הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האשמות קשות על ממשל ביידן-האריס: "האריכו את המלחמה והזרימו כספים לחמאס"
הסנאטור הרפובליקני טום קוטון טען שממשלת ארצות הברית השתמשה לרעה בכספי המסים של האזרח האמריקאי על ידי העברת סיוע לעזה - שהגיע ישירות לידי חמאס

הסנאטור טום קוטון, רפובליקני מארקנסו, שלח לאחרונה מכתב לראש הסוכנות האמריקאית לפיתוח בינלאומי, ה-USAID, בו טען כי חלק מהמיליארד דולר של משלם המיסים האמריקאי כנראה הועבר לחמאס.

כמו כן, קוטון תקף סוכנות האו"ם למען פליטים פלסטינים, אונר"א, בשל קשריה עם מחבלי חמאס, ואמר בראיון לרשת 'פוקס ניוז' כי "כעת זה ברור מאוד שאף לא אגורה נוספת אחת של כספי משלם המיסים צריכה ללכת לאונר"א. כל סיוע לעזה צריך להיות מושעה מיידית".

הסנאטור כתב במכתבו למנהלת ה-USAID, סמנתה פאוור, כי יש לו "חששות חמורים לגבי השימוש הלא נכון הסביר ביותר ממיליארד דולר בסיוע הומניטרי אמריקאי שנשלח לעזה מאז אוקטובר 2023. כפי שחזיתי שיקרה מלכתחילה, דיווחים אמינים מצביעים על כך שמחבלי חמאס הסיטו סיוע זה... וכל הראיות החד משמעיות מראות את זה".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מחבל חמאס | צילום: רויטרס

 

הוא הוסיף כי "בכל הסבירות, ממשל ביידן-האריס האריך את המלחמה בעזה, אפשר לסיוע לזרום לאויבי ישראל, ועשה שימוש לרעה בכספי משלמי המיסים".

קוטון כתב כי בחודש שעבר ה-USAID "הכריזה על כ-336 מיליון דולר נוספים במימון הומניטרי לעזה, יהודה ושומרון. באותו יום, האו"ם הודה כי פאתח אל-שריף, מנהיג חמאס בלבנון שנהרג בתקיפה אווירית ישראלית, היה מועסק על ידי אונר"א – שותף עיקרי של USAID לפני ה-7 באוקטובר, נשאר צינור ראשי לסיוע הומניטרי בעזה למרות ראיות נרחבות לקשריה עם חמאס".

בתגובה להאשמות של קוטון, מנהל אונר"א בוושינגטון, ויליאם דיר, אמר שהמכתב "מכיל טעויות רבות... במיוחד הטענה שלו שמתן מזון, תרופות ומחסה לאנשים נואשים מאריך איכשהו מלחמה. ראשית, UNRWA אינה שותפה של USAID, לא לפני ה-7 באוקטובר ולא אחריו, מה שהופך אפילו את הנמען של המכתב, מנהלת USAID פאוור, לאדם הלא נכון לכתוב אליו אם חששותיו של הסנאטור הם עם UNRWA."

הוא הוסיף כי "הדיווח האמין היחיד על הסטה אפשרית של סיוע על ידי חמאס בעזה מגיע מהשליח המיוחד האמריקאי האחרון לעניינים הומניטריים במזרח התיכון, השגריר דייוויד סאטרפילד, שאמר, 'אף גורם ישראלי רשמי לא בא אליי, לא בא לממשל, עם ראיות ספציפיות להסטה או גניבה של סיוע שסופק על ידי האו"ם'".

 

הסנאטור טום קוטון

 

גם דובר USAID הכחיש את הטענות, וטען שהסוכנות "אינה מספקת מימון כלשהו לאונר"א... אנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם ממשלת ישראל כדי לסייע בתיאום ולדון בסיכונים פוטנציאליים לכל הסיוע ההומניטרי הנכנס לעזה. USAID לא קיבלה ראיות מממשלת ישראל, השותפים שלנו, או מקורות אחרים לתמיכה בטענות במכתבו של הסנאטור קוטון".

דובר משרד החוץ האמריקאי אמר ל'פוקס ניוז': "ארה"ב הפסיקה את מימון אונר"א בינואר מיד לאחר שנודע על טענות שחלק מעובדיו ככל הנראה השתתפו במתקפות הנתעבות ב-7 באוקטובר".

דובר של קוטון הגיב גם הוא: "ל-USAID אין תהליך בדיקה הולם להבטיח שדולרים של משלמי המיסים האמריקאים לא יגיעו למחבלים. אם ארגון חזית טרור כמו UNRWA הוא 'מערכת ההפצה' היחידה בעזה, הסוכנות צריכה לשקול מחדש שליחת סיוע לשם מלכתחילה. דולרי המס שלנו לא צריכים לממן קבוצה שסייעה בחטיפה ורצח של אמריקאים".

 

 

20% לא
80% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE