הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עלייה מדאיגה של 65% ברציחות שבוצעו על ידי ילדים
מגיפת הקורונה גרמה לקנייה מוגברת של כלי נשק שהפכו זמינים לילדים, בד בבד עם אובדן מערכות תמיכה חיוניות ותוכניות למניעת אלימות

למרות ירידה כללית בפשיעה האלימה בארצות הברית בשנים האחרונות, דוח חדש מהמועצה למשפט פלילי מצביע על עלייה דרמטית של 65% ברציחות שבוצעו על ידי ילדים - מ-315 בשנת 2016 ל-521 בשנת 2022. מומחים מייחסים את העלייה למספר גורמים משולבים, המכונים "סערה מושלמת נוראית" ("horrible perfect storm').

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המניעים של ילדים לרצח דומים לעתים קרובות לאלה של מבוגרים, אך מוחם עדיין מתפתח, מה שעלול להוביל להחלטות פזיזות יותר בפתרון סכסוכים

 

גורם מרכזי הוא הזמינות הגוברת של נשק. במהלך מגפת הקורונה, אמריקאים רכשו עשרות מיליוני כלי נשק, מה שהגביר את נגישותם לילדים. בנוסף, המגיפה גרמה לאובדן מערכות תמיכה חיוניות ותוכניות למניעת אלימות עבור ילדים רבים.

זמן מסך מוגבר במהלך הסגרים הוביל לעלייה באיומים ובריונות מקוונת, שלעתים הסלימו לאלימות פיזית. דיוויד מוחמד, מנכ"ל המכון הלאומי לרפורמה במשפט הפלילי, מדגיש כי השילוב של גורמים אלה יצר את העלייה הכוללת באלימות בקרב בני נוער.

הדוח מראה גם עלייה של יותר מ-20% במספר הפשעים שבוצעו על ידי קטינים עם כלי נשק ובמספר הקורבנות שנפצעו קשה בפשעים אלה. זאת למרות ירידה כללית בפשיעת נוער, במיוחד בפשעי רכוש כמו פריצות וגניבות.

מומחים מזהירים כי הנגישות הגוברת לנשק, כולל נשק אוטומטי, מגבירה את הסיכון לתוצאות קטלניות בעימותים אלימים. ברנדן לנץ, מחבר שותף בדוח, מציין כי נוכחות מוגברת של כלי נשק בכל עימות אלים מגדילה את הסיכון לתוצאה אלימה חמורה.

קתלין היידה, פרופסור אמריטה לקרימינולוגיה באוניברסיטת דרום פלורידה, מסבירה כי המניעים של ילדים לרצח דומים לעתים קרובות לאלה של מבוגרים, אך מוחם עדיין מתפתח, מה שעלול להוביל להחלטות פזיזות יותר בפתרון סכסוכים.

למרות העלייה המדאיגה, המספרים עדיין נמוכים משמעותית מאלה של שנות ה-90, כאשר אלפי קטינים נעצרו מדי שנה בגין רצח. צ'רלס פוזנצ'רה, חוקר בתחום, מדגיש כי המעצרים הללו עדיין מערבים חלק קטן מאוכלוסיית הנוער הכללית.

מומחים קוראים להתערבויות ממוקדות ואינטנסיביות, כולל תוכניות למניעת אלימות וגורמים מתערבים בקהילה. הם מזהירים מפני תגובת יתר פוליטית או ענישתית, שעלולה להשפיע באופן לא פרופורציונלי על קהילות צבעוניות.

למרות האתגרים הנוכחיים, מומחים מאמינים כי ארצות הברית נמצאת במצב טוב יותר להתמודד עם עליית האלימות בקרב בני נוער בהשוואה לעשורים קודמים, הודות למחקר ולפיתוח פתרונות מבוססי ראיות בתחום הצדק לנוער.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE