הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אבנר גת בן 60
האיש היחיד שידע לעשות מהכיעור שלו – ביזנס! אז לכבוד יום ההולדת שקרב ובא, ובשיתוף חדשות USA, רצינו לאחל לך מזל טוב

מאת: ליאת לוי

אבנר חוגג שישים, בלי מסיבות וריקודים אבל עם הרבה חוכמת חיים. אנשים מהקהילה הישראלית ובכלל מזהים אותך מהשלטים והפירסומים, אבל מי זה באמת אבנר גת? בראיוון פתוח וחושפני ולשם שינוי בעיתון, כי לאחרונה זה בכל תחנות הרדיו, תיהיה לכם הזדמנות ללמוד ולהכיר כמה מתובנות החיים, הטובים.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אתה נראה ממש טוב. איך אתה שומר על עצמך ככה?

"דרך אגב, יש פילאטיס מעולה על ונטורה, עם סוזי, אולי תבואו לשיעור ניסיון? היא אומנם הורגת אותי 3-4 פעמים בשבוע ב 6 בבוקר, אבל היא ממש מומלצת. כמובן גם מסאג' רפואי, אוכל בריא (לא תמיד), ואישה אהובה לצידי. חשוב לשמור על אופטימיות, לנסות למזער דאגות, לא לקחת ללב, לעשות את מה שאתה אוהב, ולתת. יש לי גם כמובן איזה מוטו: The older I get, the more everyone can kiss my a...s"

 עיסוק: "שמאי או מה שנקרא באנגלית פאבליק אדג'סטר וכעיסוק נוסף אני גם בעל חניונים (הסברים בהמשך)."

רכב: "לקסוס  - חשוב לציין שיש לי ברכב מושב מאחורה שנפתח למיטה בשביל לואי* לנסיעות ארוכות. (לואי - לא טעיתם – זהו כלב המחמד מסוג פפיון – שהרבה אנשים היו רוצים להיות הוא באחד הגילגולים הבאים שלהם)."

 מגורים: "משנת 1993 באותו בית בוואלי של 1500 סקוור פוט (למי שממש מתעניין)."

בילויים מועדפים: "שוק האיכרים של קלבסס, קפה טוב בסביבה, איזה ארוחה איטלקית באיזור ווסטלייק, וכל מקום שנירה ולואי (לפעמים בסדר הפוך) איתי, עושים אותי מאושר."

תבשיל אהוב: "קישואים ממולאים של סבתא כרמלה – גם גבץ' – צימחוני כמובן – אבל "תיקנו" אותי גם בפרוסת לחם טרי עם חמאה וריבה איכותית. או פחזניות. טוב לכולם יש חולשות."

עצה טובה לחינוך ילדים: "לגדל אותם כמה שיותר קרוב לקרקע כדי לתת להם רק מה שהם צריכים, לא יותר מזה. תכל'ס, לתת להם את הכלים הנכונים להסתדר בחיים. הם ילמדו לעוף לבד."

 

ואיך תגדיר הצלחה בגידול הילדים?

"כשהילדים שלי בוחרים בני זוג יותר טוב ממה שאני הייתי בוחר להם בעצמי. וכשאני רואה אותם בסביבת העבודה שלי מידי יום, עובדים, מייצגים את החברה ושומרים על ערכים שכל כך חשובים לנירה ולי, אני ישן טוב בלילה ויודע שעשינו עבודה טובה." 

 

מה ישראל בשבילך?

"חלום, כמו לרובנו (למרות שרובנו לא מודים בזה). אשמח יום אחד לפרוש בבית שלנו בקיבוץ מעין ברוך. ובשביל החלום, למרות המצב בארץ, הגנן ממשיך לטפח את הגינה. היא עדיין פורחת. יש תקווה."

 

 היית אומר שאתה בורגני?

"אני מודה שהתברגנתי קצת בשנים האחרונות...קניתי עגלת טיולים לכלב שלי (ראו הערת שולים בקשר לכלב למעלה), ויש כמובן עוד כמה דברים שאולי לפני כמה שנים הייתי מתאר אותם כבורגניים, אבל גם אני כבר הגעתי לגיל שאפשר להתחיל. בכל זאת... אמריקה."

 

סוד לזוגיות טובה?

"הבחירה הראשונה שעשיתי היתה להתחתן עם קיבוצניקית כמו אישתי. ואחר כך? לתמוך, לפרגן, לצחוק ולדעת שלא משנה מה, היא שם בשבילך. כמובן, לא להמשיך לצפות בסדרות אחרי שהשני נרדם. סבלנות, כבוד הדדי, ואיבוד חוש הריח... של האישה."

 

מה מעיד על קשר נישואים טוב?

"כשהיא תמיד החברה הכי טובה שלי, מבינה אותי, ולצידי בכל מצב. בכל זאת, זרמה איתי על קריקטורה בשלטי חוצות בכל העיר, וזה אולי הזמן הכי טוב להגיד לה תודה וכמה שאני אוהב אותה (חמסה חמסה חמסה)."

ביטוי הכי ישראלי שאתה לא אוהב?

"מינוף. כשבאים אלי חבר'ה צעירים ומספרים לי איך הם השקיעו 5% בעיסקה ועשו 50% רווח זה מינוף. לי זה עדיין לא קרה."

 

צמדי מילים שאתה הכי אוהב?

"לפקודת מי לרשום את הצ׳ק?"

 

הגעת בזכות מזל?

"מזל זה רק מאיזה חור יצאת, כל השאר זה יושר והתמדה. לא לכופף חוקים ואין צורך לעגל פינות."

 

מה הכוונה בחניונים?

"שאלה רצינית... תשימו לב. אני מאמין שהכסף שהרווחנו בעסקים המשפחתיים שלנו, ניתן לנו למשמורת עד ליום שנמצא לו שימוש לטובת הכלל, אם זה בתמיכה בצעירים, או באירגונים שונים (בעיקר) בקהילה שלנו. בזמן שהכסף מחכה ליעודו, הוא חונה בחניונים שלנו."

  

עוד איזה טיפ לעסקים?

"נתינה. אתה מקבל מזה את האנרגיות הכי טובות שיכולות להיות תוך כדי הפיכת אנשים ואירגונים אחרים מאושרים."

 

יש איזה משהו שהיית עושה אחרת?

"הייתי יוצא לקורס מפ״ים בצבא, אני חושב שזה הדבר הכי ישראלי שהייתי יכול לעשות."

טיפ לצעירים בינינו בוגרי תיכון?

אל תמהרו להירשם לאוניברסיטה רק כדי לרצות את ההורים והחברים. זה לא עניין דחוף. תבדקו באמת מה אתם אוהבים. מה החלומות שלכם. תבנו מעגלים חברתיים עם אנשים טובים, כמוכם, תעזרו לזולת, תכבדו את החיים, את הכדור שלנו וכמובן את הסובבים. לא הכל מובן מאליו."

 

מה היית רוצה לראות בקהילה ישראלית המקומית?

"הלוואי ויימצא לנו (רק) מנהיגה מקומית, המעורה בסביבה ושתשכיל לחבר את כולנו. הקהילה הישראלית בלוס אנגל'ס היא קהילה מדהימה שיכולה להזיז עולמות אם היא תתאחד סביב הנהגה אחת וכמובן שגם קצת יותר אהבת חינם לא תזיק."

 

מתי אתה רץ לראשות העיר?

"רגע, נירה ישנה צהריים, אני אבדוק איתה, כשתתעורר."

 

איך היית מביא את השלום?

"מה שלא בא עם מוח...כנראה צריך לבוא עם הרבה כוח."

 

דמות מוערצת בימים טרופים אלו (חוץ מנירה)

"ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', (אם תיהיה לכם הזדמנות תקשיבו לו), הייתי מהמר עליו בתור אחד התושבים הבאים בקיסריה."

אם יכולת לשבת לארוחת ערב עם מישהו מעברך מי זה היה?

"אבא של אישתי נירה - סבא שמחה. הייתי מת לדעת מה היה אומר הקיבוצניק מהגושרים על החיים של הבת שלו והנכדים לצידי. מה הוא אומר על המקום אליו הגענו. אומנם התחתנה עם בחור חצי מרוקאי מחולון, ולא קיבוצניק, אבל הילדים שלנו יצאו בסך הכל בסדר."

 

ומה היית מאחל לעצמך לכבוד יום ההולדת הקרב ובא?

"שנישאר מאוחדים, חיוניים, פעילים, ונהנה לראות את דור ההמשך שלנו פורח."

 

מה עוד? עדיף שלא ניכנס לפוליטיקה, אנחנו בראיוון חושפני עם אוירה טובה. ורק שתדעו, אבנר תמיד אוהב לעזור לאנשים ולאירגונים שהוא מאמין בהם. הוא אוהב לשדך בין אנשים כדי שיוכלו להתקדם בחיים, ולפתוח להם אפשרויות חדשות. החיים שלו מאוד עסוקים, ולמרות כל הפעילויות, החוגים, החניונים ועוד, הדלת שלו תמיד פתוחה (רק חייבים לקבוע פגישה) לשמוע, לייעץ, לכוון.

 

טיפ מנצח לקוראי חדשות

USA?

"ככה תוכלו לעזור לעצמכם לפני ואחרי תביעה עם חברת הביטוח: כדי למנוע מצב שאתם לא מוכנים, צריך לעשות כמה דברים לפני שקורים נזקים. קודם כל לשבת עם סוכן הביטוח שלכם פעם בשנה ולעבור על שווי עדכני של נכסים, רכוש, ושאר פרטים מעל $500.

תמיד עדיף לשמור חשבוניות, לצלם תמונות בבית מכל הזויות, להצטלם עם תיקים יקרים ותכשיטים כדי להוכיח שהם אכן היו שלכם ובבעלותכם. תצלמו פריטים בתוך ארונות ומגירות, ואל תחסכו בתמונות.

לבטח תכשיטים יקרים, זהב, יהלומים וכן, גם את הרולקס, תקחו לשמאי מוסמך ותקבלו ממנו תעודת ערך אמיתית של המוצר. במקרה של פריצה, שריפה, הצפה וכל צרה, יהיה יותר קל להוכיח לביטוח את שווי הפריט וקיומו, אומנם יש מגבלות שונות על ידי חברות הביטוח, אבל בזה נטפל יותר מאוחר.

אם כבר היה נזק, עדיף לפנות אלינו ליעוץ חינם לפני שפותחים תביעה עם חברת הביטוח על מנת לבדוק את שווי התביעה ויעילותה ביחס להשתתפות העצמית.

במקרה שחברת הביטוח ממליצה לכם לעבוד עם הספקים שלה, אין לכם שום מחויבות לעשות את זה. לעיתים חברות הביטוח ישלחו לכם צ'יק במיידי על סכום זעום, רק כדי לנסות ל"הוריד" את התביעה מהפרק, תוכלו להפקיד אותו להמשיך בתהליך. זה לא ימנע מכם לקבל עוד כסף בהמשך. שימו לב! יש חשיבות לזמן. עדיף לא להתמהמה בקבלת היעוץ."

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE