הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יוצאת צבא נזרקה מטיסת דלתא בטענה שלבשה חולצת טי שדיילת ראתה כ"מאיימת"
אישה שהורדה מטיסה בשדה התעופה הבינלאומי של סן פרנסיסקו טוענת כי נדרשה לרדת מהמטוס ולהחליף את חולצתה - שעליה נכתב "לסיים את התאבדות החיילים המשוחררים"

אירוע מטריד התרחש בטיסת דלתא איירליינס בשבוע שעבר, כאשר קתרין בנקס של חיל הנחתים האמריקאי, התבקשה לרדת מהמטוס בשל חולצה שלבשה. האירוע התרחש ב-16 באוקטובר בנמל התעופה הבינלאומי של סן פרנסיסקו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דייל פנה אליה וביקש ממנה לרדת בגלל החולצה שלבשה, עליה היה כתוב "אל תיכנעו למלחמה הפנימית. סיימו את התאבדויות הותיקים", ונחשבה "מאיימת"

 

לפי דיווחים מקומיים, בנקס הייתה בתהליך העלייה למטוס כאשר דייל גבר פנה אליה וביקש ממנה לרדת. כשירדה, נאמר לה כי החולצה שלבשה, עליה היה כתוב "אל תיכנעו למלחמה הפנימית. סיימו את התאבדויות הותיקים", נחשבה "מאיימת".

בנקס, ששירתה 22 שנים בחיל הנחתים ו-15 שנים נוספות בחיל האוויר, הביעה תדהמה מול התגובה. היא סיפרה לתקשורת המקומית כי הסבירה לדייל שהיא בדרכה לבקר חברה לשירות, אך לדבריה, הדייל אמר שאינו מתעניין בשירותה הצבאי והדרך היחידה שתוכל לחזור למטוס היא אם תוריד את החולצה מיד.

בנקס נאלצה להחליף את החולצה לסווטשירט אחר, כשהיא נאלצת להפנות את גבה לדייל מכיוון שלא לבשה חזייה. בנוסף, היא טוענת כי התבקשה לשבת בחלק האחורי של המטוס, למרות ששילמה עבור מושב עם מרווח רגליים נוסף. כתוצאה מהעיכוב, היא פספסה טיסת המשך מאוחר יותר באותו היום.

החולצה שבנקס לבשה היא מוצר של פרויקט Til Valhalla, ארגון המסייע במתן טיפול בבריאות הנפש לותיקי צבא אמריקאים ומשפץ בתים של ותיקים. בנקס הביעה תסכול עמוק מהאירוע, אומרת: "אני מרגישה כאילו הם פשוט לקחו את נשמתי. אני לא אדם רע, ואני צריכה להיות מורשית לתמוך בעצמי ובותיקים אחרים."

 

החולצה שבנקס לבשה היא מוצר של פרויקט Til Valhalla, ארגון המסייע במתן טיפול בבריאות הנפש לותיקי צבא אמריקאים

 

על פי חוזה ההובלה של דלתא לטיסות בארה"ב, לחברה יש שיקול דעת בלעדי לקבוע אם יש להוריד נוסעים מטיסה "לנוחות או בטיחות הנוסע, לנוחות או בטיחות נוסעים אחרים או עובדי דלתא, או למניעת נזק לרכוש של דלתא או נוסעיה או עובדיה." התנאים כוללים התנהגות "לא מסודרת, פוגענית או אלימה" או כאשר "התנהגות הנוסע, לבושו, היגיינה או ריח יוצרים סיכון בלתי סביר של פגיעה או מטרד לנוסעים אחרים."

דובר דלתא מסר בתגובה: "העניין עם הלקוחה נפתר. אנו מעריכים את סבלנותה בעודנו ממשיכים לעבוד להבין מה התרחש במהלך אירוע זה. חשוב מכל, אנו מודים לה על שירותה למדינתנו."

אירוע זה מעלה שאלות לגבי גבולות שיקול הדעת של צוותי אוויר ואיזון בין בטיחות ונוחות הנוסעים לבין זכויות הפרט וחופש הביטוי.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE