הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תוכנית הגירוש ההמונית של טראמפ עלולה לפגוע בשוק העבודה. זו הסיבה
הבעיה היא כל כך עמוקה שכן מהגרים מהווים כמעט 90% מצמיחת השוק בחמש השנים האחרונות - כך שגירוש המוני יכול להשאיר את ארה"ב עם ידיים ריקות

מהגרים היוו כמעט 90% מצמיחת שוק העבודה בארצות הברית בחמש השנים האחרונות, על פי דו"ח המעורר חששות לגבי תוכניות הגירוש ההמוני של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.

הקרן הלאומית למדיניות אמריקאית, ה-NFAP, דיווחה כי 3.6 מיליון עובדים זרים נכנסו לשוק העבודה האמריקאי בין 2019 ל-2024, לעומת 479,000 עובדים ילידי ארצות הברית.

בעוד שמועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות התמקד בגירוש המוני של עבריינים לכאורה, היעד להרחיק מיליונים נתקל שוב בספקנות מצד ה-NFAP.

"המציאות היא שרוב האנשים שיגורשו בסופו של דבר בכל סוג של גירוש המוני הם אנשים שפשוט עובדים בכוח העבודה האמריקאי", אמר סטוארט אנדרסון, מנכ"ל NFAP. "למעשה, מה שסביר שיקרה הוא שלא יהיה דגש על הרחקת עבריינים, אלא דגש על הרחקת כולם כדי להגדיל את המספרים ולהגיע למכסות".

אנדרסון אמר שסביר להניח שאלה שעבדו בארצות הברית עשור או יותר יורחקו, מה שיוביל לאובדן "עבודה יצרנית", ויגרום לעלייה באינפלציה וירידה בתמ"ג.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מהגרים בגבול אריזונה | צילום: Getty Images

 

בתגובה לדו"ח, מטה הבחירות של טראמפ הפנה אצבע מאשימה כלפי הממשל הנוכחי, בטענה שהוא גרם ל"אובדן של 34,000 משרות ייצור בחודשיים האחרונים בלבד, כאשר מדינות זרות נהנות ממדיניות כלכלית חלשה של האריס, ומדיניות הגבול הפתוח של האריס הרסה 825,000 משרות לאמריקאים ילידים בעוד 1.2 מיליון עובדים זרים השיגו תעסוקה", אמרה קרולין לוויט, מזכירת העיתונות הלאומית של מטה טראמפ.

מומחי הגירה גינו טענות שמהגרים גנבו משרות, ואמרו ביולי ואוגוסט שפשוט אין מספיק עובדים אמריקאים למלא את מספר המשרות הפתוחות.

"הגירה מיומנת גבוהה תרמה רבות ליזמות, חדשנות ושוק העבודה האמריקאי, כי אנשים אלה מייצרים צמיחה של חברות ומספרי משרות", אמר בעבר ג'ובאני פרי, כלכלן מאוניברסיטת קליפורניה, ל'ניוזוויק'.

גם העובדים בתעשיית החקלאות אמרו שגירוש בקנה מידה גדול עלול לצמצם דרמטית את מספר העובדים הזמינים, בעוד שפעילים הזהירו מפני גירוש עובדים פוטנציאליים.

אנדרסון אמר שדו"ח ה-NFAP הדגיש בעיה מרכזית העומדת בפני ארה"ב אם כוח העבודה המהגר יצומצם - שאזרחים ילידי ארצות הברית כנראה לא יוכלו למלא את הפער.

"אם מסתכלים על חמש השנים האחרונות, ללא מהגרים וילדיהם, לא הייתה צמיחה בכוח העבודה בארצות הברית", הוא אמר. "וזה אומר שללא צמיחה בכוח העבודה, קשה מאוד למדינה להשיג צמיחה כלכלית, וללא צמיחה כלכלית, רמת החיים במדינה קופאת ואפילו עלולה לרדת".

 

צילום: Getty Images

 

חלק מהסיבה, כפי שדווח מוקדם יותר השנה, היא שאוכלוסיית ארצות הברית מזדקנת ויוצאת מכוח העבודה, אך פחות אמריקאים מביאים ילדים לעולם, מה שמשמעותו פחות אנשים שנכנסים לכוח העבודה.

ה-NFAP צופה שהמספר הכולל של עובדים ילידי ארה"ב יגיע לשיא ב-2052, עם 146.7 מיליון, ולאחר מכן עובדים מהגרים יהיו המקור היחיד לצמיחה.

אלה שבאים לעבוד בארה"ב אינם רק עובדי חווה או בניין אלא גם אנשים בתחומי הבריאות, הטכנולוגיה והפיננסים שזקוקים לויזות כדי להישאר אחרי הקולג' או להיכנס לארצות הברית לצורך עבודה.

"זה לא היה הגיוני במיוחד, אם אנשים מקבלים רמת השכלה מסוימת ויש להם רצון ללכת לתחומים מסוימים, למה שהם יעבדו בחקלאות בשדות, יעבדו על גגות בעבודות מסוכנות בבנייה וינסו למלא משרות אחרות, כשיש אנשים אחרים שמחים למלא את אותן משרות ולמלא נישות בשוק העבודה?", אמר אנדרסון.

"במיוחד כשמסתכלים על מהגרים שבאים ומסוגלים לטפל בילדים או בקשישים, זה משחרר, בדרך כלל, נשים מקצועיות שיכולות לעבוד ולהשתמש בהשכלה שלהן במלוא המידה".

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE