הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארה"ב מאשימה שני אחים ילידי סודן בקשר למתקפת הסייבר על מערכת ההתרעה הישראלית ב-7 באוקטובר
משרד המשפטים האשים שני אחים סודנים במתקפות סייבר על תשתיות אמריקאיות וכן במניעת התראות שעשויות היו להציל חיים מלהגיע לישראלים בזמן שמתקפת חמאס התרחשה

משרד המשפטים האמריקאי חשף השבוע כתב אישום נגד שני אחים סודנים, אחמד ועלאא עומר, בגין ניהול קבוצת הסייבר "Anonymous Sudan". הקבוצה מואשמת בביצוע אלפי מתקפות סייבר, כולל פגיעה במערכות התרעה ישראליות במהלך מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר 2023.

לפי כתב האישום, ב-7 באוקטובר, זמן קצר לאחר פריצת לוחמי חמאס לגבול ישראל, אחמד עומר השיק מתקפת סייבר על מערכות ההתרעה המקוונות בישראל. המתקפה השביתה זמנית את המערכות, ומנעה התראות חיוניות מלהגיע לאזרחים ישראלים בזמן המתקפה הקטלנית של חמאס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אחד ההאקרים הסודנים, אחמד עומר

 

הקבוצה, שפעלה במשך כשנה, ביצעה לטענת התביעה כ-35,000 מתקפות מסוג DDoS (מניעת שירות מבוזרת) נגד אתרים של סוכנויות ממשלתיות אמריקאיות, כלי תקשורת, ובתי חולים במדינות שונות. בין היעדים היו ה-FBI, משרד המשפטים, Washington Post ו-CNN.

מתקפה משמעותית אחרת התרחשה בפברואר, כאשר האחים השביתו מערכות מחשוב קריטיות בבית החולים Cedars-Sinai בלוס אנג'לס, מה שגרם להפניית מטופלי חירום לבתי חולים אחרים. הם טענו כי המתקפה הייתה תגובה להפצצות ישראליות על בתי חולים בעזה.

התובע האמריקאי, אי. מרטין אסטרדה, הגדיר את הקבוצה כ"קבוצת הסייבר המסוכנת ביותר בעולם מבחינת מתקפות DDoS". בשל חומרת המעשים, אחד האישומים נגד אחמד עומר נושא עונש מרבי של מאסר עולם - לראשונה בהיסטוריה של ארה"ב בתיק סייבר.

למרות השם "Anonymous Sudan", חוקרי אבטחת סייבר האמינו במשך זמן רב כי הקבוצה משמשת כחזית לפושעי סייבר רוסים. הקבוצה פרסמה בעבר הודעות ברוסית והכריזה על שותפות עם קבוצות פשיעת סייבר רוסיות מובילות. עם הזמן, הקבוצה החלה לפרסם בערבית ולבחור יעדים שנראו כמשקפים השקפה פאן-אסלאמית.

מתקפות הקבוצה נגד ישראל לא החלו ב-7 באוקטובר. מוקדם יותר בשנת 2023, הם תקפו ספק שירותים, את הצבא הישראלי ואת בית המשפט העליון. במאי 2023, הקבוצה טענה כי תקפה את מערכת כיפת ברזל במהלך מתקפת רקטות מעזה, מה שאפשר ל-16 רקטות לחדור את ההגנות הישראליות - מספר גבוה מהרגיל.

האחים עומר נעצרו ונמצאים במעצר במדינה לא מזוהה. לא ברור מתי, אם בכלל, יוסגרו לארה"ב למשפט. התובע אסטרדה אישר כי ה-FBI חקר אותם, אך סירב לחשוף את מקום מעצרם.

מקרה זה מדגיש את האיום הגובר של לוחמת סייבר ואת הפוטנציאל שלה לגרום נזק משמעותי, במיוחד כאשר היא משולבת עם מתקפות פיזיות. הוא גם מעלה שאלות לגבי הקשרים בין קבוצות האקרים עצמאיות לכאורה לבין שחקנים מדינתיים וארגוני טרור.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE