הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מאסק מאיים לתבוע את מדינת קליפורניה בטענה להתנכלות פוליטית
ועדה מדינתית דחתה בקשה של SpaceX, בין היתר בגלל דעותיו הפוליטיות של מייסד החברה - שתומך מאוד במועמד הרפובליקני דונלד טראמפ

אילון מאסק מאיים לנקוט בצעדים משפטיים נגד מדינת קליפורניה לאחר שוועדה מדינתית ציינה את הנטיות הפוליטיות של המיליארדר התומך ברפובליקנים בהחלטתה לדחות בקשה להגדלת תדירות השיגורים של SpaceX.

המייסד של חברת החלל המצליחה בעולם שעושה היסטוריה פעם אחר פעם, גינה את ההערות שנעשו על ידי חברי ועדת החופים של קליפורניה לאחר שדחתה בקשה להגדלה שנתית ל-50 שיגורים של טילי פלקון 9 במקום 36.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילון מאסק | צילום: רויטרס

 

בסרטון מהישיבה ביום חמישי, הנציבה גרטשן ניוסום - שאינה קשורה ליריבו של מאסק, מושל קליפורניה הדמוקרטי גווין ניוסום - הביעה דאגה לגבי הפוסטים הפוליטיים של מאסק בפלטפורמת המדיה החברתית X שלו לפני שהוועדה דחתה את הבקשה בהצבעה של 6-4

"אילון מאסק מדלג ברחבי המדינה, מפיץ ומצייץ שקרים פוליטיים ותוקף את FEMA בעודו טוען שהוא רוצה לעזור לקורבנות ההוריקן עם גישה חינמית לאינטרנט באמצעות Starlink", אמרה. "נראה שבמקום לתת עדיפות לרווחת העובדים של SpaceX ולסביבה, המיקוד היה על מקסום הרווחים".

יו"ר הוועדה, קריל הארט, המשיכה את דבריה של ניוסום באומרה: "אפשר לטעון שזה מכניס פוליטיקה, אבל זה עניין פוליטי במידה מסוימת כי זה כולל את ממשלת ארה"ב, זה כולל את הוועדה החופית".

מאסק הזועם אמר שההערות של הנציבים היו "בלתי הולמות באופן מדהים".

"מה שאני מפרסם בפלטפורמה הזו אין לו שום קשר ל'ועדה חופית' בקליפורניה!" הוא פרסם ב-X ביום ראשון. "מגיש תביעה נגדם ביום שני על הפרת התיקון הראשון לחוקה".

הוועדה - שחבריה ממונים במשותף על ידי המושל והמחוקק - אחראית על הגנת קו החוף של המדינה באורך 840 מייל.

השיגורים מתבצעים מבסיס חיל האוויר ונדנברג במחוז סנטה ברברה. הבקשה הרשמית הוגשה על ידי כוח החלל של ארה"ב.

 

צילום: Getty Images

 

הוועדה אמרה שהחלטתה התבססה על הצורך להפחית את מספר הבומים הקוליים הנגרמים על ידי הטילים ולמתן את ההשפעה הסביבתית על חיות הבר המקומיות.

היחסים המתוחים של מאסק עם פקידי המדינה והרשויות המקומיות בקליפורניה תועדו היטב. חברתו, טסלה, נהנתה מפטורים ממס והנחות מדינתיות בזמן שצמחה ליצרנית המכוניות החשמליות הפופולרית ביותר במדינה.

אך מאסק מתח ביקורת חריפה על הבירוקרטיה הרגולטורית של קליפורניה, המיסים הגבוהים ואמצעי הסגר המחמירים שהוטלו במהלך מגפת הקורונה - מה שהוביל אותו להעביר את מטה החברה מפאלו אלטו, קליפורניה לאוסטין, טקסס ב-2021.

בחודש שעבר, X, שהייתה ידועה כטוויטר כשמאסק קנה את החברה תמורת 44 מיליארד דולר בסוף 2022, סגרה לצמיתות את המטה בסן פרנסיסקו שלה בעקבות הפשיעה הגוברת בעיר. היא העבירה את פעילותה לטקסס.

מאסק גם ציין שהוא מתכנן להעביר את מטה SpaceX מקליפורניה לטקסס בתגובה לחוק מדינתי שנחקק לאחרונה האוסר על מחוזות בתי ספר לדרוש מבתי הספר ליידע הורים אם ילדיהם מבקשים שיפנו אליהם בכינוי שונה.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE