הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האשם במשבר המהגרים הוא טראמפ - כך לפחות טוען ברק אובמה
הנשיא לשעבר לא הצליח להעביר ביקורת על הממשל בארבע השנים האחרונות, ובמקום טען שלא בצדק כי מספר המעברים בתקופתו של טראמפ ושל ביידן - היה זהה

הנשיא לשעבר ברק אובמה השתתף ביום שלישי באירוע בחירות בדטרויט למען מועמדותה של קמלה האריס, שם טען כי יריבה הרפובליקני נכשל בטיפול "בעיית" ההגירה.

ההגירה מדורגת באופן עקבי כנושא מרכזי עבור הבוחרים בבחירות 2024. ממשל ביידן-האריס ספג ביקורת נוקבת מטראמפ והשמרנים על ביטול מדיניות הגבול שלו ואפשור מספר שיא של מהגרים לחצות את הגבול הדרומי באופן בלתי חוקי.

בעצרת למען צמד האריס-וולז, אובמה הכיר בכך ש"ההגירה היא בעיה אמיתית בגבולות שלנו". אך הוא דחה את הביקורת על האריס על התעלמותה מההגירה הבלתי חוקית בארבע שנותיה כסגנית נשיא, וטען שהבטחתו של טראמפ להתחיל "בגירוש ההמוני הגדול ביותר בהיסטוריה של ארצנו" אינה תוכנית אמיתית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אובמה באירוע בחירות למען האריס | צילום: Getty Images

 

"האם דונלד טראמפ לא היה נשיא במשך ארבע שנים?", אמר אובמה. "האם הוא לא היה אחראי לפני? אם איסוף וגירוש מיליוני אנשים נואשים, רבים מהם נשים וילדים, אם זו התשובה לכל, למה מספר המהגרים הבלתי חוקיים נשאר בעצם זהה כשהוא עזב את המשרד?".

"כשהוא [טראמפ] נכנס לתפקיד, הוא לא פתר את הבעיה", הוסיף הנשיא לשעבר.

טענתו של אובמה שמספר המהגרים הבלתי חוקיים "נשאר בעצם זהה" כשטראמפ עזב את המשרד אינה נכונה.

במהלך הקדנציה הראשונה של טראמפ, המספר הגבוה ביותר של חציות גבול בלתי חוקיות התרחש ב-2019, כאשר 851,508 אנשים נעצרו או נמצאו בלתי קבילים בגבול הדרומי, לפי שירות ההגירה ואכיפת המכס של ארה"ב. מספר זה ירד ל-400,651 ב-2020, כאשר טראמפ הפעיל סמכות תחת סעיף 42 כדי לזרז גירושים בשל חששות בריאות הציבור במהלך מגפת הקורונה.

כשהנשיא ביידן נכנס לתפקיד ב-2021, הוא מיד החל לבטל את מדיניות ההגירה של טראמפ. ביומו הראשון, ממשלו השעה את רוב מעצרי ICE והגירושים מפנים ארה"ב – מהלך שנחסם על ידי שופט פדרלי בעקבות תביעה מטקסס.

מאוחר יותר, ממשל ביידן הוציא הנחיות חדשות ל-ICE ב-2021, תוך מתן עדיפות לאיומי ביטחון לאומי, פושעים אלימים וחוצי גבול אחרונים לגירוש. ביידן גם עצר את בניית חומת הגבול של טראמפ וסיים את מדיניות "הישאר במקסיקו" שלו, שדרשה ממבקשי מקלט להמתין מחוץ למדינה לעיבוד בקשותיהם.

 

טראמפ בגבול ארה"ב-מקסיקו 

 

בעקבות פעולות אלה, חציות הגבול הבלתי חוקיות זינקו ל-1.6 מיליון בשנת הכספים 2021. הן הגיעו לשיא של 2.2 מיליון בשנה שלאחר מכן, לפני שירדו מעט לקצת מעל 2 מיליון בשנת הכספים 2023.

לאחרונה, מאז חודש יוני, חציות הגבול ירדו בחדות לאחר שממשל ביידן הכריז על הגבלות הדוקות יותר על ההגירה. הנשיא הוציא צו נשיאותי שהשעה את כניסת המהגרים דרך הגבול ברגע שהגיעה לרמה מסוימת. המדיניות הובילה לירידה של יותר מ-50% במפגשי גבול.

במבט קדימה, טראמפ הבטיח, אם ייבחר, להעביר כוחות צבא לגבול ארה"ב-מקסיקו ולהסמיך את ICE לפשוט על מקומות עבודה ולאסוף עבריינים בלתי חוקיים לגירוש.

האריס, מצד שני, לא הציגה תוכנית ספציפית להגירה. במקום זאת, היא מתחה ביקורת על טראמפ על שכנוע הרפובליקנים נגד הצעת חוק דו-מפלגתית לביטחון הגבול שנכשלה להתקדם בסנאט. החוק היה מגדיל את המימון לסוכני גבול, מתקני מעצר וטכנולוגיית גילוי פנטניל. הוא גם היה מגביל כניסות לארה"ב כאשר מפגשי הגבול הגיעו לרמה מסוימת.

שמרנים התנגדו לחקיקה, בטענה שהיא קובעת רף לרמות גבוהות של הגירה בלתי חוקית. גם חלק מהליברלים התנגדו לסמכות החירום בגבול שנכללה בחקיקה.

 

 

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE