הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מסמכים מסווגים חושפים: שוטר אמריקני לשעבר פועל עם המודיעין הרוסי להפצת דיפ-פייק נגד האריס
מסמכים רוסיים שנבחנו חושפים את פעילותה של רשת ממוסקבה שהפכה למקור משמעותי של חדשות כזב המכוונות נגד מצביעים אמריקנים

מסמכים רוסיים חושפים כי ג'ון מארק דוגאן, סגן שריף לשעבר ממחוז פאלם ביץ' וחייל מארינס לשעבר שנמלט למוסקבה, עובד באופן ישיר עם המודיעין הצבאי הרוסי (GRU) להפצת דיפ-פייק ומידע כוזב המכוון נגד קמפיין הבחירות של סגנית הנשיא קמלה האריס.

המסמכים, שנאספו על ידי שירות מודיעין אירופאי, מראים כי דוגאן, שטען במשך שנים כי הוא פועל באופן עצמאי, מקבל מימון מקצין ב-GRU המכונה יורי חורושבסקי (שם הכיסוי שלו). חורושבסקי משרת ביחידה 29155 של ה-GRU, האחראית על חבלה, התערבות פוליטית ולוחמת סייבר נגד המערב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דוגאן נמלט למוסקבה ב-2017 לאחר שהואשם ב-21 סעיפי אישום של סחיטה והאזנות סתר במדינת פלורידה

 

מאז ספטמבר 2023, פוסטים, מאמרים וסרטונים שנוצרו על ידי דוגאן והרוסים שעובדים איתו צברו 64 מיליון צפיות. חוקרי דיסאינפורמציה טוענים כי הרשת של דוגאן עומדת מאחורי סרטון מזויף ויראלי שהכפיש את המועמד הדמוקרטי לסגנות הנשיא, טים וולץ, שזכה לכמעט 5 מיליון צפיות בפחות מ-24 שעות.

דוגאן מפעיל עשרות אתרי חדשות מזויפים עם שמות כמו DC Weekly, Chicago Chronicle ו-Atlanta Observer. בין הפרסומים הבולטים שלו היה דיפ-פייק אודיו באוגוסט שכביכול הציג את ברק אובמה רומז שהדמוקרטים הזמינו את ניסיון ההתנקשות ביולי בדונלד טראמפ.

המסמכים חושפים גם כי דוגאן מקבל סיוע והכוונה ממכון במוסקבה שנוסד על ידי אלכסנדר דוגין, אידיאולוג ימני קיצוני המכונה לעתים "המוח של פוטין" בשל השפעתו על חשיבתו הרווישיסטית של הנשיא הרוסי.

בראיון טלפוני עם הוושינגטון פוסט, דוגאן הכחיש כל קשר לאתרים כמו DC Weekly וטען כי אינו מכיר את קורובין או חורושבסקי או שיש לו קשרים כלשהם עם המודיעין הצבאי הרוסי או הממשלה הרוסית. הוא התעקש שהוא פועל באופן עצמאי ואמר ש"אף אחד לא שולח לי כסף עבור שום דבר."

דוגאן נמלט למוסקבה ב-2017 לאחר שהואשם ב-21 סעיפי אישום של סחיטה והאזנות סתר במדינת פלורידה. הוא קיבל אזרחות רוסית בקיץ 2023. לפני הפלישה הרוסית לאוקראינה, הוא פרסם סרטון שטען שכביכול ארה"ב מפעילה מעבדות נשק ביולוגי באוקראינה - טענה שקרית שרוסיה השתמשה בה כאחת מהתירוצים למלחמה.

חוקרים מזהירים כי בעוד כרגע דוגאן ושותפיו מתמקדים בהכפשת האריס, גוברים החששות שבקרוב הם עשויים לעבור לייצור דיפ-פייק המטילים ספק ביושרת הבחירות האמריקאיות. "אם הם יעברו מניסיון להשפיע על תוצאות הבחירות להתערבות בניהול הבחירות, זה יהיה מדאיג מאוד ככל שמתקרב יום הבחירות," אמר קלינט ווטס, ראש מרכז ניתוח האיומים של מיקרוסופט.

 
50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE