הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מועמדת השמאל הקיצוני בארה"ב קיבלה זה עתה את תמיכתו של מנהיג ה-KKK
ג'יל שטיין היהודיה עומדת בראש המפלגה הירוקה, שהיא פרו-פלסטינית מובהקת ובכך מאיימת על הקמפיין של קמלה האריס. כעת, דיוויד דיוק – שתמך בעבר בטראמפ, תומך בה

דייוויד דיוק, המנהיג לשעבר של הקו קלוקס קלאן, הביע תמיכה במועמדת המפלגה הירוקה לנשיאות ג'יל שטיין, שהיא יהודייה, בתוכנית הרדיו שלו ביום שלישי.

דיוק, שנחשב כמובן לאחד מהגזענים הלבנים והאנטישמים הבולטים ביותר בארצות הברית, ביקש שוב ושוב לכהן במשרות פוליטיות תוך הפצת תיאוריות קונספירציה על יהודים. בהבעת התמיכה שלו בשטיין, הוא אמר שהיא המועמדת בעלת העמדה החזקה ביותר נגד "כוח יהודי" מכיוון שהיא התנגדה למבצע הצבאי של ישראל.

"למרות שלד"ר שטיין ולי יש כמובן חילוקי דעות בנושאים חשובים, היא המועמדת היחידה שמדברת בבירור נגד המלחמה במזרח התיכון ובאוקראינה", אמר דיוק בתוכנית הרדיו שלו. "על ידי התנגדות לעליונות יהודית בישראל ולרצח המוני יהודי בישראל, ולמדיניות הממשל האמריקאי במלחמות המטורפות האלה ובמלחמה באוקראינה, היא למעשה עושה משהו שפוגע בכוח היהודי הזה".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מנהיג ה-KKK לשעבר תומך במועמדת השמאל הקיצוני 

 

דיוק הוא תומך בלתי צפוי של שטיין, שמלבד היותה יהודייה היא גם מועמדת מהשמאל הקיצוני. דיוק, דמות קבועה בימין הקיצוני, תמך בעבר בדונלד טראמפ ב-2016 וב-2020.

בתוכניתו, דיוק טען שטראמפ איבד מאז את תמיכתו בגלל "כניעה מלאה לישראל וללובי היהודי בארצות הברית" ו"ברמה הגלובלית".

אבל בתמיכתו בשטיין, דיוק עדיין תומך במועמדת שעשויה לסייע להחזרתו של טראמפ לבית הלבן. מועמדותה של שטיין לנשיאות נתפסת בעיני רבים כבעלת פוטנציאל להשפעת מקלקלת על קמפיין האריס-וולז, לוקחת מספיק קולות מהמפלגה הדמוקרטית במדינות מפתח חיוניות כדי להעביר אותן למועמד הרפובליקני. בעצרת לאחרונה, נציג של שטיין אמר שהכרטיס לא יכול לנצח, אך יכול "למנוע מקמלה האריס את מדינת מישיגן".

קמפיין שטיין התנער מיד מהתמיכה של דיוק, שאותה הציג כלא כנה.

"טרול גזעני 'תמך' בקמפיין שלנו כדי למשוך תשומת לב לעצמו, וסוחרי השמצות מסוימים שמחים לתת במה לטרול הזה כדי לתקוף אותנו", אמרה שטיין בהצהרה. "כמובן, אני דוחה כל 'תמיכה' מגזען לבן כמו דייוויד דיוק, בניגוד לקמלה האריס שלא מפסיקה להתפאר בתמיכה שלה מרוצח המונים לבן עליון כמו דיק צ'ייני".

צ'ייני, סגן הנשיא הרפובליקני של ג'ורג' וו. בוש, הודיע בחודש שעבר שיצביע להאריס מכיוון שהוא האמין ש"לעולם אי אפשר לתת אמון בטראמפ שוב". שטיין טוענת שמלחמת הממשל של בוש בעיראק הסתכמה ברצח המוני.

 

ה-KKK | צילום: AP

 

דיוק ניסה פעם אחר פעם להיות קול חזק בפוליטיקה האמריקאית. הוא חבר לשעבר בבית הנבחרים של לואיזיאנה, התמודד לנשיאות ארה"ב כדמוקרט ב-1988, והתקדם לסיבוב השני בבחירות 1991 למושל לואיזיאנה, שבהן הפסיד בהפרש גדול. מאז הוא ערך ניסיונות כושלים נוספים להיבחר למשרה.

וזו לא הפעם הראשונה שדיוק תומך או משבח דמוקרט תוך ציון השנאה שלהם כלפי יהודים או ישראל. ב-2019, למשל, הוא שיבח את חברת הקונגרס הדמוקרטית אילהאן עומאר בעקבות מחלוקת סביב ציוצים שכתבה שעוררו האשמות באנטישמיות ושעליהם התנצלה.

בין אם לדיוק יש מספיק מעריצים כדי להשפיע על מצביעים כלשהם לטובת שטיין ובין אם לאו, תומכי האריס משתמשים בתמיכה כדי לתקוף את מועמדת המפלגה הירוקה.

"רק בגלל שאת מתנערת מהתמיכה של מנהיג הקו קלוקס קלאן דייוויד דיוק לא אומר שזה לא מדאיג ושלא הרווחת אותה", צייץ קית' אדוארדס, אסטרטג קמפיין דמוקרטי.

45% לא
55% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE