הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יש מחיר לאנטישמיות: אונ' הרווארד חווה צניחה בגיוס תרומות
המוסד האקדמי היוקרתי ראה ירידה של כמעט 15% בסך התרומות, עם המספר הנמוך ביותר מזה עשור. זאת אחרי שנה של הפגנות אנטי-ישראליות וטיפול לקוי מצד ההנהלה

התרומות לאוניברסיטת הרווארד ולקרן הנכסים שלה ירדו בקצת יותר מ-150 מיליון דולר בשנת הכספים 2024 של מוסד האייווי ליג, זאת על רקע הטיפול הלקוי של הנהלת המוסד בגל האנטישמיות המטריד.

סך התרומות ירד ב-151 מיליון דולר, או 14%, בשנת הכספים 2024 לעומת השנה הקודמת. מתוך סכום זה, התרומות לקרן הנכסים של הרווארד ירדו בכמעט 193 מיליון דולר לעומת השנה שעברה, בעוד שהתרומות למתנות לשימוש שוטף עלו ב-42 מיליון דולר באותה תקופת זמן.

הירידה באה בעקבות קריאות להתפטרות מנהיגי הקמפוס שספגו ביקורת על כך שאפשרו להפגנות אנטישמיות להמשיך לפעול בקמפוס לאחר התקפת חמאס על ישראל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הפגנה פרו-פלסטינית בקמפוס הרווארד, שבוע אחרי טבח ה-7 באוקטובר | צילום: AFP

 

ה'הרווארד קרימסון' ציין כי זו "אחת הירידות המשמעותיות ביותר בתרומות משנה לשנה בעשור האחרון". העיתון ראיין את נשיא הרווארד אלן גרבר, שהזהיר את הבוגרים מוקדם יותר השנה לגבי נתוני גיוס כספים עגומים.

"חלק מההתחייבויות החדשות היו מאכזבות בהשוואה לשנים קודמות", אמר גרבר לעיתון. "יש גם כמה סימנים לכך שנראה שיפורים בעתיד".

גרבר אמר לעיתון כי בסיס הבוגרים והתורמים של הרווארד "מרוצה מהכיוון שהאוניברסיטה לוקחת" והם "מרגישים הקלה, לפחות עד כה, ששנת הלימודים הנוכחית הייתה שקטה יותר במקצת".

הדו"ח הכספי השנתי של הרווארד הזהיר כי רמות גיוס הכספים הנוכחיות עלולות שלא להיות בנות קיימא לטווח הארוך.

"כ-8% מהכנסות התפעול בשנת הכספים 2024 הגיעו ממתנות לשימוש שוטף, בעיקר תשלומים על התחייבויות קודמות", כתבו סגנית נשיא הרווארד לכספים ריטו קלרה וגזבר טימותי בראקט בדו"ח הכספי של האוניברסיטה.

"עם יותר מ-525 מיליון דולר, התרומות לשימוש שוטף הגיעו לרמה השנייה הגבוהה ביותר בהיסטוריה של הרווארד. בעוד שעדיין עוברים את רף המיליארד דולר בגיוס כספים, רמות כאלה עשויות שלא להיות בנות קיימא בעתיד. אנו אסירי תודה לאלה שהמשיכו להפנות את הפילנתרופיה שלהם לאוניברסיטה כביטוי למחויבותם למשימה האקדמית של הרווארד".

 

נשיאת הרווארד לשעבר, נכשלה בלגנות קריאות לרצח יהודים | צילום: Getty Images

 

גיוס הכספים של השנה שעברה דחף את גודל קרן הנכסים של הרווארד ל-53.2 מיליארד דולר, והחלוקות מקרן הנכסים הסתכמו ב-2.4 מיליארד דולר, או 37% מסך ההכנסות של הרווארד לשנה.

נשיאת הרווארד לשעבר קלודין גיי התפטרה בינואר לאחר עדותה השנויה במחלוקת בפני הקונגרס, בה אמרה כי זה תלוי ב"הקשר" של קריאות לרצח עם של יהודים כדי לקבוע אם זה מפר את מדיניות האוניברסיטה. גיי הייתה גם מעורבת במחלוקת על פלגיאט (גניבה ספרותית).

ביל אקמן, מיליארדר בוגר הרווארד, אמר בדצמבר כי "הכישלונות של גיי הובילו לביטול, השהיה ומשיכה של תרומות בשווי מיליארדי דולרים לאוניברסיטה".

"אני מודע אישית ליותר ממיליארד דולר של תרומות שבוטלו מקבוצה קטנה של הבוגרים היהודים והלא-יהודים הנדיבים ביותר של הרווארד", אמר אקמן.

תוכנית ההגשה המוקדמת של הרווארד ראתה גם ירידה של 17% במספר הבקשות שהתקבלו עד אמצע דצמבר 2023 בהשוואה לשנה הקודמת.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE