הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מועמדת לסנאט מדרום לוס אנג'לס הואשמה בדקירת אישה ב-1993
מישל צ'יימברס, מועמדת לסנאט של מדינת קליפורניה דקרה ב1993 בזמן שהתגוררה בפנסילבניה את רונדה טובי, שהייתה בחודש השני להריונה

מישל צ'יימברס, מועמדת דמוקרטית למושב בסנאט של קליפורניה מדרום לוס אנג'לס, מתמודדת עם האשמות מלפני שלושה עשורים. צ'יימברס, כיום בת 50, הודתה באשמה בעבירת עוון בגין דקירת אישה הרה בסכין מטבח ב-1993, כשהייתה בת 19 וגרה בהריסבורג, פנסילבניה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צ'יימברס טוענת כי בזמנו הייתה אם חד-הורית שגרה בדיור ציבורי ולא יכלה להרשות לעצמה עורך דין כדי להוכיח את טענת ההגנה העצמית שלה במשפט בפני חבר מושבעים

 

צ'יימברס סירבה לבקשת ה"טיימס" לראיון בנושא, אך מסרה הצהרה בכתב דרך הקמפיין שלה. היא טענה כי בזמנו הייתה אם חד-הורית שגרה בדיור ציבורי ולא יכלה להרשות לעצמה עורך דין כדי להוכיח את טענת ההגנה העצמית שלה במשפט בפני חבר מושבעים. לדבריה, המקרה מדגים את הפגמים במערכת המשפט הפלילי, מה שמשתקף בעמדותיה הנוכחיות נגד חוקים המחמירים בענישה.

על פי התלונה הפלילית, צ'יימברס נעצרה ב-14 באוקטובר 1993 בחשד לתקיפה חמורה. הקורבן, רונדה טובי, שהייתה בחודש השני להריונה, פונתה לבית חולים מקומי עקב חתכים שתוארו כ"פגיעה גופנית חמורה".

טובי סירבה לדבר עם כתב ה"טיימס" בטלפון, אך שלחה תשובות בכתב שנראה כי הועברו אליה בדוא"ל מקמפיין צ'יימברס. בתשובותיה, טובי כתבה כי בעקבות אי-הבנה ביניהן, היא יזמה עימות פיזי שבו צ'יימברס ניסתה להגן על עצמה. היא טענה כי נפצעה קלות בטעות וכי כל מי שטוען שצ'יימברס "דקרה אותה" משקר ולא מבין מה קרה.

צ'יימברס חתמה על עסקת טיעון ב-20 ביוני 1994 על האישום המופחת של תקיפה פשוטה, עבירת עוון בפנסילבניה, ונידונה ל-12 חודשי מבחן, אך שוחררה לאחר שישה חודשים בשל התנהגות טובה.

ב-2002, צ'יימברס הודתה באשמה גם בהפרת הסדר הציבורי באירוע נפרד בהריסבורג. היא טענה כי הגנה על עצמה ועל ילדיה מפני אישה ב"ערפול סמים" שתקפה את משפחתה במסעדה.

צ'יימברס עברה לקליפורניה ב-2009 ופיתחה קריירה בשירות הציבורי. ב-2019 היא נבחרה למועצת העיר קומפטון, אותה עזבה ב-2022 כדי לקבל תפקיד במשרד המשפטים של קליפורניה.

יריבתה בבחירות, לורה ריצ'רדסון, גם היא דמוקרטית, מנסה לחזור לפוליטיקה לאחר שהפסידה בבחירות לבית הנבחרים ב-2012 בעקבות ממצאי ועדת האתיקה שהיה יסוד סביר להאמין כי ניצלה לרעה משאבים ממשלתיים.

מרוץ הבחירות לסנאט בדרום לוס אנג'לס מתחמם, כאשר שתי המועמדות מטיחות האשמות זו בזו לקראת הבחירות הכלליות בנובמבר. המקרה מדגיש את האתגרים שמועמדים עשויים להתמודד איתם כאשר אירועים מהעבר הרחוק עולים לכותרות במהלך קמפיין פוליטי.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE