הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מיליון דולר למצביעים? רוב האמריקאים חושבים שהמהלך של אילון מאסק אינו חוקי
המיליארדר החל לחלק כסף למצביעים במדינות מתנדנדות שיחתמו על עצומה שמביעה תמיכה בתיקון הראשון והשני - זאת במהלך שנוי במחלוקת, גם עבור השמרנים

רוב האמריקאים סבורים כי המהלך האחרון של אילון מאסק בקמפיין שלו, להציע כסף לאנשים שחותמים על עצומה, צריך להיות בלתי חוקי.

כאשר נשאלו על ידי חברת הסקרים YouGov "האם לדעתך צריך להיות חוקי או לא חוקי לשלם לאנשים כדי שיחתמו על עצומה פוליטית", 62 אחוזים מהמשיבים ענו כי לדעתם המהלך אינו חוקי.

רק 17 אחוז מהמשיבים אמרו "חוקי", ו-21 אחוז נוספים אמרו שהם לא בטוחים מה דעתם לגבי הנושא.

הסקר בחן 3,520 מבוגרים אמריקאים ב-21 באוקטובר. הוא נערך לאחר שמאסק הכריז כי יחלק פרסים בשווי מיליון דולר למצביעים במדינות מתנדנדות שיחתמו על עצומה מטעם America PAC שהוא עצמו הקים, בתמיכה בתיקון הראשון והשני לחוקה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אלון מאסק | צילום: Getty Images

 

בפוסט ב-X ב-18 באוקטובר, מאסק כתב: "אם אתם מצביעים רשומים בפנסילבניה, אתם ומי שהפנה אתכם תקבלו עכשיו 100 דולר על חתימה על העצומה שלנו בתמיכה בחופש הביטוי ובזכות לשאת נשק. הרוויחו כסף על תמיכה במשהו שאתם כבר מאמינים בו!".

היוזמה הובילה רבים לתהות על חוקיותה בהתחשב בכך שהיא זמינה רק למצביעים רשומים.

פרופסור למשפטים מ-UCLA, ריצ'רד האסן, טען בפוסט בבלוג שלו שזה "בבירור בלתי חוקי". הוא אמר שהחוק הפדרלי קובע: "מי שביודעין או במכוון... משלם או מציע לשלם או מקבל תשלום עבור רישום להצבעה או עבור הצבעה יקנס בלא יותר מ-10,000 דולר או יאסר לתקופה שלא תעלה על חמש שנים, או שניהם".

עם זאת, לא כל המומחים המשפטיים מסכימים.

עורך דין למימון קמפיינים, ברנדן פישר, אמר ל'ניו יורק טיימס' שהעצומה הזו חומקת בקושי מהחוק מכיוון שהיא לא משלמת לאנשים להירשם להצבעה, אלא משלמת לאנשים שחתמו על עצומה ולאנשים שמפנים אחרים לעצומה.

 

 

ג'יל ויין-בנקס, פרשנית משפטית של MSNBC, שבעברה שימשה כיועצת המשפטית של צבא ארה"ב, כתבה ב-X: "זה לא טעים, אבל אני לא בטוחה שזה פלילי. האם תשלום למישהו לחתום על עצומה חסרת משמעות זהה לתשלום עבור רישום או הצבעה, גם אם הם אולי הונעו להירשם כדי לקבל תשלום על חתימת העצומה?".

היא הוסיפה שהרישום להצבעה בפנסילבניה הסתיים ב-21 באוקטובר. מכיוון שהעצומה בפנסילבניה החלה ב-18 באוקטובר, וההגרלה של מיליון הדולר במדינות המתנדנדות החלה ב-20 באוקטובר, לא ברור איזו השפעה תהיה לכך על רישום מצביעים ברגע האחרון.

על פי סקר YouGov, רוב המצביעים מכל הנטיות הפוליטיות התנגדו ליוזמות כמו זו של מאסק - 66 אחוז מהדמוקרטים, 61 אחוז מהרפובליקנים, ו-59 אחוז מהעצמאיים הסכימו שצריך להיות בלתי חוקי לשלם לאנשים לחתום על עצומות.

באופן דומה, בפילוח לפי מגדר, גיל, גזע ודת, הרוב בכל המקרים הביעו את דעתם שהנוהג לא צריך להיות חוקי.

בנוסף לתמיכה פעילה בטראמפ, מאסק גם תרם כ-75 מיליון דולר לקמפיין של טראמפ דרך America PAC שלו במהלך הבחירות האלה.

 

 

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE