הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טרגדיה באוויר: כלב מת בטיסה לאחר שאולץ לעבור ממחלקה ראשונה למחלקת תיירים
בעלי הכלב הגיש תביעה נגד חברת אלסקה איירליינס בגין רשלנות, גרימת מצוקה נפשית והפרת חוזה

מה שהחל כטיסה שגרתית מניו יורק לסן פרנסיסקו, הסתיים באסון כואב עבור מייקל קונטילו. בתביעה שהוגשה ביום רביעי לבית המשפט העליון במחוז סן פרנסיסקו, מתואר כיצד קונטילו ואביו, מייקל האב, טסו בנובמבר 2023 עם שני כלבי הבולדוג הצרפתי שלהם, אש וקורה, לטיול בן חודשיים בניו יורק.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בעלי הכלב הזהיר כי המעבר עלול להיות מסוכן ואף קטלני, שכן הוא עלול לגרום לכלבים חרדה ולהוביל לבעיות נשימה ולב

 

לאחר שווטרינר אישר כי הכלבים בריאים מספיק לטיסה חוצת יבשת, קונטילו רכש שני כרטיסים במחלקה ראשונה כדי שהכלבים יוכלו לטוס בנוחות בתא המרווח יותר. אולם, כשניסה לטוס בחזרה לסן פרנסיסקו בפברואר, שני עובדי אלסקה איירליינס ביקשו מקונטילו ומאביו לעבור למחלקת תיירים "מטעמי בטיחות".

קונטילו טען כי תיבות הנשיאה של הכלבים עמדו במדיניות חברת התעופה, והזהיר כי המעבר עלול להיות מסוכן ואף קטלני, שכן הוא עלול לגרום לכלבים חרדה ולהוביל לבעיות נשימה ולב. שורה 11 במטוס, לשם רצו עובדי חברת התעופה להעביר אותם, הייתה גם צפופה יותר.

למרות מחאותיו, עובדי אלסקה איירליינס התעקשו על המעבר, וקונטילו ואביו נאלצו להסכים מכיוון שהטיסה עמדה להמריא. במהלך הטיסה, אש, כלב הבולדוג הצרפתי בן כמעט 4, החל "לנשום במהירות ובכבדות, עם חרדה ניכרת". קונטילו נאלץ להשאיר את תיבת הנשיאה סגורה במהלך הטיסה, והבחין שאש הפסיק לזוז, אך לא יכול היה לבדוק אותו עד שהמטוס הגיע לגובה מסוים.

כשהמטוס נחת בסן פרנסיסקו, קונטילו מצא את גופתו הקשיחה של אש. הוא ואביו פרצו בבכי כשהבינו שהכלב מת. לטענת קונטילו, צוות הטיסה לא גילה אמפתיה, וחברת התעופה טרם הגיבה למותו של אש.

"בכיתי בקול", סיפר קונטילו לעיתון מרקורי ניוז. "הם ראו את הכלב המת שלנו. הם ראו אותי בוכה. אף אחד מהם לא עצר להציע עזרה או תנחומים."

קונטילו הגיש תביעה נגד חברת התעופה בגין רשלנות, גרימת מצוקה נפשית והפרת חוזה, ודורש פיצויים שטרם נקבעו. דובר חברת התעופה מסר ל"טיימס" כי החברה אינה מגיבה על הליכים משפטיים.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE