הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ בתגובה ראשונה לחיסולו של סינוואר
בעוד שהמועמד הרפובליקני שיבח את רה"מ נתניהו ש"עושה עבודה טובה", טראמפ פנה גם לנשיא ביידן וקרא לו לשנות את המדיניות מול ישראל

המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ אמר ביום שישי כי על הנשיא ג'ו ביידן לאפשר לישראל יד חופשית בפעולותיה נגד חמאס – זאת בהקשר לחיסולו של מנהיג ארגון הטרור יחיא סינוואר.

בהתייחסותו הפומבית הראשונה למלחמה במזרח התיכון מאז שכוחות צה"ל חיסלו את סינוואר ליד רפיח, האשים טראמפ את ביידן ב"ניסיון לרסן" את ראש הממשלה בנימין נתניהו וצה"ל.

"הוא עושה עבודה טובה", אמר הנשיא ה-45 לכתבים על נתניהו, לאחר שטראמפ הגיע למישיגן לשני אירועי קמפיין.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דונלד טראמפ | צילום: AFP

 

"ביידן מנסה לרסן אותו", המשיך טראמפ, בן 78. "כדי שתבינו, ביידן עדיף בהרבה על סגנית הנשיא. הוא מנסה לרסן אותו והוא כנראה צריך לעשות את ההפך".

גם האריס וגם ביידן, בן 81, הזהירו בפומבי את נתניהו, בן 74, מפני כניסה צבאית לרפיח ולאזור שבו נמצא וחוסל סינוואר, וכך גם תשעה חטופים.

"כל מבצע צבאי גדול בעזה יהיה טעות עצומה", אמרה האריס, בת 59, לתוכנית רשת ABC ב-24 במרץ. "למדתי את המפות. אין לאנשים האלה לאן ללכת, ואנחנו מסתכלים על כמיליון וחצי אנשים ברפיח שנמצאים שם כי נאמר להם ללכת לשם".

ביום שישי, טראמפ אמר לכתבים: "אני שמח שביבי החליט לעשות את מה שהוא היה צריך לעשות" והוסיף כי המבצע הישראלי נגד חמאס "מתקדם די טוב".

ביידן גם חגג את חיסולו של סינוואר על ידי ישראל, עם ניסיון לקחת קצת קרדיט, וניצל זאת כדי לקרוא לחידוש המאמצים להפסקת אש בסכסוך.

"עם עזרת המודיעין שלנו, צה"ל רדף ללא הרף אחרי מנהיגי חמאס, הוציא אותם ממקומות המסתור שלהם ואילץ אותם לברוח", אמר ביידן בהצהרה.

"לעתים נדירות היה מסע צבאי כזה, עם מנהיגי חמאס חיים ונעים דרך מאות קילומטרים של מנהרות, מאורגנות בכמה קומות מתחת לאדמה, נחושים להגן על עצמם ללא דאגה לאזרחים הסובלים מעל פני הקרקע. אולם היום מוכיח שוב שאף מחבל בשום מקום בעולם לא יכול להימלט מצדק, לא משנה כמה זמן זה לוקח".

בדברים לכתבים בברלין ביום חמישי, אמר ביידן כי לסינוואר "היה הרבה דם על הידיים, דם אמריקאי, דם ישראלי ואחרים".

הנשיא הוסיף כי ישלח את מזכיר המדינה אנתוני בלינקן לישראל לנסות שוב להגיע להפסקת אש, לשחרר את בני הערובה שעדיין מוחזקים בידי חמאס ולקבוע תוכנית "איך מאבטחים את עזה".

טראמפ אירח את נתניהו ואשתו שרה במר-א-לגו ביולי, שם השניים הפשירו את מערכת היחסים שלהם שהתדרדרה לאורך 2020.

בעקבות הפגישה במר-א-לגו, טראמפ הביע אופטימיות לגבי מצב המזרח התיכון וניבא כי אם יזכה בכהונה נוספת בבית הלבן, "הכל יסתדר ומהר מאוד".

"אם לא, אתם תגיעו למלחמות גדולות במזרח התיכון ואולי למלחמת עולם שלישית", אמר לכתבים באותו זמן. "אתם קרובים יותר למלחמת עולם שלישית עכשיו מאשר בכל זמן אחר מאז מלחמת העולם השנייה. מעולם לא הייתם כל כך קרובים כי יש אנשים לא מוכשרים שמנהלים את המדינה שלנו".

3% לא
97% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE