הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שבעה מתים, שישה פצועים קשה לאחר קריסת רציף מעבורת בג'ורג'יה
לא הייתה התנגשות עם סירה או כל דבר אחר שגרם לקריסה. המזח נבנה לפני שנה בלבד

אסון כבד פקד את אי סאפלו בג'ורג'יה ביום שבת, כאשר חלק ממזח אלומיניום קרס במהלך אירוע לכבוד צאצאי עבדים שחורים. לפחות שבעה אנשים נהרגו באירוע הטרגי, ביניהם הכומר של סוכנות המדינה המפעילה את המזח.

הקריסה התרחשה בסביבות השעה 16:30, כשלפחות 20 אנשים עמדו על המזח המשמש לעליה לסירת המעבורת. רבים מהנוכחים היו קשישים, כולל חברי קבוצת ה"McIntosh County Shouters", שנפלו למים. שמונה אנשים פונו לבתי חולים, כששישה מהם במצב קריטי.

עדי ראייה תיארו סצנה מזעזעת של אנשים הנופלים למים בתנועה איטית. ביל והמפרי, שעלה על המעבורת שניות לפני הקריסה, סיפר כי ראה ארבע גופות צפות במים כשפניהן כלפי מטה, נסחפות לים. "זה היה הדבר הגרוע ביותר," אמרה אשתו מרי, "לעולם לא אשכח את התמונה הזו."

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לפחות 20 אנשים עמדו על המזח המשמש לעליה לסירת המעבורת. רבים מהנוכחים היו קשישים

 

צוותי חילוץ מהגארד הלאומי, מחלקת הכבאות של מחוז מקינטוש, ומחלקת המשאבים הטבעיים של ג'ורג'יה הגיעו למקום והמשיכו בחיפושים במים באמצעות מסוקים וסירות עם סונאר. טיילר ג'ונס, דובר מחלקת המשאבים הטבעיים, ציין כי לא הייתה התנגשות עם סירה או כל דבר אחר שגרם לקריסה.

האסון התרחש במהלך יום התרבות השנתי המציין את הקהילה הקטנה של הגולה-גיצ'י באי, צאצאי העבדים השחורים מהמטעים של תומאס ספולדינג. קרוליין ריידר, שהייתה באי לפסטיבל, אמרה: "זה מצב נורא. מעולם לא קרה דבר כזה."

שני סטודנטים, ליילה לרוי וג'ויטה דייויס, סיפרו כיצד סייעו בהצלת חיים, כולל מתן אינסולין למבצע מוזיקלי בן 85 שהיה בהלם סוכרתי. "כשסמענו שאנשים עדיין במים, או שאנשים טובעים, יותר אנשים התחילו לרדת לשם," אמרה לרוי.

נציב מחוז מקינטוש, רוג'רט לוטסון, ציין כי המזח היה בן פחות משנה, ושיער כי הרמפה מאלומיניום, ולא המזח עצמו, ניזוקה. "גם אם המעבורת פגעה במזח, היית חושב שדרישות הבנייה היו כאלה שהוא יכול היה לעמוד בזה," אמר.

הנשיא ג'ו ביידן והגברת הראשונה ג'יל ביידן הביעו את צערם על האבדות בהצהרה: "מה שהיה אמור להיות חגיגה שמחה של תרבות והיסטוריה של הגולה-גיצ'י הפך לטרגדיה והרס. ג'יל ואני מתאבלים על אלה שאיבדו את חייהם, ומתפללים עבור הפצועים וכל מי שעדיין נעדר."

הסנאטור מג'ורג'יה, הכומר רפאל וורנוק, הדהד את רגשותיו של הנשיא בפוסט ברשתות החברתיות, מביע את צערו העמוק ותנחומיו. "סיום טרגי לחגיגה שמחה. מתפלל עבור אהוביהם של אלה שלצערנו איבדנו ואלה שעדיין נעדרים," כתב. "לבו של כל תושב ג'ורג'יה עם קהילת הגולה גיצ'י ותושבי אי סאפלו הלילה."

משרד השריף של מחוז מקינטוש הקים אזור איחוד משפחות בכנסיית Elm Grove Baptist עבור אלה המחפשים בני משפחה. בינתיים, צוות מהנדסים ומומחי בנייה צפוי להגיע לאתר בבוקר יום ראשון כדי לחקור מדוע המעבר קרס.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE