הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תלמיד יהודי הותקף בחצר בית הספר בסטטן איילנד; המשפחה תובעת את בית הספר
התקיפה והתקפה האנטישמית על תלמיד כיתה ז' בניו יורק הייתה כל כך קשה עד שמשפחתו עברה מדינה

ילד יהודי הותקף בחצר בית הספר על ידי תלמידים שהטיחו בו ביטויים אנטישמייים - ובעלי תפקידים בבית הספר לא עשו דבר כדי לעצור את ההתעללות, כך טוענת משפחתו בתביעה שהגישה.

התלמיד היהודי יצא להפסקה בבית הספר התיכון אגברט במידלנד ביץ' ב-25 באוקטובר 2023, כאשר נרדף על ידי קבוצת ילדים, נדחף לקרקע, בעודם צועקים "לעזאזל עם ישראל! הכל באשמתכם!", כך סיפרה אמו.

התקיפה של הילד, שגובהו 1.45 מטר ומשקלו 38 ק"ג, התרחשה שבועיים לאחר הטבח של חמאס ב-1,200 ישראלים חפים מפשע.

"הם בעטו בפניו, הם בעטו בברכיו," סיפרה האם

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"זה היה בהחלט טראומטי מבחינה נפשית עבור כולנו וזה גרם לנו לשנות את כל חיינו. בסופו של דבר עברנו מחוץ למדינה". אימו של הילד 

 

הילד דיווח למורה, שהעבירה את המידע לסגן המנהל ולמנהל, אך "עובדי בית הספר לא ביקשו טיפול רפואי" עבורו ולא יידעו מיד את אמו, כך היא טוענת. במקום זאת, גורם בבית הספר שלח את הקורבן, המזוהה במסמכי בית המשפט רק כ-B.A., הביתה באוטובוס עירוני.

B.A. היה כה מוטרד מהאירוע עד שלא חזר לבית הספר.

"זה היה בהחלט טראומטי מבחינה נפשית עבור כולנו וזה גרם לנו לשנות את כל חיינו. בסופו של דבר עברנו מחוץ למדינה," סיפרה אמו של הילד ל"פוסט", תוך בקשת אנונימיות מחשש לנקמה. המשפחה עברה לגור בניו ג'רזי.

הילד, כיום בן 13, מאמין שהוא הותקף כי הזכיר שהוא רוצה להצטרף לצה"ל כשנשאל בכיתה על קריירות עתידיות.

"העובדה שהם תקפו אותי רק בגלל הדת שלי היא מדהימה," אמר.

סמנתה (שם בדוי) נפגשה עם המשטרה יום לאחר האירוע כדי להעמיד את בית הספר על חומרת המצב, אך לא הגישה תלונה נגד מעני בנה, כך אמרה עורכת דינה, אנה ליבשיץ.

התביעה שהוגשה לבית המשפט העליון בסטטן איילנד נגד העיר ומשרד החינוך מבקשת פיצויים לא מוגדרים.

"העובדה שהלקוח שלנו הותקף והוכה על היותו יהודי בבית ספר ציבורי בעיר ניו יורק היא מטרידה ביותר ומשקפת עלייה באנטישמיות בעקבות מתקפת הטרור בישראל ב-7 באוקטובר 2023 ותוצאותיה," אמרה ליבשיץ.

דובר משרד החינוך של העיר אמר: "לשנאה אין מקום בבתי הספר הציבוריים של ניו יורק, וכל התלמידים והצוות ראויים להיות בטוחים בבית הספר ובקהילותיהם. נבחן את התביעה כשנקבל אותה."

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE