הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בנאום בפנסילבניה טראמפ דיבר במשך עשר דקות על איבר המין של שחקן הגולף האגדי
בנאום בוטה ושפה גסה, מלבד סיפורי מקלחת, דונלד טראמפ גם השתמש בגידופים כדי להעליב את סגנית הנשיא קמלה האריס

בעצרת בחירות בלאטרובה, פנסילבניה, 17 ימים לפני הבחירות, הפתיע המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ את הקהל בנאום מתפתל ובוטה. במקום להתמקד בנושאי הבחירות העיקריים, טראמפ פתח את נאומו בהתייחסות ארוכה לשחקן הגולף המנוח ארנולד פאלמר, כולל תיאור גרפי של תגובות ספורטאים אחרים לפאלמר במקלחות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תומכים בעצרת בחירות של טראמפ בשדה התעופה האזורי ארנולד פאלמר ב-20 באוקטובר, 2024, בלאטרובה, פנסילבניה

 

"ארנולד פאלמר היה כולו גבר," אמר טראמפ, והוסיף פרטים אינטימיים על מראהו של פאלמר. תיאור הגבריות של פאלמר נמשכה כעשר דקות, זמן דומה לנאום שלם של סגנית הנשיא קמלה האריס באירוע בחירות מוקדם יותר באותו יום בדטרויט.

לאורך הנאום, טראמפ עבר בפתאומיות בין נושאים שונים, כולל שבחים לחבר הקונגרס ביירון דונאלדס, דיון על צבע כובע ה-MAGA של אילון מאסק, והתקפות על הסנאטורית אליזבת וורן. הוא אף המציא סיפור על מנהיג קרטל דמיוני בשם חוזה רודריגז.

כשסוף סוף התמקד ביריבו בבחירות לנשיאות, טראמפ השתמש בשפה גסה. "את סגנית נשיא חרא," אמר לקריאות עידוד מהקהל. הוא כינה את האריס "מרקסיסטית רדיקלית שמאלנית", וכשאישה בקהל קראה "היא שקרנית מ***!", טראמפ הודה שהפר את הכלל שלו להימנע מקללות, תוך אזכור מכתב שקיבל ממנהיג אוונגליסטי.

טראמפ חזר לנושאים מוכרים, כולל הבטחה להטיל "מכסים מסיביים" והשמצת מהגרים לא מתועדים, תוך הצגתם באופן שגוי כפושעים ברובם. הוא השווה הגירה ל"פלישה" ואמר שהוא "ישחרר" את המדינה. טראמפ חזר על הבטחתו להשיק מבצע גירוש המוני ממולטר בהשראת תוכנית משנות ה-50.

לאורך הנאום, טראמפ הפגין חוסר ריכוז ועבר בין נושאים ללא קשר ברור. בשלב מסוים, הוא אף עצר כדי לסדר את שערו, תוך התייחסות למועמד הסנאט דייויד מקורמיק.

בתגובה, קמלה האריס ביקרה את חוסר הקוהרנטיות של טראמפ באירוע נפרד בג'ורג'יה. "שמתם לב שהוא נוטה לסטות מהתסריט ולפטפט?" אמרה. "ובדרך כלל, לחיים שלו, הוא לא מצליח לסיים מחשבה. הוא קורא לזה 'הקליעה'. אבל אני חושבת שאנחנו כאן נקרא לזה שטויות."

העצרת בלאטרובה משקפת את הסגנון הבלתי צפוי והפרובוקטיבי של טראמפ, שמושך תשומת לב רבה אך גם מעורר ביקורת על חוסר המיקוד שלו בנושאי מפתח לקראת הבחירות הקרובות.

9% לא
91% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE