הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
זו השנה השלישית ברציפות שאמון הציבור בתקשורת האמריקאית יורד
בין אם זה תיקי טוויטר או הסתרת מצבו המנטלי של הנשיא ביידן - שלוש השנים האחרונות היו עמוסות במשברים תקשורתיים שערערו את היחסים עם הצופה

סקרי גאלופ מצביעים על כך שהאמון במוסדות הפדרליים ובתקשורת האמריקאית נשאר נמוך הן היסטורית והן באופן עקבי.

מחקר שפורסם על ידי גאלופ מראה שהאמון של האמריקאים בתקשורת נשאר נמוך, כאשר רק 31% מהנשאלים הביעו "אמון רב" או "אמון סביר" בתקשורת לדווח על החדשות כראוי.

האמריקאים נשאלו בסקר: "באופן כללי, כמה אמון וביטחון יש לך בתקשורת ההמונים - כמו עיתונים, טלוויזיה ורדיו - כשמדובר בדיווח על החדשות באופן מלא, מדויק והוגן - אמון רב, אמון סביר, לא הרבה או בכלל לא?".

מה שהיה מאוד ברור בתשובות לאותה שאלה, הוא העקביות של אובדן האמון בתקשורת החדשות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"בשנה השלישית ברציפות, יותר מבוגרים בארה"ב אין להם כלל אמון בתקשורת (36%) מאשר אלה שנותנים בה אמון רב או סביר. 33% נוספים מהאמריקאים מביעים 'לא הרבה' ביטחון", כתבה מגן ברנן, עורכת בכירה בגאלופ.

בעוד שהתוצאות היו נמוכות באופן בולט מאז 2016, כאשר המספר ירד לראשונה ל-32%, גאלופ שואלת את השאלה הזו כבר עשרות שנים, כאשר שאלה אותה לראשונה ב-1972 ולפי הדיווח מודדת אותה ברוב השנים מאז 1997. המספרים השונים משמעותית לאורך העשורים מצביעים על מגמה ברורה כלפי מטה.

ברנן סיפרה כי בשנות ה-70, אמון הציבור בתקשורת נע בין 68 אחוזים ל-72 אחוזים. המספרים כבר ירדו בהרבה בסוף שנות ה-90 ותחילת ה-2000, עם אמון שנע בין 51% ל-55%.

היבט מרכזי שיש לציין הוא הפילוג הפוליטי, כאשר "כיום, 54% מהדמוקרטים, 27% מהעצמאיים ו-12% מהרפובליקנים אומרים שיש להם אמון רב או סביר בתקשורת". האמון של העצמאיים, עם זאת, תואם את השפל של 2022.

גורם בולט נוסף הוא הגיל, כאשר נראה שצעירים חשדנים הרבה יותר כלפי התקשורת החדשותית מאשר הדורות המבוגרים יותר.

"ניתוח לפי קבוצות גיל תוך שימוש בנתונים מצטברים כדי להגדיל את גודל המדגם מראה פער של 17 נקודות אחוז באמון בין האמריקאים המבוגרים (בני 65 ומעלה) לבין אלה מתחת לגיל 50 - 43% לעומת 26%, בהתאמה", דיווח גאלופ.

אפילו בקרב הדמוקרטים, שנראה כי נותנים אמון רב יותר בתקשורת החדשותית מאשר הרפובליקנים, יש ניגוד בולט בין 74% מבני 65 ומעלה שיש להם "אמון רב או סביר" בתקשורת, לעומת רק 31% מהדמוקרטים בגילאי 18 עד 29 שיש להם אמון כזה.

התקשורת החדשותית, על פי הסקרים, היא "הקבוצה הפחות אמינה מבין 10 מוסדות אזרחיים ופוליטיים בארה"ב", כאשר הקונגרס האמריקאי נמצא רק מעט מאחור עם 34%.

היוצא מן הכלל הראוי לציון הוא הממשל המקומי, כאשר רוב המבוגרים בארה"ב שנסקרו "מביעים לפחות אמון סביר בממשל המקומי שלהם לטפל בבעיות מקומיות (67%), בממשל המדינה שלהם לטפל בבעיות של המדינה (55%), ובעם האמריקאי בכללותו כשמדובר בקבלת החלטות במסגרת המערכת הדמוקרטית שלנו בנוגע לסוגיות שעומדות בפני המדינה (54%)".

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE