הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קמלה האריס גמגמה והתחמקה משאלות קריטיות בראיון ל'פוקס ניוז'
המועמדת הדמוקרטית לנשיאות נמנעה מלענות על שאלות חשובות מאוד לבוחר האמריקאי – החל ממשבר הגבול, המדיניות הרכה עם איראן והכיסוי הממסדי על מצבו המנטלי של ביידן

המועמדת הדמוקרטית קמלה האריס התחמקה משאלות קריטיות על מדיניות הגבול, איראן כשירותו של ג'ו ביידן כנשיא – זאת בראיון מתוח במיוחד שנחל כישלון עם המנחה ברט בייר מ'פוקס ניוז'.

הראיון בן 26 הדקות, אליו האריס הגיעה מאוחר – לטענת העיתונאי כדי לקצץ בזמן הראיון, נפתח בתחקור מצד בייר על מדיניות ההגירה, כאשר סגנית הנשיא סירבה שוב ושוב לענות על שאלות בסיסיות לחלוטין.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

השאלה הראשונה של בייר עימתה את האריס עם ההשפעות של המדיניות הפתוחה של הממשל הנוכחי, המאפשרת למהגרים בלתי חוקיים רבים שחצו את הגבול להמתין לפסיקות מקלט בתוך ארה"ב, לפני ששאל כמה מהגרים הורשו להיכנס לארה"ב לאחר חציית הגבול באופן בלתי חוקי.

כאשר האריס התחמקה בגסות לתת מספר, בייר אמר "זו הערכה גסה של שישה מיליון אנשים ששוחררו לתוך המדינה" לפני שלחץ עליה: "במבט לאחור, האם את מצטערת על ההחלטה לסיים את 'הישאר במקסיקו' בתחילת הממשל שלכם?".

 

 

האריס החלה להשתמש בסלוגנים של מסע הבחירות, מנסה לנווט את השיח על כך שהחוק הראשון של הממשל, "למעשה תוך שעות מנטילת השבועה, היה חוק לתקן את מערכת ההגירה שלנו". בייר התערב: "זה היה בעצם מסלול לאזרחות" עבור אותם לא חוקיים.

"האם אני יכולה לסיים להגיב, בבקשה? אבל אתה חייב לתת לי לסיים, בבקשה", אמרה סגנית הנשיא בתקיפות.

 

 

"היה לכם את הבית הלבן ואת בית הנבחרים ואת הסנאט והם לא העלו את החוק הזה", אמר בייר, והאריס הגיבה: "אני באמצע תגובה לנקודה שאתה מעלה ואני רוצה לסיים".

בייר ציין שהחוק שהאריס הזכירה היה מאפשר ל-1.8 מיליון מבקשי מקלט שחצו את הגבול באופן בלתי חוקי להיכנס למדינה בכל שנה ושישה סנאטורים דמוקרטים הצביעו נגדו.

בהמשך, האריס אמרה משפט שישמש את דונלד טראמפ להמשך הקמפיין שלו.

כאשר נשאלה על תמיכתה ב-2019 בניתוחים לשינוי מגדר במימון משלם המסים לאסירים פדרליים, כולל מהגרים בלתי חוקיים, האריס השיבה ש"אני אפעל על פי החוק, וזה חוק שדונלד טראמפ למעשה פעל לפיו".

כאשר בייר ציין שלא היו ניתוחים כאלה תחת טראמפ, האריס השיבה: "ובכן, אתה יודע, אתה צריך לקחת אחריות על מה שקרה בממשל שלך" - מה שהוביל לשטף של תגובות ברשתות החברתיות.

 

 

מאוחר יותר בראיון, האריס התחמקה משאלות האם היא מאמינה שהגיע הזמן להדק את אכיפת הסנקציות על הנפט נגד איראן ומתי הבריאות המנטלית של ביידן, בן 81, החלה להתדרדר.

"מבקרים אומרים שאתם או הקלתם או נכשלתם באכיפת סנקציות על איראן, מה שאפשר לכל הכסף הזה לזרום לאיראן, כמו מיליארדי דולרים ברווחי נפט", אמר בייר.

"בוא נחזור לדונלד טראמפ, שיצא מהעסקה, שיצא מהעסקה שהייתה למעשה מרסנת את איראן", השיבה האריס, מתייחסת להחלטתו של טראמפ לצאת מעסקת הגרעין מתקופת אובמה.

אחרי חילופי דברים, בייר עימת את האריס בשאלה כה חשובה ששוב היא לא הצליחה לתת תשובה: "גברתי סגנית הנשיא, כל הכסף הזה שנכנס בשנים האחרונות, מבקרים אומרים שהוא הולך לחיזבאללה, חמאס והחות'ים".

האריס התחמקה: "הייתי רוצה שתהיה לנו שיחה המבוססת על הערכה מלאה של העובדות".

 

 

האריס גם סירבה להתייחס לשאלה מתי הבחינה שביידן מראה סימני האטה קוגניטיבים.

"מתי הבחנת לראשונה שכוחותיו המנטליים של הנשיא ביידן נראו מתדרדרים?", שאל בייר.

האריס גמגמה: "ג'ו ביידן, ראיתי אותו מהחדר הסגלגל לחדר המצב, ויש לו את השיפוט והניסיון לעשות בדיוק מה שהוא עשה בקבלת החלטות חשובות מאוד בשם העם האמריקאי. ברט, ג'ו ביידן לא נמצא בפתק ההצבעה".

בייר לחץ: "נפגשת איתו לפחות פעם בשבוע במשך שלוש שנים וחצי. לא היו לך חששות?".

האריס הסיטה את הנושא, "אני חושבת שלעם האמריקאי יש דאגה לגבי דונלד טראמפ, ולכן האנשים שמכירים אותו הכי טוב, כולל מנהיגי קהילת הביטחון הלאומי שלנו, כולם דיברו".

 

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE