הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ מזנק באתרי ההימורים - בעוד שהאריס צונחת
ישנם חששות מפני מניפולציה באתרי ההימורים, שכן הסקרים מראים כמעט שוויון בין המועמדים - בעוד שההימורים מציגים פער גדול בין הרפובליקני לדמוקרטית

סיכוייה של סגנית הנשיאה קמלה האריס לזכות בהתמודדות לנשיאות ירדו בארבע מדינות מפתח במהלך השבוע האחרון, על פי אתר ההימורים Polymarket.

נכון לשעות הערב של יום שלישי, משתמשי Polymarket מעדיפים את הנשיא לשעבר דונלד טראמפ לזכייה בבחירות לנשיאות ביחס של 65.1% לעומת 34.8%. הפלטפורמה מאפשרת למשתמשים להמר על תוצאות אירועים. מניות נמכרות בעד דולר אחד, ואלה שבוחרים בתוצאה הנכונה מקבלים דולר אחד עבור כל מניה שברשותם.

הפער ביום שלישי מהווה קפיצה קלה עבור הנשיא לשעבר, שבשבוע שעבר היה מועדף לנצח בבחירות ביחס של 60.3 אחוז לעומת 39.7 אחוז של האריס. אך סיכויי טראמפ קפצו משמעותית במספר מדינות מתנדנדות מאז ה-17 באוקטובר, כולל באריזונה, שם החזיק טראמפ ב-68 אחוזי סיכוי לניצחון בשבוע שעבר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הקרב מתוח בין דונלד טראמפ לקמלה האריס

 

ביום שלישי, סיכויי טראמפ באריזונה קפצו ל-74 אחוז. סיכוייו קפצו גם בצפון קרוליינה ב-7 נקודות (מ-63 אחוז ל-70 אחוז) ובג'ורג'יה ב-6 נקודות (מ-65 אחוז ל-71 אחוז).

המדינה שראתה את השינוי הגדול ביותר מהשבוע שעבר הייתה נבדה. בעוד שטראמפ והאריס היו שווים ב-50 אחוז ב-17 באוקטובר, נכון ליום שלישי, טראמפ מחזיק ב-63 אחוז סיכוי לניצחון בנובמבר.

טראמפ עלה גם במרווח קטן בפנסילבניה (מ-59 ל-61 אחוז), מישיגן (מ-56 ל-59 אחוז) וויסקונסין (מ-56 ל-57 אחוז). האריס אינה מועדפת לנצח באף מדינת קרב נכון ליום שלישי.

תחזיות ההימורים של Polymarket מבוססות על תחזיות המשתמשים, לא על סקרים. רוב הסקרים הארציים מצאו שהמרוץ בין האריס לטראמפ צמוד. עם זאת, מספר מודלים של בחירות חזו כי לטראמפ יש סיכוי גבוה יותר להשיג את 270 האלקטורים הנדרשים.

דוח של 'וול סטריט ג'ורנל' שפורסם בשבוע שעבר מצא כי ייתכן שאירעה מניפולציה על Polymarket על ידי קבוצה קטנה של משתמשים לטובת טראמפ. על פי התחקיר, ארבעה חשבונות מסתוריים הוציאו כ-30 מיליון דולר על הימורים על טראמפ בשבועות האחרונים, מה שהטה את הפלטפורמה לטובת הנשיא לשעבר.

הכלכלן רג'יב סת'י אמר לג'ורנל כי הוא מאמין שהסיכויים ב-Polymarket הוטו, והוסיף: "אם הייתי מנסה לעשות מניפולציית שוק, זו בדיוק הדרך שהייתי עושה זאת".

משקיע הקריפטו אדם קוקרן גם הזהיר שהמניפולציה של הסיכויים ב-Polymarket עלולה להיות ניסיון ליצור טענות שקריות עתידיות על בחירות "גנובות". מספר מבקרים הזהירו שטראמפ מניח את היסודות לערער על תוצאות הבחירות במקרה שיפסיד, בדומה לפעולותיו לקראת בחירות 2020 כשדחף טענות שקריות על זיופי בחירות.

הנשיא לשעבר אמר לכתבים ביום שני כי הוא לא "ראה" סימנים כלשהם לזיוף בחירות השנה, אך הוא "מכיר את הצד השני, והם לא טובים".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE