נמצאות טכנית במלחמה לאחר שמלחמתן בשנים 1950-53 הסתיימה בהפסקת אש, ולא בהסכם שלום.

 

חיילי קוריאה הצפונית | צילום: KCNA 

 

צפון קוריאה האשימה את סיאול בשליחת רחפנים מעל בירתה ושתי הקוריאות התעמתו בנוגע לבלוני אשפה שהופרחו מאז מאי מצפון קוריאה. פיונגיאנג אמרה שהשיגורים הם תגובה לבלונים שנשלחו על ידי פעילים נגד המשטר בדרום.

ממשלת דרום קוריאה סירבה לומר אם הצבא שלה או אזרחים הטיסו את הרחפנים הנטענים מעל פיונגיאנג.

"אם תפרוץ מלחמה, דרום קוריאה תימחק מהמפה. כיוון שהיא רוצה מלחמה, אנחנו מוכנים לשים קץ לקיומה", נכתב בדיווח הרשמי של המדינה הצפונית.

משרד ההגנה של דרום קוריאה שלח ביום ראשון הזהרה דומה, וטען ש"אם צפון קוריאה תפגע בבטיחות אזרחינו, אותו יום יהיה סופו של המשטר הצפון קוריאני", כך דיווחה סוכנות הידיעות יונהאפ.

בעוד שנותר לא ברור מי עומד מאחורי טיסות הרחפנים, פעילים דרום קוריאנים הפריחו במשך זמן רב בלונים הנושאים עלונים נגד משטר פיונגיאנג מעבר לגבול, טקטיקה שמרגיזה את הצפון ושהגיבה עליה בהפצצת הדרום בבלונים נושאי אשפה שמילאו את הרחובות בזבל.

בתגובה לבלוני האשפה של הצפון, סיאול השעתה הסכם צבאי להפחתת מתיחות וחידשה שידורי רמקולים לאורך הגבול, הכוללים K-pop וחדשות בינלאומיות.

מאז סוף יולי, פיונגיאנג משדרת צלילים מוזרים לאורך הגבול - חלקם מזכירים קריאות של חיות בר - כנראה כפעולת תגמול.

 

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE