הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אתרי ההימורים ממשיכים לתת לטראמפ ניצחון ברור על האריס
הסקרים הם צמודים מאוד ולא נותנים תמונה ברורה לגבי איזה מועמד מועדף לניצחון - אבל אתרי ההימורים מראים פער גדול לטובתו של הנשיא לשעבר

הנשיא לשעבר טראמפ, המועמד הרפובליקני לנשיאות, צבר יתרון משמעותי בשבועות האחרונים בהימורי הבחירות, מה שמעניק לאמריקאים דרך חדשה לנסות להבין מה עשוי לקרות ביום הבחירות הגורלי במיוחד.

"יותר משני מיליארד דולר כבר הושקעו בהימורים על הבחירות", אמר מקסים לוט, המנהל של את האתר ElectionBettingOdds.com, בראיון ל'פוקס ניוז'.

הדברים נאמרים בזמן שהאתר של לוט, המשתמש בנתונים מחמישה אתרי הימורים שונים כדי להציג ממוצע הימורים, מראה שלטראמפ יש 58.5% סיכוי לנצח בבחירות לנשיאות נכון ליום שני.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מהעימות הנשיאותי בין האריס לטראמפ | צילום: AFP

 

האתר של לוט אינו היחיד שעוקב אחר סיכויי ההימורים, כאשר אתרים פופולריים כמו RealClearPolitics, שנודע לאורך השנים במעקב אחר ממוצעי סקרים, מצטרף למגמה.

בדומה ל-ElectionBettingOdds.com, ממוצע ההימורים של RealClearPolitics מציג את טראמפ כמועמד המוביל עם 59% סיכוי לנצח בבחירות נכון ליום שני.

סיכויי הניצחון של טראמפ עלו דרמטית בשבועות האחרונים, כאשר יריבתו הדמוקרטית, סגנית הנשיא האריס, הייתה המועמדת המובילה ב-RealClearPolitics עד ה-4 באוקטובר. אך טראמפ תפס את ההובלה למחרת ולא הביט לאחור, עד שהגיע ליתרון של כמעט 20 נקודות אחוז שממנו נהנה הנשיא לשעבר ביום שני.

עבור לוט, התבוננות בממוצעי ההימורים נותנת לאנשים תמונה ברורה הרבה יותר לגבי התוצאה הסבירה ביותר של הבחירות בהשוואה לניסיון להבין סקרים.

"אלה נתונים מדויקים באמת, הם מדויקים יותר מאשר רק להסתכל על סקרים או במיוחד מדויקים יותר מאשר להקשיב לפרשנים המדברים סרק", אמר לוט.

"[המהמרים] מסתכלים על כל מיני נתונים היסטוריים, הם מסתכלים על מגמות", הוסיף. "אני מוצא שההימורים שימושיים יותר מהסקרים".

 

טראמפ | צילום: AP

 

לוט, שיש לציין כי בעבר שימש כמפיק תכניות בכיר ברשת פוקס ביזנס, ציין גם שאנשים מסכנים את כספם כדי להמר על תוצאה, מה שיוצר שוק בעל יכולת "למשמע אנשים" שטועים.

"אם אתה לא חכם במיוחד, או מוטה מאוד, אתה תאבד את כספך די מהר, ואז אולי לא תהמר שוב בבחירות הבאות", אמר לוט.

בעוד שהימורים על בחירות הם חדשים יותר מהימורי ספורט ומשחקי קזינו מוכרים, לוט אמר שהשוק הפך חזק מספיק כדי להציע למתעניינים בבחירות הצצה לתוצאה הסבירה ביותר.

"במחזור האחרון היו יותר ממיליארד דולר בעסקאות. זה עדיין לא הרבה אם משווים את זה ל... שוק המניות או משהו כזה, אבל זה מספיק כדי שיהיה לנו אינדיקטור אמין, וזה מה שחשוב לנו כמשתמשים שפשוט רוצים לדעת מה הולך לקרות", אמר לוט.

באשר להובלה של טראמפ, לוט אמר שזה כנראה משקף את סוף "תקופת ירח הדבש" שהאריס נהנתה ממנה לאחר שהפכה למועמדת הדמוקרטית, וציין שטראמפ הגיע לסיכוי של כ-70% לנצח בבחירות לפני שהנשיא ביידן ויתר על התמודדותו לבחירה מחדש, וחזר להוביל שוב.

"הדברים חזרו למעין ממוצע שבו - זה מחזור קשה לדמוקרטים עם דברים כמו אינפלציה והגירה, אז אולי במשך כמה חודשים אנשים היו כמו, 'הו, האריס, זה מעניין, זה חדש, זה מרענן', ואז זה מתחיל לחלחל: 'זה אותו ממשל שלא אהבנו עם ביידן'", אמר לוט.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE