הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
גל הימורים מסתורי של 30 מיליון דולר על ניצחון טראמפ מעורר שאלות
ארבעה חשבונות ב-Polymarket הזרימו כ-30 מיליון דולר בקריפטו להימורים על ניצחון טראמפ. החשבונות, שנפתחו בין יוני לאוקטובר, פועלים באופן דומה ומתואם, מה שמעלה חשד כי מדובר בישות אחת

בשבועות האחרונים, שוק ההימורים המקוון Polymarket חווה תנודות משמעותיות בהימורים על תוצאות הבחירות לנשיאות ארה"ב. למרות שהסקרים מראים מירוץ צמוד בין סגנית הנשיא קמלה האריס לנשיא לשעבר דונלד טראמפ, ב-Polymarket הסיכויים נוטים באופן משמעותי לטובת טראמפ, מה שמעלה שאלות לגבי מקור ומניעי ההימורים.

נכון ליום שישי, המהמרים ב-Polymarket העניקו לטראמפ 60% סיכויים לנצח, לעומת 40% להאריס. זאת לאחר שבתחילת אוקטובר הם היו שווים בסיכוייהם. העלייה בסיכויי טראמפ זכתה לתשומת לב רבה, כולל ציוץ של אילון מאסק שהדגיש את היתרון של שווקי הימורים על פני סקרים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


יש הטוענים כי מדובר במהמר גדול המשוכנע בניצחון טראמפ, בעוד אחרים רואים בכך קמפיין השפעה שנועד ליצור תחושת תנופה לטובת טראמפ ברשתות החברתיות

 

אולם, ניתוח של חברת Arkham Intelligence חשף כי ארבעה חשבונות ב-Polymarket הזרימו כ-30 מיליון דולר בקריפטו להימורים על ניצחון טראמפ. החשבונות, שנפתחו בין יוני לאוקטובר, פועלים באופן דומה ומתואם, מה שמעלה חשד כי מדובר בישות אחת.

המניעים מאחורי ההימורים הללו אינם ברורים. יש הטוענים כי מדובר במהמר גדול המשוכנע בניצחון טראמפ, בעוד אחרים רואים בכך קמפיין השפעה שנועד ליצור תחושת תנופה לטובת טראמפ ברשתות החברתיות. Polymarket מצידה פתחה בחקירה של הפעילות בשווקי הבחירות שלה.

שווקי הימורים כמו Polymarket מאפשרים למשתמשים להמר על אירועים עתידיים, כאשר המחירים משקפים את הערכת השוק לסיכויי התרחשותם. למרות שלשווקים אלה יש היסטוריה מעורבת בחיזוי תוצאות בחירות, Polymarket זכתה להצלחות לאחרונה, כמו ההימורים המוקדמים על פרישתו של הנשיא ביידן מהמרוץ.

מומחים מצביעים על דמיון בין המקרה הנוכחי לאירוע דומה ב-2012, כאשר סוחר אלמוני הניח הימורים גדולים על ניצחון מיט רומני בשבועות האחרונים של מערכת הבחירות. אותו סוחר הפסיד כמעט 7 מיליון דולר, ומחקר מאוחר יותר הצביע על מאפיינים של מניפולציה שנועדה להשפיע על תפיסות הציבור.

פרופסור רג'יב סת'י מקולג' ברנרד, שחקר את אירוע 2012, מציין כי ההימורים הנוכחיים ב-Polymarket מציגים דפוס דומה של צבירה הדרגתית של הימור עצום המעלה את סיכויי ההצלחה של טראמפ. בעוד שההסבר הפשוט ביותר הוא מהמר גדול המצפה לניצחון טראמפ, לא ניתן לשלול את אפשרות המניפולציה.

בעוד הדיון על משמעות ההימורים נמשך, ברור כי השפעתם על שיח הבחירות כבר מורגשת, ויש לה פוטנציאל להשפיע על תפיסות הציבור ועל הדינמיקה של המירוץ לנשיאות.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE