הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שימו את הסקרים בצד: אתרי ההימורים מציגים תמונה אחרת לחלוטין
שבועיים וחצי לבחירות לנשיאות ארצות הברית, ובעוד שהסקרים מראים מירוץ ראש בראש צמוד ומותח - ההימורים מראים יתרון חד וברור למועמד אחד

סיכוייו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ לנצח את הבחירות לנשיאות ארצות הברית התחזקו בשווקי ההימורים ביום חמישי – זאת למרות שנתוני הסקרים מצביעים על כמעט שוויון בין המועמד הרפובליקני ליריבתו הדמוקרטית, סגנית הנשיא קמלה האריס. כל זאת שבועיים וחצי לפני יום הבחירות.

אתר ההימורים מבוסס הבלוקצ'יין Polymarket, תמחר סיכוי של 60% לניצחון טראמפ, שובר את סף ה-60% בפעם הראשונה מאז סוף יולי, שנרשם ימים לאחר שהנשיא ג'ו ביידן פרש מהמרוץ.

אתרים בולטים אחרים המאפשרים למשתמשים להמר עם כסף על תוצאות הבחירות מראים מגמות דומות לכיוון טראמפ: Betfair מציב סיכוי של כ-58% לניצחון טראמפ, Kalshi 57%, PredictIt 54% ו-Smarkets 58%.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ראש בראש? ההימורים מראים אחרת

 

Election Betting Odds, המאגד את סיכויי ההימורים המשתמעים בחמשת השווקים העיקריים, נותן לטראמפ סיכוי של 57% לניצחון, נוטה לטובת טראמפ במרווח הגדול ביותר מאז 29 ביולי, עלייה מכ-48% בסוף ספטמבר.

סיכויי הימורים של כ-60% אינם שווים ליתרון של 60% ל-40% לטובת טראמפ בסקרים, אלא מצביעים על כך שמהמרי הבחירות מצפים שטראמפ ינצח בכ-60 מתוך 100 סימולציות בחירות.

בשונה מההימורים, מודלים של בחירות המבוססים על סקרים מחולקים כמעט בדיוק: המודל של הסטטיסטיקאי נייט סילבר נותן לטראמפ סיכוי של 50.2% לנצח בחודש הבא לעומת 49.5% להאריס, בעוד ש-FiveThirtyEight מעניק להאריס יתרון של 53% ל-46%. סקרים ארציים נוטים לטובת האריס, כאשר הנתונים המשוקללים האחרונים של Real Clear Polling נותנים להאריס יתרון של 49.2% לעומת 47.7%.

קיימת גם סוגיה של מה מניע את השינוי הדרמטי בסיכויי ההימורים למרות נתוני הסקרים המעורבים, וסילבר, המייעץ ל-Polymarket, כתב בשבוע שעבר שייתכן שדמוגרפיה הנוטה לטראמפ באתרים אלה עלולה להטות את הנתונים כך שישקפו סיכויים חזקים יותר לטראמפ מאשר מוצדק על ידי הנתונים. סקרים שואפים לסקור קבוצות קטנות יותר המייצגות את אוכלוסיית הבוחרים הרחבה יותר בארה"ב על פני גזע, גיל ודמוגרפיות אחרות.

 

טראמפ והאריס לוחצים ידיים בתחילת העימות הנשיאותי

 

בתוך כך, נוף שוק ההימורים על הבחירות הצעיר אינו המכשיר הפיננסי היחיד הנע לקראת ניצחון טראמפ. מניות של Trump Media and Technology Group, חברת האם של Truth Social שבבעלות טראמפ בעיקר, עלו ב-86% באוקטובר, כאשר תנועת המניות של חברת המדיה החברתית בעלת ההכנסות הנמוכות נתפסת לעתים קרובות כמדד לסיכויי הבחירות של טראמפ.

"אתה יכול לראות" ראיות בשוק המניות הרחב יותר שמשקיעים "משוכנעים מאוד שטראמפ הולך לנצח", אמר מנהל קרן הגידור המיליארדר סטנלי דרוקנמילר לבלומברג ביום חמישי.

דרוקנמילר הצביע על הביצועים העודפים של מניות הבנקים והקריפטו, שטראמפ הבטיח לבטל את הרגולציה שלהם, כראיה; מגזר הפיננסים של S&P 500 עלה ב-7% בחודש האחרון, המגזר המוביל מבין 13 המגזרים של S&P, בעוד שביטקוין עלה ב-15% בחודש האחרון, מגיע לרמתו הגבוהה ביותר מאז אוגוסט השבוע.

על פי רויטרס, מיליארדר קרן הגידור דניאל לוב כתב ללקוחות שהוא ממקם נכסים בקרן Third Point שלו כדי לשקף את ה"הסבירות המוגברת" לניצחון טראמפ, ומציין ש-Third Point מבצעת השקעות בנכסים ש"יכולים להרוויח מתרחיש כזה". ריץ' הנדלר, מנכ"ל בנק ההשקעות Jefferies, כתב ברשתות החברתיות שההערכה של לוב הייתה "חכמה".

 

 

55% לא
45% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE