הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הקיטוב הפוליטי בארה"ב משפיע ישירות על החיים הרומנטיים שלנו
כבר כמעט עשר שנים שמחקרים וסקרים מציגים את המגמה המדאיגה בה עמדה פוליטית כזו או אחרת נחשבת ל'דיל ברייקר' עבור מערכת יחסים

הפוליטיקה מפלגת את אמריקה בסקרים, אך יש לה גם השלכות על החיים הרומנטיים שלנו.

על פי סקר חדש בקרב 5,000 משתתפים מ-Oddspedia, אחד מכל שישה אמריקאים סיים או שקל לסיים מערכת יחסים בגלל הבדלים בעמדות פוליטיות. בינתיים, למעלה ממחצית סירבו לחלוטין לצאת עם מישהו בעל דעות פוליטיות מנוגדות.

למרות העובדה שפוליטיקה יכולה למלא תפקיד כה משמעותי בבניית או סיום מערכת יחסים, שלושה רבעים מהאמריקאים אמרו שיש להימנע לחלוטין מדיון בפוליטיקה בדייט ראשון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צילום: Getty Images

 

האופן שבו אמריקאים רואים פוליטיקה בדייטים שונה גם לפי מגדר. הדו"ח מצא שגברים נטו לראות דייטים בעלי ידע פוליטי באופן שלילי, בעוד נשים ראו זאת כיתרון. גברים קישרו שותפים בעלי ידע פוליטי לציניות ואליטיזם, בעוד נשים ראו זאת כסקסי יותר, חומל וסובלני יותר.

עם זאת, שליש מהנשאלים אמרו שזה היה 'דיל ברייקר' אם בן/בת הזוג שלהם היה א-פוליטי וללא דעות על נושאים מרכזיים.

רוברט שפירו, פרופסור למדע המדינה באוניברסיטת קולומביה, אמר שמגמה זו מתרחשת כבר זמן רב, והיא יכולה להתרחב גם לקונפליקטים משפחתיים.

"הקונפליקט המפלגתי, המתבטא ב'מפלגתיות רגשית', גדל לרמה כה גבוהה ורגשית שהשנאה למפלגה המתנגדת התרחבה לתומכיה והשפיעה על יחסים בין-אישיים כפי שהסקר שוב מאשר", אמר שפירו. "זה השפיע על יחסים במשפחות שבהן בני משפחה כוללים תומכים של מועמדים ומפלגות מנוגדות. זה הפך מפגשים משפחתיים לקשים יותר והגביר את הצורך בהסכמה לא לדון בפוליטיקה".

סקר קודם ששותף חשף שנושאים כמו פייק ניוז והפלות היו סיבות משמעותיות מדוע אמריקאים לא רצו להיכנס למערכת יחסים עם מישהו בעל דעות פוליטיות שונות.

הקיטוב הפוליטי חזק במיוחד בארצות הברית בהשוואה למדינות אחרות.

מחקר מהקרן קרנגי לשלום בינלאומי מצא שלאמריקה יש "רמות כרוניות מזיקות של קיטוב" מאז 2015 וציין שארה"ב "די לבדה" ברמת קיטוב כזו כמדינה עשירה עם היסטוריה ארוכה של דמוקרטיה.

מחקר נוסף משנת 2022 מצא ש-62% מהרפובליקנים היו בעלי דעה שלילית מאוד לגבי הדמוקרטים. זו הייתה עלייה משמעותית מ-21 אחוז בשנת 1994.

בינתיים, ל-54 אחוזים מהדמוקרטים הייתה דעה שלילית על הרפובליקנים, עלייה מ-17 אחוז ב-1994.

עבור חלק מהאנשים, הבחירה אם לצאת עם מישהו בעל אמונות פוליטיות שונות לא בהכרח קשורה לזיהוי המפלגתי שלהם, אלא אם הם הצביעו למועמד מסוים.

יותר מ-70% מהדמוקרטים הרווקים אמרו שלא יצאו עם מישהו שהצביע לטראמפ, על פי סקר של מרכז המחקר Pew משנת 2020.

השנאה יכולה להגיע אפילו מעבר לחוסר רצון לצאת עם מישהו מהצד השני של המפה הפוליטית. סקר אחר של CBS מצא שרוב הדמוקרטים והרפובליקנים ראו זה את זה כ"אויבים".

 

 

3% לא
97% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE