הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רגולטורים פדרליים חוקרים את תוכנת הנהיגה האוטומטית של טסלה לאחר מספר תאונות
הסוכנות ציינה כי התאונות התרחשו בתנאי ראות מופחתת, לרוב בגלל סנוור שמש, ערפל או אבק באוויר. היא בודקת האם מערכת טסלה מסוגלת להגיב באופן הולם בתרחישים כאלה

רגולטורים פדרליים לבטיחות בכבישים פתחו בחקירה של תוכנת הנהיגה האוטומטית של טסלה, לאחר שהמערכת נקשרה למספר תאונות. זוהי החקירה האחרונה בנוגע לבטיחות הטכנולוגיה של יצרנית הרכב החשמלי.

המינהל הלאומי לבטיחות בדרכים המהירות (NHTSA) הודיע ביום שישי כי זיהה ארבע תאונות הקשורות למערכת הסיוע לנהג של טסלה, אותה החברה משווקת כ"נהיגה עצמית מלאה", כולל מקרה אחד בו רכב טסלה פגע בהולך רגל באופן קטלני.

הסוכנות ציינה כי התאונות התרחשו בתנאי ראות מופחתת, לרוב בגלל סנוור שמש, ערפל או אבק באוויר. היא בודקת האם מערכת טסלה מסוגלת להגיב באופן הולם בתרחישים כאלה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החקירה תבחן האם התרחשו תאונות נוספות בנסיבות דומות, וכן כל עדכון למערכת ה-FSD של טסלה שעשוי להשפיע על ביצועיה בתנאי ראות נמוכה

 

החקירה, המתוארת על ידי NHTSA כהערכה מקדמית, מייצגת סבב חדש של בחינה מדוקדקת של טכנולוגיית הנהיגה האוטומטית של טסלה, אותה תיאר המנכ"ל אילון מאסק כקריטית לסיכויי הצמיחה של החברה. טסלה חשפה בשבוע שעבר תוכניות שאפתניות למונית רובוטית ללא נהג, שתהיה ללא הגה או דוושת האצה.

פעולה חדשה זו של NHTSA, הרגולטור העליון לרכב בארה"ב, מדגישה את המכשולים הרגולטוריים שטסלה תצטרך להתמודד איתם בשאיפתה להשיק מכוניות רובוטיות ללא נהג בכבישים. טסלה קראה בעבר למיליוני כלי רכב לתיקון לאחר שגורמים רשמיים בחנו את תוכנת הסיוע לנהג "אוטופיילוט" שלה בעקבות חקירה שנמשכה שנים.

החקירה שהוכרזה ביום שישי מכסה כ-2.4 מיליון כלי רכב, לפי NHTSA. זה כולל את כל דגמי טסלה שיכולים להיות מצוידים בתוכנת הסיוע לנהג האופציונלית, כמו גרסאות מסוימות של Model 3, Y, X ו-S, וכן ה-Cybertruck.

הסוכנות אמרה שהחקירה תבחן האם התרחשו תאונות נוספות בנסיבות דומות, וכן כל עדכון למערכת ה-FSD של טסלה שעשוי להשפיע על ביצועיה בתנאי ראות נמוכה.

טסלה לא הגיבה לבקשת תגובה.

מניות יצרנית הרכב החשמלי נותרו כמעט ללא שינוי במסחר בבוקר יום שישי. המניה ירדה בכ-11% השנה, לעומת עלייה של 23% במדד S&P 500.

טכנולוגיית הסיוע לנהג של החברה הובילה בעבר לפחות תריסר תביעות נגד טסלה. מאסק אמר שוב ושוב בשנים האחרונות כי החברה קרובה לרכבים אוטונומיים לחלוטין, למרות שמערכת החברה עדיין דורשת מהנהגים לפקח באופן פעיל על הכביש כאשר התוכנה מופעלת.

החקירה של NHTSA מגיעה שבוע לאחר אירוע המונית הרובוטית המיוחל של טסלה, שנועד להציג את דרכה של החברה להפוך בעיקר לעסק המתמקד ברובוטיקה ובינה מלאכותית. אולם אירוע זה אכזב במידה רבה את המשקיעים, שחיפשו פרטים פיננסיים נוספים על תוכנית טסלה.

מאסק אמר כי החברה תציע את שירות המוניות ללא נהג רק במקומות בהם הוא יהיה מותר, אך לא נתן פרטים על איך החברה תתמודד עם המכשולים הרגולטוריים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE