הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הקופה של תנועת BLM מתרוקנת מכספים: "הסוף כנראה קרוב"
הנפילה המסתמנת של תנועת זכויות האדם אינה מפתיעה לאור השערוריות הרבות שמנהיגיה היו מעורבים, הקשורים בין היתר לניצול לרעה של תרומות

קרן הרשת הגלובלית של תנועת Black Lives Matter אוזלת מכספים ומתקרבת לקיצה "אלא אם כן משהו ישתנה באופן דרמטי", על פי דוח חדש.

'דה פרי פרס', ארגון חדשות עצמאי שנוסד על ידי העיתונאית לשעבר של ה'ניו יורק טיימס' ברי וייס, פרסם ביום שלישי תחקיר מעמיק ונוקב על "סטארט-אפ צנוע שמצא זהב ב-2020" תחת הכותרת "BLM אספה מעל 90 מיליון דולר בתרומות. לאן הלך הכסף?".

"תוך ניצול ההזדמנויות הרווחיות שניתנו להם כפרוגרסיבים מפורסמים, שלושת המייסדים המפורסמים המשיכו הלאה, והשאירו את הפעילות לגווע בידי סגנים שלצערנו, הפנו עורף זה לזה. שורה מדהימה של בעיות משפטיות, מפגשים עם רשויות אכיפת החוק, והסתבכויות עם רשות המסים האמריקאית כמעט וחרצו את גורל המיזם שאתם מכירים בעיקר כ-Black Lives Matter", כתב העיתונאי שון פטריק קופר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הפגנת BLM בבוסטון, מאי 2020 | צילום: Getty Images

 

"העלייה והנפילה המרשימות של BLM דומות באופן מפתיע מעט מאוד למסעות זכויות האזרח הקודמים, מלבד אולי, כוונות טובות", המשיך. "האופן שבו מנהיגי BLM ניצלו את הרצח של ג'ורג' פלויד כדי לגייס מיליונים שאותם שמו בכיסם דומה יותר לסיפורים של רמאים מפורסמים כמו אליזבת הולמס מת'רנוס או הניסיון של סם בנקמן-פריד ב'אלטרואיזם אפקטיבי'".

קופר ציין כי ב-2020, בשיא הפעילות הקשורה למותו של ג'ורג' פלויד, תאגידים "האיצו את תוכניות הגיוון, השוויון וההכללה שלהם, וזרקו מיליוני דולרים ל-BLM". אך ארבע שנים מאוחר יותר, "תוכניות DEI נסוגות" והשמאל מתעניין יותר בישראל מאשר ברפורמה במשטרה.

"ו-BLM ארבע שנים מאוחר יותר? נראה שהיא לא יותר מתרמית", כתב קופר.

הוא מרגיש שה"הוכחה האחרונה" היא שסר מייג'ור פייג', הידוע גם כטירי קונירס-פייג', מנהיג לשעבר של סניף BLM באזור אטלנטה, נידון ל-3 וחצי שנות מאסר בכלא פדרלי על הלבנת הון והונאה בתחילת החודש.

אך פייג' אינו המנהיג לשעבר היחיד של BLM שעומד בפני האשמות לא מחמיאות.

"במשך שנים, סניפים מקומיים נאבקו בארגוני האם הלאומיים של BLM במחלוקות על מי מייצג באמת את התנועה ולכן מי היורשים החוקיים של עשרות מיליוני דולרים בתרומות. תשימו לב שהזכרתי ארגוני אם. למעשה יש שניים מהם: קרן הרשת הגלובלית של BLM ו-BLM Grassroots. האחרון הוקם ב-2019 כארגון מטרייה של סניפים מקומיים של הקבוצה ומנוהל במשותף על ידי מלינה עבדאללה. מאז, דיווחים בתקשורת האשימו את עבדאללה ומנהיגי סניפים אחרים בשימוש בקופת Grassroots כדי לשלם על חופשות בג'מייקה והוצאות אישיות שלה. (היא לא הואשמה בעבירה)", כתב קופר.

"עבדאללה הכחישה את ההאשמות, אך לפחות 8.7 מיליון דולר בתרומות לא ידוע לאן נעלמו. התשובה לשאלה לאן הלך הכסף עשויה להגיע בקרוב", המשיך. "התובע הכללי של קליפורניה רוב בונטה דרש מ-Grassroots להגיש דוחות מס שלא הוגשו וקנסות פיגורים עד יום ראשון, 27 באוקטובר. אם זה לא יקרה, מעמד הפטור ממס של הארגון יבוטל".

 

קמלה  האריס, צ'אק שומר, ננסי פלוסי ודמוקרטים נוספים במחווה ל-BLM | צילום: Getty Images

 

דוח 'הפרי פרס' קבע כי "מיפוי ההתמוטטות המלאה של BLM הוא מאמץ מבלבל וכאוטי", שנעשה מבלבל עוד יותר בגלל סכסוכים משפטיים בין BLM Global ו-BLM Grassroots.

הוא פירט כיצד מייסדי BLM Global רכשו אחוזה בלוס אנג'לס, אחוזה נוספת בקנדה שתוארה כ"מרחב טרנס-פמיניסטי, מאשרר להט"ב המתואם פוליטית עם תמיכה בעבודת שחרור שחורים ברחבי קנדה", ונדל"ן נוסף כולל נכס בג'ורג'יה גדול מספיק למסלול המראה פרטי.

קופר דיווח כי המייסדת-שותפה פטריס קולורס, שמכחישה מזה זמן רב שימוש לרעה בכספים, גם שילמה למספר חברים וקרובי משפחה מאות אלפי דולרים עבור דברים כמו שירותי אבטחה.

"אבל לאחרונה, התרומות ל-BLM Global ירדו מזרם לטפטוף. בשנת הכספים שהסתיימה ביוני 2023, BLM Global אספה 4.6 מיליון דולר בעוד שהוציאה 10.8 מיליון דולר, על פי הדיווחים הפדרליים שלה. ובעוד שעדיין יש לה נכסים בשווי 25 מיליון דולר, המזומנים שלה מתדלדלים. אלא אם כן משהו ישתנה באופן דרמטי, הסוף כנראה קרוב", כתב קופר.

"אולי, אם המייסדים היו מחויבים לצדק חברתי כפי שהיו מחויבים להעשיר את עצמם, BLM יכלה הייתה ליהנות מחיים ארוכים כמוסד פרוגרסיבי", הוסיף. "אבל זה לא היה צריך להיות".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE