הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו יורק: חברי קואופרטיב המזון הוותיק מתמודדים עם שנאה נגד ישראל ואנטישמיות
חברי הקו-אופ היהודים בברוקלין מתמודדים מאז תחילת המלחמה בעזה עם קללות ותאוריות קונספירציה אנטישמיות

קואופרטיב המזון בפארק סלופ הפך למוקד של שנאה אנטישמית ואנטי-ישראלית, כאשר חברים משמיעים סיסמאות נאציות כלפי יהודים ולועגים להם שהם "מריחים מדם פלסטיני", על פי תלונה שהוגשה למדינה.

מפתח הנדל"ן רמון מייסלן, בן 43, אמר כי הגיש את התלונה למחלקת זכויות האדם של המדינה ב-7 באוקטובר לאחר שהוא וחברים יהודים אחרים בקואופרטיב המזון בעל הנטייה הסוציאליסטית ברחוב יוניון הוטרדו בגלל התנגדותם למסע להחרמת מוצרים ישראליים.

הקואופרטיב האורגני, שנוסד ב-1973, דורש מכ-16,000 חבריו לעבוד משמרות של 2.75 שעות כל שישה שבועות, בתמורה לזכות לרכוש מצרכים בהנחות גדולות, בנוסף להצבעה על מדיניות החנות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מספר חברים החלו לדחוף להסרת מוצרים הקשורים למדינה היהודית מהמדפים, כמו חומוס סברה

 

אולם, בעקבות מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר 2023 והמלחמה שפרצה בעזה, מספר חברים החלו לדחוף להסרת מוצרים הקשורים למדינה היהודית מהמדפים, כמו חומוס סברה. המאבק החריף חדר גם למערכות הבחירות למועצת המנהלים של הקואופרטיב מוקדם יותר השנה.

במאי, חברת קואופרטיב יהודייה שעמדה מחוץ לחנות וניסתה ליידע את העוברים ושבים על מאמצי החרם, הותקפה מילולית על ידי קונה שכינה אותה "נאצית", לפי תלונתו של מייסלן. החבר הפוגעני החל להתרחק, אך לא לפני שצעק "זיג הייל" לעבר האישה בת ה-35, על פי התלונה.

"חוויתי דברים אנטישמיים בעבר, אבל ככה בפומבי, בחוצפה כזו, עם שפה כזו... הייתי ממש מזועזעת," אמרה האישה ל"פוסט".

האישה, שביקשה להישאר בעילום שם מחשש לנקמה, אמרה כי טרם חזרה לחנות לקניות או לעבודה לאחר שתלונתה ל"ועדת יישוב הסכסוכים" של הקואופרטיב נענתה בהתנצלות חצי-לב מהתוקף שלה.

הקואופרטיב, לדבריה, "כבר לא מקום מזמין לישראלים, ליהודים," היא אמרה.

העוינות האנטי-ישראלית נמשכה שבוע לאחר מכן, כאשר מייסלן, שהתמודד ללא הצלחה למושב במועצת המנהלים על פלטפורמה אנטי-חרם, הוטרד על ידי חבר מטורף מחוץ לקואופרטיב, שצעק עליו כי לציונים "לא יכולה להיות אמפתיה", על פי התלונה.

 

חברת קואופרטיב אמרה שהיא לא יכולה לעבוד או לעמוד ליד האישה היהודייה כי היא מריחה "מדם פלסטיני"

 

ובסוף יוני, חברת קואופרטיב יהודייה-ישראלית שדנה במועמדים התומכים בחרם במהלך המשמרת שלה הוטרדה על ידי אישה אחרת שהפיצה תיאוריות קונספירציה אנטישמיות, כולל הטענה שיהודים חגגו אונס והרג של פלסטינים צעירים, על פי התלונה.

החברה המטורפת רתחה שהיא לא יכולה לעבוד או לעמוד ליד האישה היהודייה כי היא מריחה "מדם פלסטיני", נכתב בתלונה.

למרות שדיווחו על המפגשים המזעזעים שלהם לוועדת יישוב הסכסוכים, לא מייסלן ולא חברו האחר קיבלו מידע על תוצאות החקירות.

מסע החרם, הידוע בשם "חברי קואופרטיב המזון של פארק סלופ למען פלסטין", כתב במכתב פתוח כי הם מבקשים להבטיח שהארגון שלהם "לא תומך בממשלת אפרטהייד ורצח עם מתמשך."

"המטרה שלנו תמיד הייתה רק לנהל שיחה כדי שחברים אחרים יוכלו להבין מדוע הפעולות שלהם עלולות לפגוע בנו," אמר מייסלן.

דובר מחלקת זכויות האדם של המדינה ומסע החרם סירבו להגיב. הקואופרטיב לא הגיב לבקשות לתגובה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE