הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מפוקפק: מאסק מבטיח הגרלה יומית של מיליון דולר עבור תומכי טראמפ
מומחים משפטיים העלו חששות לגבי החוקיות של המהלך מכיוון שהוא קושר תגמול כספי לרישום הבוחרים, דבר האסור על פי החוק הפדרלי

אילון מאסק, הגביר את מעורבותו הישירה בבחירות 2024 לתמיכה במועמד הרפובליקני דונלד טראמפ. ביום שבת, הכריז מאסק על תוכנית הגרלה יומית של מיליון דולר עבור בוחרים רשומים במדינות מתנדנדות שיחתמו על עצומה שהוציא מבצע גיוס הבוחרים של ה-super PAC שלו.

מומחים משפטיים העלו ספקות לגבי חוקיות המהלך, שכן הוא קושר תגמול כספי למצב רישום הבוחרים, דבר האסור במפורש על פי החוק הפדרלי. מאסק, ששווי נכסיו מוערך ב-269 מיליארד דולר לפי בלומברג, הודיע כי America PAC, ה-super PAC שהקים לקמפיין עבור טראמפ, יעניק מיליון דולר מדי יום עד יום הבחירות למישהו במדינות מתנדנדות שחתם על העצומה לתמיכה בחופש הביטוי ובזכות לשאת נשק.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אסק הפך לשחקן משמעותי במסע הבחירות של טראמפ לכהונה שנייה ותרם לפחות 75 מיליון דולר לתמיכה בו

 

העצומה מבקשת מאנשים למלא את שמם, כתובתם ומספר הטלפון שלהם, ומעודדת אותם להפנות את הטופס לבוחרים אחרים במדינות מתנדנדות. בנוסף, אדם החותם על העצומה יכול לקבל 47 דולר עבור כל בוחר רשום במדינה מתנדנדת שהוא משכנע בהצלחה לחתום על העצומה. לאחר מכן, החותמים על העצומה נכנסים להגרלה שתעניק לזוכה אחד פרס של מיליון דולר מדי יום מעתה ועד ה-5 בנובמבר.

האתר מציג גם הצעה מיוחדת לבוחרים בפנסילבניה - אלה שיחתמו על העצומה יקבלו 100 דולר, ואם הם ישכנעו בהצלחה בוחר רשום אחר במדינה לחתום, הם יקבלו 100 דולר נוספים. מועד הרישום בפנסילבניה הוא יום שני.

מהלך זה הוא רק האחרון בשורת צעדים של מאסק לקידום מאמציו למען טראמפ. כפי שדיווח הוושינגטון פוסט, America PAC של מאסק הפך לשחקן משמעותי במסע הבחירות של טראמפ לכהונה שנייה. המיליארדר תרם לפחות 75 מיליון דולר דרך ה-PAC שלו לתמיכה בטראמפ.

מושל פנסילבניה, ג'וש שפירו, אמר בראיון ל-NBC News כי העצומה של מאסק מעלה "שאלות אמיתיות" לגבי אופן השימוש בכספו במרוץ לנשיאות, ורמז כי רשויות אכיפת החוק "יכולות לבחון" את פעולותיו של מאסק.

מומחי משפט ומימון קמפיינים הביעו דאגה לגבי חוקיות המהלך. ברט קאפל, עורך דין למימון קמפיינים, ציין כי "אסור לתת דבר בעל ערך לאנשים בתמורה להצבעה או רישום להצבעה". ריק האסן, מומחה לחוק הבחירות מאוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס, כתב בבלוג שלו כי תוכנית ההגרלה "בבירור אינה חוקית" מכיוון שהחוק הפדרלי אוסר על תשלום למישהו על בסיס היותו בוחר רשום.

למרות הביקורת, America PAC טוען כי כבר העניק פרס של מיליון דולר לאדם שנרשם דרך העצומה - גבר שזוהה כג'ון דרהר, שהוזמן לבמה על ידי מאסק במהלך עצרת בהריסבורג, פנסילבניה. בווידאו ששותף על ידי ה-PAC, דרהר אמר כי הוא מעריץ את מאסק ואז דחק בגברים צעירים להצביע מוקדם, מזהיר כי "יש הרבה דברים שיכולים להשתבש ולמנוע ממך להצביע".

המהלך של מאסק ממשיך לעורר דיון ער לגבי גבולות המעורבות של אנשי עסקים עתירי ממון בתהליך הדמוקרטי ומעלה שאלות משמעותיות לגבי השפעת הכסף על הבחירות בארצות הברית.

 
0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE