הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארצות הברית תקפה מספר אתרים של החות'ים בתימן
שר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין העביר מסר לארגון הטרור התימני הנשלט על ידי איראן: "לא נהסס לפעול כדי להגן על חיי אמריקאים ועל שותפינו האזוריים"

ארצות הברית תקפה חמישה יעדים צבאיים בשליטת החות'ים בתימן באמצעות מפציצי B-2 לתקיפות מדויקות נגד מתקני אחסון נשק.

"כוחות ארצות הברית תקפו מספר מתקנים תת-קרקעיים של החות'ים המאחסנים מרכיבי נשק מסוגים שונים שהחות'ים השתמשו בהם כדי לתקוף כלי שיט אזרחיים וצבאיים ברחבי האזור", אמר שר ההגנה לויד אוסטין בהצהרה.

"זו הייתה הדגמה ייחודית של יכולתה של ארצות הברית לתקוף מתקנים שיריבינו מנסים להרחיק מהישג יד, לא משנה עד כמה הם קבורים עמוק באדמה, מחוסנים או מבוצרים".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ארה"ב תקפה את החות'ים במפציצי ה-B-2 Spirit 

 

אוסטין אמר כי השימוש במפציצי ה-B-2 Spirit ארוכי הטווח והחמקניים של חיל האוויר האמריקאי הדגים את יכולות התקיפה הגלובליות של ארצות הברית "לפעול נגד יעדים אלה בעת הצורך, בכל זמן ובכל מקום".

"במשך למעלה משנה, החות'ים הנתמכים על ידי איראן, המוגדרים כארגוני טרור גלובליים מיוחדים, תקפו באופן פזיז ובלתי חוקי כלי שיט אמריקאיים ובינלאומיים העוברים בים האדום, במצרי באב אל-מנדב ובמפרץ עדן", הוא אמר.

ההתקפות הבלתי חוקיות של החות'ים ממשיכות לשבש את הזרימה החופשית של הסחר הבינלאומי, מאיימות באסון סביבתי, ומסכנות חיי אזרחים חפים מפשע וחיי כוחות ארצות הברית ובעלות בריתה, הוא אמר.

אוסטין אמר כי התקיפה אושרה על ידי הנשיא: "בהנחיית הנשיא ביידן, אישרתי תקיפות ממוקדות אלה כדי להמשיך ולפגוע ביכולת של החות'ים להמשיך בהתנהגותם המערערת את היציבות ולהגן על כוחות ואנשי ארצות הברית באחד מנתיבי המים הקריטיים ביותר בעולם".

"שוב, ארצות הברית לא תהסס לנקוט פעולה כדי להגן על חיי אמריקאים ונכסים; להרתיע התקפות נגד אזרחים ושותפינו האזוריים; ולהגן על חופש השיט ולהגביר את הבטיחות והביטחון בנתיבי מים אלה עבור כלי שיט של ארצות הברית, הקואליציה וכלי שיט סוחר".

"נמשיך להבהיר לחות'ים כי יהיו תוצאות להתקפותיהם הבלתי חוקיות והפזיזות. אני אסיר תודה על המקצועיות והמיומנות של החיילים האמריקאים האמיצים שלקחו חלק בפעולות היום ואשר ממשיכים לעמוד על המשמר בהגנה על אומתנו".

 

שר ההגנה לויד אוסטין | צילום: AFP

 

הערכות מוקדמות של הפיקוד המרכזי של ארצות הברית מצביעות על כך שאף אחת מהתקיפות לא פגעה באזרחים.

החות'ים ביצעו לפחות 270 התקפות על ספינות הצי האמריקאי, ספנות מסחרית וספינות הקואליציה בים האדום ובמפרץ עדן מאז נובמבר האחרון, על פי גורמי ביטחון אמריקאיים.

ארגון הטרור התימני הפיל לפחות שמונה מל"טים אמריקאים מסוג MQ-9 Reaper מאז ה-7 באוקטובר בשנה שעברה. כל אחד ממל"טים אלה עולה עד 32 מיליון דולר.

לפחות 29 חברות אנרגיה וספנות גדולות שינו את מסלוליהן כדי להימנע מהתקפות החות'ים. הספנות במכולות בים האדום ירדה ב-90% מאז דצמבר 2023, כאשר היא מהווה 10 עד 15 אחוזים מכלל הסחר הימי הבינלאומי.

מסלולי ספנות חלופיים מסביב לאפריקה מוסיפים 11,000 מייל ימי, 1-2 שבועות של זמן מעבר ו-1 מיליון דולר בעלויות דלק לכל הפלגה.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE